|
Du vil herved opnå driftsselskabet (og dermed at din 50/50-partner) ikke får dit arbejde gratis. Dit problem er at dit holdingselskab ikke kan "producere" en ydelse, med mindre du udbetaler løn til dig selv, og at det ikke er momsregistreret. |
Dato: 03-07-2007 14:21:39 Forfatter: Hillswalk Hvis jeg har forstået det rigtigt så har du udført arbejde for driftsselskabet. Hvis du ikke er lønnet eller kan sende en regning som selvstændig erhvervsdrivende (dvs. med moms), så ønsker du istedet at dit holdingselskab sender en regning til driftsselskabet.
Du vil herved opnå driftsselskabet (og dermed at din 50/50-partner) ikke får dit arbejde gratis.
Dit problem er at dit holdingselskab ikke kan ''producere'' en ydelse, med mindre du udbetaler løn til dig selv, og at det ikke er momsregistreret.
Det er rigtigt at jeg har udført arbejde for driftselskabet. Det samme har min partner. Vi ønsker derfor nu at trække det samme beløb ud til hver af os.
Jeg ønsker IKKE at få pengene udbetalt som løn, jeg ønsker pengene op i holdingselskabet så de kan bruges til videre investering. Vel at mærke nu, og ikke om 3/4 år. Den eneste ''lovlige'' løsning er som jeg har forstået det, at driftselskabet låner holdingselskabet pengene til en forudbestemt rentesats.
Min kommentar er så bare, som tidligere nævnt:
Hvad er forskellen på at skrive en regning firmaerne imellem, hvilket åbentbart minder for meget om et lønmodtager forhold selvom jeg ikke får en krone i hånden, og så det at lave et lån firmaerne imellem, hvilket er ok.
På mig virker det søgt, hvorfor begge metoder ikke er lige gode/dårlige, når det giver nøjagtigt det samme resultat?
Bliv gratis medlem