Jeg er partner i et I/S (vi er tre) og vi skal over og snakke med en stor kunde i næste uge i KBH (vi er i Aarhus). Jeg har lige fået bil, så det er oplagt at vi bruger den. Men hvad gør jeg i forhold til regnskab - jeg skal jo have noget for at stille den til rådighed. Benzin og broafgift betaler I/S bare med dankort, men hvad med "leje" af bilen - hvordan gør man det?
På sigt kommer det måske til at ske en gang om måneden at vi bruger min bil i firma øjemed...
OK, men har søgt en del på Skat uden at finde noget - eller rettere; fandt noget med en kilometertakst på 3,60 kr. så vidt jeg husker. Vil det sige at jeg kan få udbetalt 600 x 3,60,- = 2160 fra mit eget I/S som kompensation for udlån af bilen?
Synes det er mange penge at trække ud af vores fælles I/S for en tur retur til Kbh... Det ville være billigere at rejse DSB1'...
Vi vil foretrække at køre, da det er fleksibelt og komfortabelt.
Men jeg vil foretrække kun at trække et beløb ud af firmaet svarende til omkostningerne ved ex. offentlig transport, så mine partnere ikke føler jeg røver firmaet...
Håber du har forstået, at så er det jo også dig, der betaler alle omkostningerne. Desuden må kørselsgodtgørelsen MAX være kr. 3,80 for at den er skattefri, men du må gerne tage mindre. Husk dog lige, at jo mere du kører, jo før skal bilen have skiftet olie, dæk og andre sliddele, så det er ingen fed forretning at få kr. 3,80 pr. km.
Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk
Når jeg så får xxx kroner fra mit I/S udbetalt, skal det så på min selvangivelse eller andet, eller kan jeg bare tage dem uden at have dem i mit personlige regnskab?