Opdateringen er også en succes for mig, og alle andre der arbejder med seo. Alle de fejl du siger vi piver om... om 1-2 måneder, så udnytter vi dem til vores fordel... surt show ik ? Hvad der er endnu mere surt, det er at det ser ud som at der findes bliver mere åbnet endnu flere muligheder for folk som virkelig laver grim seo. Og det er det som vi brokker os over, og det er det som du ikke har fattet. Vi er imod dårlig seo.
Selvfølgelig siger Amit at det er en succes, hvad skulle han ellers sige ?
Nå, så det har været en succes for alle, der arbejder med SEO. Det var godt nok en påstand, som du nok hellere må underbygge med lidt fakta. Jeg har set udsagn fra guruer indenfor SEO, som siger, at de efter Pinguin ikke længere kan garantere placeringer. Så jeg ser spændt frem til din underbyggelse af dette udsagn.
Hvad har de nuværende søgeresultater at gøre med negativ SEO? At så mange er blevet presset, at de nu vil lave google bowling? Men du har lige sagt, at det har gavnet dem, som arbejder med SEO? Hvorfor skulle dem som det har gavnet begynde at lave negativ SEO, når de lige har fået bedre placeringer? Det hænger vist ikke helt sammen. Det skyldes vist nærmere, at der er en række desperate folk, som ikke har lavet et ordenligt kvalitetssite og istedet for at lave et seriøst website, så vil de tage mere blackhat SEO i brug. Det er da ynkeligt.
At du vil udnytte de smuthuller der måtte være opstået er vel naturligt, for at du kan levere bedre resultater for dine kunder. Det er dit levebrød. Jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være surt show for mig?
Du kan have en pointe i, at Amit vil forsvare Penguin. Men det tror jeg bare ikke er tilfældet. Google lever af at levere de bedste resultater og hvis de ikke gør det, så er de ude af business. Det har aldrig været en god PR strategi at forsøge på at feje møget ind under gulvtæppet - det kommer altid frem på et tidspunkt. Fakta er, at der er gået en måned og det er først nu, at han kommer med et udsagn om, at Penguin har været en succes. Det er naivt, at du fastholder dine synspunkter, når du ikke har belæg for dem i form af brugerundersøgelser, men bygger hele din argumentation på subjektive internet marketeers som har mistet deres levebrød og nu hyler højere end pigerne i vuggestuen.