Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Outlet er nu i beta - Prøv nu!

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner

Så er Amino Outlet (AO) online og lige til at lege med.
Ideen er at alle iværksættere og andre med CVR nummer, kan sælge deres varer til hvem som helst.
I modsætning til QXL og DBA, så er det meningen at du som iværksætter, får så meget traffik i din egen butik som muligt. Dvs. at du er velkommen til at lave links til din butik og på alle måder forsøge at lokke folk over til din e-butik.
Dertil er det i starten helt gratis at benytte AO, men på et eller andet tidspunkt skal der betales et eller andet, da sådan et site er rigtig support tungt (Jeg ved hvad jeg snakker om, da jeg var med til at starte Jubii Auktion op, det er faktisk det der hedder QXL i dag).

AO er lige nu på engelsk, men vi er i gang med at oversætte alt. Dertil bliver du spurgt om Stat+ andre US ting og der skal du bare udfylde hvad du vil.

Du er velkommen til at sætte ting på Aukion for sjov og også byde på de andre auktioner der kun er for sjov. Hvis du vil sælge noget rigtig, så skriv i overskriften "(Rigtig Auktion, byd bare)". Husk at hvis du byder på en auktion hvor det står, så skal du betale for varen hvis du vinder den.

Når der er gået en måned, så sletter jeg alt igen. Så kan vi starte på en frisk, hvor alt er for alvor. Det betyder også at du må leve med at nogle auktioner til sidst ikke vil blive afsluttet.

Hvis du tænker, hvad du skal bruge AO til, så er her et par ideer:

Du sælger f.eks. cykler. Du sætter så en gang om ugen en ny cykel på auktion til en lav startpris, på f.eks. 1 kr. Du laver så en mindstepris på din indkøbspris, så du ikke sætter penge til. Du laver en rigtig god beskrivelse af cyklen og laver et flot link til din e-butik og et tydeligt link til dit nyhedsbrev, så kan interesserede gå over i din butik og måske købe nogle andre cykler.
Derefter laver du en "Store" i AO. Du kan designe den så den ligner din butik lidt og her fortæller mere om din butik m.m. Alle de auktioner du laver der, vil blive samlet i din "Store" og den kan du nu selv markedsføre, med din egen URL. Dvs. at du kan sætte noget på auktion og så maile dine egne kunder og fortælle dem om din event. Så kan de more sig med at byde på de varer du har sat til salg og på den måde forøge din kundeloyalitet.

Laver du f.eks. Pressemeddelelser for virksomheder, kan du også bruge AO. Lad os sige at en pressemeddelelse koster 2.200 kr. Du sætter den til salg fra 1 kr. og den bliver budt op i f.eks. 1.000 kr. Du har nu solgt den 1.200 kr. for billigt, men til gengæld har f.eks. 20 personer budt på den. Før de byder, kan de gå ind på dit site og læse om din virksomhed og forhåbentligt giver det nogle kunder der betale fuld pris. Dertil vil den kunde der byder de 1.000 kr. forhåbentligt blive så glad for for dit arbejde, at han holder ved i mange år.

Hvis vi er mange der sætter noget til salg til en fornuftig pris, så tror jeg vi alle kan få en ret effektiv markedsføringskanal, så selv de små iværksættere har en chance for at komme til orde.

Så tag ind på: http://outlet.amino.dk

Men husk! Jeg arbejder med den hele tiden og meget kan ændre sig, så bliv ikke sur hvis diverse auktioner fucker op i løbet af den første måned og husk! At jeg sletter alt igen inden vi starter for alvor!

Kom så her tilbage og giv alt den feedback du har. Som nævnt ved jeg at alt er på engelsk, at der er felter der skal fjernes osv. Men alt andet vil jeg gerne høre om.

Dertil er jeg super blank på mange områder, så jeg vil meget gerne have ideer til om det f.eks. kun skal være folk med SE nummer der skal kunne sælge eller hvad konceptet ellers skal være.

Rigtig god fornøjelse.

Dbh Martin

Fra Tvis
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:02
Kanon initiativ........Det bliver med garanti en succes (ligesom alle dine/jeres andre projekter)

Jeg er desværre ikke moms reg. (endnu), men når jeg bliver var det helt sikkert en mulighed jeg ville benytte

VH

Kim Rasmussen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:34
Jeg kunne ikke rigtig se fidusen før, men nu synes jeg egentlig ideen er okay..

