Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode e-handels platforme

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være spændende at høre hvilke erfaringer i har med diverse e-handelsplatforme, altså systemer til salg af varer på nettet.
Hvad er prisen, hvor let er det at sætte op, kan det optimeres til søgemaskiner, kan det tilrettes ordentligt m.m.

Dbh Martin
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:38

Hejsa...

Jeg har erfarining med DanDomains webshop til en hardware shop.

Jeg har været rigtig glad for at bruge den fordi:

Den er let at sætte op.

Man for let overblik over varer, varergrupper og kunder.

Der er nogle god statistik værktøjer i den.

Og der er mange muligheder for betaling osv.

Den eneste dårlige ting som at jeg kan komme i tanke om nu, er at der er rigtig mange der også bruger den.

Men I kan læse meget mere om den på http://www.handelssystem.dk/ Der er også mulighed for at prøve den i 14 dage. Prøv den, den er god.

Mvh Michael.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:11

I forhold til søgemaskiner optræder de samme forhold som ved andre dynamiske websites og content management systemer (CMS) i almindelighed - men dertil kommer ofte en række yderligere udfordringer, som er særligt for shoppig løsninger, så som session tracking, krav om cookies, sikre sider (SSL) osv.

Som jeg tidligere har sagt, vedrørende CMS, har jeg endnu ikke set et CMS og endnu mindre en shopping-løsning, som var optimalt skruet sammen "out of the box". Nogle systemer har færre forhindringer end andre og er derfor lettere at få optaget i søgemaskinerne. MEn de lider alle som en under en eklatant mangel på muligheder for egentlig optimering. Og, det er jo ligesom ikke så fedt bare at være "optaget" i en søgemaskine (indekseret) hvis der ikke er nogen som helst der kan finde de produkter og services man sælger. Det er lidt at få en fed bil - men uden motor og hjul. Det er ikke engang halv-fedt :)

Jeg ville ønske der fandtes en let vej til at afgøre hvilke system man skal vælge (ud fra et ønske om opnå ordentlige placeringer i søgemaskinerne), men det gør der desværre ikke. Jeg har evalueret mange systemer for kunder rundt omkring i verden, men hver gang er det en større process, som desværre hurtigt går hen og bliver temmelig dyr. For store virksomheder der investerer millioner i deres net-aktiviteter betyder det ikke så meget, men for en mindre dansk virksomhed der skal sætte en shop op bliver det hurtigt for voldsomt at lave sådanne tilbundsgående evalueringer.  Desværre kender jeg ingen anden løsning der kan give det søgte svar: Hvilket system er bedst i frohold til søgemaskinerne.
Fra Middelfart
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:48
Hejsa

Vi har igennem et par år brugt Goldenplanet.dk webshop system med stor tilfredshed, her lige et par punkter som helt klart gør den værd af kigge på :

* Nem administration via Internet
* Flot grafisk design
* Kan læses af søgemaskiner
* Følg kunderne i butikken
* Kan tilpasses efter behov

Kan varmt anbefales :)
især med hensyn til google søgemaskineoptimering har vi gode erfaringer med denne webshop.

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 18:44
tja i denne verden findes der et hav af muligheder og ikke alle er billige. Jeg har gjort det at jeg har hentet systemet her, som er et gratis stykke software man ligger op på sit webhotel, og så installerer man det via de instrukser man får foræret,- super nemt!

det kan findes info og hentes her:

Konceptet bag systemet er så du betaler 450 kr mener jeg det er, og så får du en key som gør du får lov til at fjerne alt referance som står på din shop. Dvs. du har nu et færidgt shopsystem som koster 450 kr og du kan nu sælge på livet løs.

Jeg har valgt dette system fordi der er mange som viderudvikler systemet hele tiden og man kan hente moduler som andre har kraeret helt gratis. det eneste du skal tænke over hvis du vil modificere din shop er du skal nok vide lidt om programering osv. men du kan faktisk sagtens bruge system og sælge uden og lave den mindst modifikation. :)

bare lidt af mine erfaringer....

