Dato: 9/5/2005 10:28:05 AM
Forfatter: Carsten Jacobsen Jeg kender lidt til osCommerce. Jeg overvejede at benytte den til en webshop jeg er ved at udvikle for en kunde. Da kunden har ret få produkter har jeg valgt selv at udvikle shoppen. Fordelen ved osCommerce er, at den er gratis. Kan man programmere PHP kan man selv tilpasse shoppen som man vil. Kender man til UNIX/Linux kan man få shoppen til at køre fornuftigt på en lille/ældre server. Blandt de negative sider er, at man lynhurtigt får brugt en masse tid på at tilpasse shoppen, for der er måske ikke lige de features man gerne vil have. Hvis man ikke tilpasser den, ligner den alle andres osCommerce webshops. Det er ret tydligt at se hvilke webshops der er lavet med osCommerce, for der er ikke brugt så meget krudt på det grafiske. Men som iværksætter der lige er startet, eller er ved at starte op, kan det ofte være nemmere at finde tid til at customize en osCommerce, end at finde penge til en forkromet løsning. Hvis man altså kan programmere PHP

mvh Carsten
Selv bruger jeg Scannet og er rimelig tilfreds. De kommer konstant med forbedringer og man kan godt få dem til at foretage ændringer man selv ønsker hvis man går dem lidt på klingen

Dog har jeg overvejet (på et tidspunkt) at skifte til OsCommerce. Grundene til dette er flere, men jeg kan da lige nævne dem jeg kan komme i tanke om.
- Det er gratis (selve systemet)
- Man kan tilpasse dem som man selv ønsker (hvis man kan finde ud af det)
- Man kan købe sig til billig hjælp, hvis man ikke selv kan programmere (leder stadig efter en billig IT-inder)

- Der findes tonvis af flotte skins man kan trække ned over sin shop (så man slippe for at designe selv)
- Løsningen skulle eftersigende være rimelig
SEO venlig. Der findes utallige fora hvor man kan læse hvordan andre har gjort.
EDIT: Fandt lige en side med nogle rigtig flotte skins til en OsCommerce løsning - og til en fair pris: http://www.algozone.com/