Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af egen bil til en 600 km firmatur til KBH: hvordan betaler mit I/S mig for det?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er partner i et I/S (vi er tre) og vi skal over og snakke med en stor kunde i næste uge i KBH (vi er i Aarhus). Jeg har lige fået bil, så det er oplagt at vi bruger den. Men hvad gør jeg i forhold til regnskab - jeg skal jo have noget for at stille den til rådighed. Benzin og broafgift betaler I/S bare med dankort, men hvad med "leje" af bilen - hvordan gør man det?

På sigt kommer det måske til at ske en gang om måneden at vi bruger min bil i firma øjemed...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 21:55

Statens kilometer takster, som firmaet kan udbetale skattefrit
Se mere på Skat.dk, der er helt klare regler

Finn

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 21:56

Statens kilometer takst udbetalew skattefrit - se skat.dk der er helt klare regler der skal følges

Finn

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor tager i ikke mols linjen? Spare jer for mange kilometer.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:11

OK, men har søgt en del på Skat uden at finde noget - eller rettere; fandt noget med en kilometertakst på 3,60 kr. så vidt jeg husker. Vil det sige at jeg kan få udbetalt 600 x 3,60,- = 2160 fra mit eget I/S som kompensation for udlån af bilen?

Synes det er mange penge at trække ud af vores fælles I/S for en tur retur til Kbh... Det ville være billigere at rejse DSB1'... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Jamen så brug da DSB.

Disse omkostninger kan også trækkes fra i I/S`et.

MvH

Peter

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:22

Forstå mig ret:

Vi vil foretrække at køre, da det er fleksibelt og komfortabelt.

Men jeg vil foretrække kun at trække et beløb ud af firmaet svarende til omkostningerne ved ex. offentlig transport, så mine partnere ikke føler jeg røver firmaet...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:32

Du røver ikke firmaet ved at benytte statens takster. I de fleste tilfælde er de ikke høje nok til at dække de reelle omkostninger ved at holde bil.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 22:33

Håber du har forstået, at så er det jo også dig, der betaler alle omkostningerne. Desuden må kørselsgodtgørelsen MAX være kr. 3,80 for at den er skattefri, men du må gerne tage mindre. Husk dog lige, at jo mere du kører, jo før skal bilen have skiftet olie, dæk og andre sliddele, så det er ingen fed forretning at få kr. 3,80 pr. km.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:43

Tak for de mange svar.

Når jeg så får xxx kroner fra mit I/S udbetalt, skal det så på min selvangivelse eller andet, eller kan jeg bare tage dem uden at have dem i mit personlige regnskab?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)