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 00:48
Mikkel: Vores virksomhed arbejder i øjeblikket på en e-butik løsning, og der lægger vi også meget vægt på søgemaskineoptimering. Er der nogen checkliste over hvordan den perfekte e-butik løsning skulle være opbygget mht. søgemaskineoptimering? Vi synes selv, at vi er meget gode til det, men vi vil, at vores system skal være perfekt selvfølgelig

mvh
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:27
Niklái, der findes desværre ingen sådan "facitliste". Der er næsten uendeligt mange problemer som et shopping-system, eller CMS, kan skabe i forhold til søgemaskinerne og mindst lige så mange muligheder for at optimere det. Det kræver at man kigger på det enkelte system.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:28
Jeg kender lidt til osCommerce. Jeg overvejede at benytte den til en webshop jeg er ved at udvikle for en kunde. Da kunden har ret få produkter har jeg valgt selv at udvikle shoppen.

Fordelen ved osCommerce er, at den er gratis. Kan man programmere PHP kan man selv tilpasse shoppen som man vil. Kender man til UNIX/Linux kan man få shoppen til at køre fornuftigt på en lille/ældre server.

Blandt de negative sider er, at man lynhurtigt får brugt en masse tid på at tilpasse shoppen, for der er måske ikke lige de features man gerne vil have. Hvis man ikke tilpasser den, ligner den alle andres osCommerce webshops. Det er ret tydligt at se hvilke webshops der er lavet med osCommerce, for der er ikke brugt så meget krudt på det grafiske.

Men som iværksætter der lige er startet, eller er ved at starte op, kan det ofte være nemmere at finde tid til at customize en osCommerce, end at finde penge til en forkromet løsning. Hvis man altså kan programmere PHP

mvh Carsten
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:21

de fleste bruger vel dandomain og scannet løsningerne.

Min erfaring er at dandomain kan noget mere, og at der er mange muligheder for udvidelser i alle mulige speciale retninger. Scannet er størst, bliver brugt af mere end 2000 shops (bla. på www.1929.dk - du kan iøvrigt se referencer på: http://www.scannet.dk/shopsystem_referencer.asp) - de er noget billigere og lidt nemmere at gå til med en lavere indlæringskurve end dandomain. Man skal dog være opmærksom på at der ikke følger en FTP konto med til scannet løsningen, dvs. hvis du har noget der skal køre uden om det CMS der er i shoppen så får du lidt problemer.

:)

d.

www.onapp.com

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 16:19

Dato: 9/5/2005 10:28:05 AM Forfatter: Carsten Jacobsen Jeg kender lidt til osCommerce. Jeg overvejede at benytte den til en webshop jeg er ved at udvikle for en kunde. Da kunden har ret få produkter har jeg valgt selv at udvikle shoppen. Fordelen ved osCommerce er, at den er gratis. Kan man programmere PHP kan man selv tilpasse shoppen som man vil. Kender man til UNIX/Linux kan man få shoppen til at køre fornuftigt på en lille/ældre server. Blandt de negative sider er, at man lynhurtigt får brugt en masse tid på at tilpasse shoppen, for der er måske ikke lige de features man gerne vil have. Hvis man ikke tilpasser den, ligner den alle andres osCommerce webshops. Det er ret tydligt at se hvilke webshops der er lavet med osCommerce, for der er ikke brugt så meget krudt på det grafiske. Men som iværksætter der lige er startet, eller er ved at starte op, kan det ofte være nemmere at finde tid til at customize en osCommerce, end at finde penge til en forkromet løsning. Hvis man altså kan programmere PHP mvh Carsten

Selv bruger jeg Scannet og er rimelig tilfreds. De kommer konstant med forbedringer og man kan godt få dem til at foretage ændringer man selv ønsker hvis man går dem lidt på klingen

Dog har jeg overvejet (på et tidspunkt) at skifte til OsCommerce. Grundene til dette er flere, men jeg kan da lige nævne dem jeg kan komme i tanke om.

- Det er gratis (selve systemet)
- Man kan tilpasse dem som man selv ønsker (hvis man kan finde ud af det)
- Man kan købe sig til billig hjælp, hvis man ikke selv kan programmere (leder stadig efter en billig IT-inder)
- Der findes tonvis af flotte skins man kan trække ned over sin shop (så man slippe for at designe selv)
- Løsningen skulle eftersigende være rimelig SEO venlig. Der findes utallige fora hvor man kan læse hvordan andre har gjort.

EDIT: Fandt lige en side med nogle rigtig flotte skins til en OsCommerce løsning - og til en fair pris: http://www.algozone.com/ 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)