Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Fagbog, Godt eller dårligt.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er det samme firma som jeg er havnet ind i

Jeg sidder nemlig i lige akurat i det samme problem som du gør....Hvis jeg var dig ville jeg ikk betale...

Jeg blev ligesådan taget ved næsen, og tænkte bagefter, ok, du betaler de 1845,- og slipper ud af det L...du er havnet ind i....Nææ nej, efter at jeg betalte gik der gik ikk lang tid dunkede der en ny regning ind af døren denne her gang lydende på 5000,- Plus at de truede mig med at det oprindelige beløb lyder på 8000,- ( som jeg heller ikk aner noget om ) som jeg kom til at betale istedet for de 5000...

Jeg ved heller ikk hvordan jeg slipper ud af det her...Men heldigvis har jeg fået nogen gode tips..fra gutterne herindefra..

Vil anbefale dig at læse indlægget, Er der nogen der kender..

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 18:52
Hejsa...

Jeg har læst indlægget og har sendt en mail til håndværksrådet, da jeg ikk har mulighed for at ringe til dem imorgen.

Men det kunne jo være der var nogle der kendte nogle advokater der ville hjælpe med lidt faglig viden på en eller anden måde.

Kaya: Har du bedt om skriflig bekræftelse på den aftale D.I.M. mener at have indgået med dig?

Med Venlig hilsen MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58
Efter al den omtale annoncehajer har fået de senere år er det mig uforståeligt hvorfor iværksættere ikke har lært det ganske gode grund-råd råd endnu: Sig aldrig ja til noget over telefonen! Seriøse virksomheder er altid villige til at sende deres tilbud på skrift, og afvente en underskrevet aftale retur.

Så lær det nu for søren. NEJ er ikke så svært et ord at lære :)
Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 19:23
Hej Mikkel

Du har ganske vist ret. Men i mit tilfælde og i Kaya''s tilfælde har Danske Fagbog spurgt om det var rigtigt at vores virksomhedsoplysninger var bla,bla. Ikke om vi havde lyst til at købe en ydelse, hvor vi betalte 1845,- for at være listet på en nyoprettede side med meget få virksomheder på.

Med venlig hilsen MBSP

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:26
Hvis i have nøjedes med at sige NEJ, send noget skriftligt, var i aldrig endt der hvor i er nu. I har sagt JA over telefonen, og det er neop der jeres fejl ligger. Lær det nu for søren - si aldrig ja over telefonen. Det er ganske enkelt og det virker.
Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 19:32
Nu er lektien også lært fremover. Og hvis det viser sig at jeg skal betale de 1845,- gør jeg dette. Det er prisen for min uvidenhed og dumhed.

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 20:01
Hej Mikkel

Det kan godt være du har ret..Jeg er heller ikk den person som siger ja til det hele...Men jeg kan sige dig, de er så snu, og snaksaglig, at inden du ser dig om så har du desværre sagt ja til noget, som du først bagefter finder ud af, hvad det var...

Jeg har i mellem tiden lavet en lille undersøgelse...Desværre fandt jeg ud af at der findes der så mange personer i vores sted, at du tror det var løgn...Mange er desværre heller ikk kommet udskadt ud af det....Så desværre kan man komme til at sige ja, hvis de som jeg var fanger en i en situation, hvor man gerne vil ha tingene skal gå hurtigt....

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:09
De er dælme også luskede..

De ringede en dag til os, og jeg tog telefonen. En høflig pige sagde, at det drejede sig om vores annonce i fagbogen og jeg sagde, "vi er ikke interesseret i at købe en annonce". Hun forsikrede mig så om, at der ikke var tale om køb af en ny annonce, hun skulle bare tjekke om den annonce vi i forvejen havde kørende, indeholdt de korrekte informationer, inden de fornyede den. Hun sagde også, at det var en gratis annonce, vi havde haft kørende det sidste år.

Hun begynder så, at nævne vores adresse, tlfnumre osv og jeg siger, "ja, det er de rigtige oplysninger", da jeg ved, at vi er optaget i en telefonbog, men ikke lige navnet på den og tænker, det nok er den og hvad gør det, hvis det er gratis..

Så siger pigen, at jeg lige skal tale med deres bogholderi og bekræfte, at det er disse oplysninger, vi vil have i og så begynder jeg at blive mistænkelig.. hvorfor skal jeg tale med bogholderiet, hvis det er en gratis annonce, spørger jeg og pigen bliver ved at tale uden om og stiller mig pludselig igennem til en anden mand, som spørger, hvilken adresse han skal sende bekræftelsen til..

Jeg siger, han ikke skal sende bekræftelse på noget, og at jeg synes det lyder noget mystisk.. Jeg beder om at få afvide, hvem der har bestilt annoncen til at starte med og får afvide, at det er vores marketingschef... Hmm. Sådan en har vi ikke, og det er normalt mig, der tager den slags beslutninger..

Efter langtids snak, kommer det pludselig frem, at den gratis annonce, vi har haft det sidste år, kun er gratis det første år og at vi skal betale et beløb pr halvår for at forny den.. og annoncen er slet ikke en, vi selv har bedt om at få og aldrig har hørt om før.

Jeg siger til ham, at det er et være fusker-firma og det er en streng måde at foprsøge at lokke folk i fælden på - Og så knalder han røret på..

Et par dage efter ringede de på vores andet firmas telefonnummer og forsøgte det samme... Så smed JEG røret på!

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 21:13
Hej mbsp

Jeg har sendt en pm, til dig...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:22
> Så desværre kan man komme til at sige ja

Ikke hvis man ALDRIG siger ja i telefonen. Det er jo det der er min pointe. Du skal ikke engang overvej at sige ja på telefonen. Aldrig! Så undgår du helt disse hajer. Og som sagt, hvis firmaet er seriøst har de intet imod at sende et tilbud på skrift, som du så kan bekræfte på skrift - hvis du har lyst.

Hvor svært er det ikke at sige ja på telefonen?
Det ER altså et spørgsmål om at have nogle principper som man står fast på som iværksætter
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)