Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af egen bil til en 600 km firmatur til KBH: hvordan betaler mit I/S mig for det?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

Der er ikke så meget at være i tvivl om - Stort set (for ikke at sige alle) former for udbetaling til personale skal angives til SKAT.

Helt enig - når vi taler om arbejdsgiverens oplysningspligt (det er også den Cookie taler om, kan jeg se i hans seneste indlæg).

Ovenfor blev der spurgt til, hvad man skulle oplyse på selvangivelsen, og det er ud fra dette jeg har svaret i tråden.

Lige præcis og når det er et I/S, så fremkommer posten følgelig i årsregnskabet for I/S.

Hermed vil den også være indberettet til SKAT i forbindelse med godkendelse af selvangivelsen for de enkelte interessenter.

Samme regler er også gældende for enkeltmandsvirksomheder.

Så Martin, dit svar helt korrekt tidligere i tråden.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er alle skønt enige. Når jeg tog det op med oplysningspligt for selskabet var det fordi det jo var ejeren af selskabet der skulle ha godtgørelsen som jeg forstod det, og for at han så ikke skulle glemme, at NIX han skal ikke som modtager ha noget med til skat, men som UDbetaler skal han lige indberette det. Så alle er enigeBig Smile

OG  - så lærte jeg åbenbart noget - at man ikke i et alm selskab må udbetale skattefri kørselsgodtgørelse, hvis der ikke er andre skattepligtige udbetalinger til personen.

Egentligt en dum regel synes jeg for der kan da være iværksætter virksomheder hvor "direktøren" ikke har råd til at tage løn, men god kunne bruge godtgørelse når han i privatbilen suser rundt og søger at skabe omsætning - men sådan er det så - og godt at vide tak

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)