Men der mangler et eller andet, der kan gøre den anderledes end qxl, dba, gul&gratis og hvad de nu hedder...

Det kunne fx, som du selv er inde på, være at man skulle være momsregistreret.

Når man klikker ind på siden med produktinfo, kunne man fx lave det sådan, at produkt+info var øverst på skærmen og nederste halvdel af skærmen var med info om sælger.. med plads til at sælger kan sætte billeder, tekst osv ind..

Sådan så man havde sin egen side, lidt a la my-space, som blev vist, hver gang nogen klikkede på ens produkter.

Denne side kunne så blive vist ved alle de produkter man havde inde, så det var mere synligt hvem sælger er, uden at man først skal klikke ind på en anden side, for at læse om sælgeren.

En del af din indtjening kunne jo være, at man betalte for denne firma-info side og her efter kun et mindre beløb for hvert produkt.

På den måde kunne man også være sikker på, at det var "seriøse" virksomheder der var på siden, og ikke bare alle og enhver, som på qxl..

(Ikke så god en forklaring, håber du forstår hvad jeg mener) :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:50
Selve systemet er et standardsystem, så der er grænser for hvor meget jeg kan ændre. Men man kan skrive hvad man vil under sin vare og man kan henvise til sin shop. Jeg har lavet en lille løsning for SPAMfighter man kan kigge på her:

http://auktion.amino.dk/Auktion/storecatalog.asp?userid=4

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:53
Dato: 06-06-2007 21:01:37 Forfatter: Kim Rasmussen
Kanon initiativ........Det bliver med garanti en succes (ligesom alle dine/jeres andre projekter)

Jeg er desværre ikke moms reg. (endnu), men når jeg bliver var det helt sikkert en mulighed jeg ville benytte

VH

Kim Rasmussen

Tak for rosen :-)
Du skal være mere end velkommen til den tid.

Dbh Martin
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:05
Jeg kan godt se, at det er en god reklame for selve produktet - Jeg synes bare, det er lidt synd, at man aktivt skal klikke sig videre til fx hjemmeside link..

Der vil sikkert være mange, der klikker ind på produktet, kigger på billeder/pris og så klikker videre til et andet produkt, uden at gå ind på sælgers hjemmeside, hvis produktet ikke lige er noget man vil byde på- Og så er det ikke engang sikkert, man når at opdage, hvem sælger er, med mindre man læser teksten igennem.

.. og produktet skulle netop lægges ind for at dem der kigger på siden, skal kunne huske sælgers firma, næste gang de mangler et lignende produkt.

Man kunne fx lave et banner eller en mulighed for at lægge fx sit logo ind.. eller evt mulighed for at lægge flere billeder ind under sit produkt, så man kunne lægge et firmalogo ind mellem billederne.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:14
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22
Dato: 06-06-2007 22:04:53 Forfatter: Jakodan
Jeg kan godt se, at det er en god reklame for selve produktet - Jeg synes bare, det er lidt synd, at man aktivt skal klikke sig videre til fx hjemmeside link..

Der vil sikkert være mange, der klikker ind på produktet, kigger på billeder/pris og så klikker videre til et andet produkt, uden at gå ind på sælgers hjemmeside, hvis produktet ikke lige er noget man vil byde på- Og så er det ikke engang sikkert, man når at opdage, hvem sælger er, med mindre man læser teksten igennem.

.. og produktet skulle netop lægges ind for at dem der kigger på siden, skal kunne huske sælgers firma, næste gang de mangler et lignende produkt.

Man kunne fx lave et banner eller en mulighed for at lægge fx sit logo ind.. eller evt mulighed for at lægge flere billeder ind under sit produkt, så man kunne lægge et firmalogo ind mellem billederne.

Du kan faktisk gøre præcis det du vil. Prøv at se i bunden af min auktion for SPAMfighter her:
http://outlet.amino.dk/outlet/detail.asp?id=5

Dbh Martin
Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 22:39

Forfatter Martin Thorborg: Alle de auktioner du laver der, vil blive samlet i din "Store" og den kan du nu selv markedsføre, med din egen URL. Dvs. at du kan sætte noget på auktion og så maile dine egne kunder og fortælle dem om din event. Så kan de more sig med at byde på de varer du har sat til salg og på den måde forøge din kundeloyalitet.

Specielt denne del er super interessant for mig – da jeg tidligere har leget med tanken om at lave auktioner for mine kunder og nyhedsbrevmodtagere. Det er blevet ved tanken, da jeg ikke har ekspertisen til at lave det … og ”plop” så kommer du lige med denne skønne mulighed – Super!  

Jeg startede i sin tid med at sælge på QXL, men stoppede da jeg kom til at betale flere penge i start gebyrer end jeg havde omsætning for og netop den lille detalje der hed at jeg ikke måtte reklamerer for min egen butik – gjorde at det ikke forblev interessant for mig.

Er det sådan at man kan udsætte auktionen til at starte senere og på den måde nå at sende nyhedsbrev ud først? Så de kunder og nyhedsbrev modtagere kan nå at være med fra start.

Og hvor søren kommer man til den enkelte hjemmeside/butik? Kan det passe at man skal være logget ind for at komme videre … eller overser jeg noget? Det ser også ud som om at man skal være logget ind for at ”tippe en ven” …

Hvad med foto/billede størrelsen … kan man fylde hele ”billede rummet” ud eller … sagt på en anden måde, hvor store billeder kan man lægge på?

Mht. hvad det skal koste er jeg splittet i 2. For på den ene side synes jeg at prisen skal være lige for alle – modsat så er der utrolig stor forskel på hvilke prislejer vores ydelser/produkter ligger i og dermed også stor forskel på hvad vi kan forvente at få ind igen. Jeg har f.eks. købt et års abonnement til look4fashion og der er prisen ens for alle – hvilket er ensbetydende med at det faktisk er dyrt for mig, da jeg er ”lille” i forhold til STORE firmaer med millioner i ryggen. Måske Amino Outlet kunne skrues sammen på den måde at man be

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:48
[QUOTE]Dato: 06-06-2007 22:39:06 Forfatter: Krondal

Specielt denne del er super interessant for mig – da jeg tidligere har leget med tanken om at lave auktioner for mine kunder og nyhedsbrevmodtagere. Det er blevet ved tanken, da jeg ikke har ekspertisen til at lave det … og ”plop” så kommer du lige med denne skønne mulighed – Super!

Jeg startede i sin tid med at sælge på QXL, men stoppede da jeg kom til at betale flere penge i start gebyrer end jeg havde omsætning for og netop den lille detalje der hed at jeg ikke måtte reklamerer for min egen butik – gjorde at det ikke forblev interessant for mig.

Er det sådan at man kan udsætte auktionen til at starte senere og på den måde nå at sende nyhedsbrev ud først? Så de kunder og nyhedsbrev modtagere kan nå at være med fra start.

Og hvor søren kommer man til den enkelte hjemmeside/butik? Kan det passe at man skal være logget ind for at komme videre … eller overser jeg noget? Det ser også ud som om at man skal være logget ind for at ”tippe en ven” …

Hvad med foto/billede størrelsen … kan man fylde hele ”billede rummet” ud eller … sagt på en anden måde, hvor store billeder kan man lægge på?

Mht. hvad det skal koste er jeg splittet i 2. For på den ene side synes jeg at prisen skal være lige for alle – modsat så er der utrolig stor forskel på hvilke prislejer vores ydelser/produkter ligger i og dermed også stor forskel på hvad vi kan forvente at få ind igen. Jeg har f.eks. købt et års abonnement til look4fashion og der er prisen ens for alle – hvilket er ensbetydende med at det faktisk er dyrt for mig, da jeg er ”lille” i forhold til STORE firmaer med millioner i ryggen. Måske Amino Outlet kunne skrues sammen på den måde at man betaler % af det man HAR solgt + et for alle ens profil oprettelsesgebyr … men IKKE noget start gebyr på de enkelte auktioner?

Jeg håber da at der også bliver plads til at små firmaer som mit, får råd til at deltage på lang sigt … for jeg synes at det er en god ide og jeg vil helt klart benytte mig af Amino Outlet!

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)