Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure no pay SEO

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sørensen:
Det behøver jo ikke være så gennemgribende en kontrakt, som du beskriver. Den ville jeg som kunde aldrig gå med til. 

Lad mig høre, hvordan du vil håndtere et scenarie, hvor et SEO firma arbejder på et site på no cure no pay, og bedst som resultaterne (hvad de så end er aftalt til at være) begynder at rulle ind, foretager kunden omlægninger på sitet, der bomber hele projektet tilbage til udgangspunktet (eller endnu længere væk)? Hvem skal betale for det?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Jeg ville vælge en helt simpel form. SEO-firmaet får adgang til sitet og kan ændre H1-H6, metatags, descriptions, hvis der er behov for yderligere content eller andre ting, så aftales det også fra starten. Derefter er der nogle søgeord, som man bliver enige om. Jeg ville aldrig binde mig til mere end 4-6 måneder og ville have mulighed for exit, såfremt visse milestones ikke bliver opfyldt undervejs. 

Det turde jeg, som kunde, aldrig gå med til. Jeg vil selv bestemme, eller som absolut minimum, have bestemmende indflydelse på hvad der skal stå på min hjemmeside. Forestil dig en side hvor din SEO-gut har besluttet sig for at lave halvdelen af siden til H1 og stoppet den med søgeord.

Som leverandør ville jeg ikke gå med til en aftale på 4 måneder hvor du har exit-milestones undervejs, det vil betyde at jeg skal gå efter hurtige/kortsigtede løsninger - det bliver kunden ikke glad for på sigt :-)

/Brian

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Lad mig høre, hvordan du vil håndtere et scenarie, hvor et SEO firma arbejder på et site på no cure no pay, og bedst som resultaterne (hvad de så end er aftalt til at være) begynder at rulle ind, foretager kunden omlægninger på sitet, der bomber hele projektet tilbage til udgangspunktet (eller endnu længere væk)? Hvem skal betale for det?

Det er klart, at der skal være etableret visse retningslinjer, som f.eks. hvad der må ændres på en side. Men jeg anser det nu ikke for at være den store forhindring, at der aftales, at ændringer skal godkendes af begge parter? 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Thomas Sørensen:
Jeg ville vælge en helt simpel form. SEO-firmaet får adgang til sitet og kan ændre H1-H6, metatags, descriptions, hvis der er behov for yderligere content eller andre ting, så aftales det også fra starten. Derefter er der nogle søgeord, som man bliver enige om. Jeg ville aldrig binde mig til mere end 4-6 måneder og ville have mulighed for exit, såfremt visse milestones ikke bliver opfyldt undervejs. 

Det turde jeg, som kunde, aldrig gå med til. Jeg vil selv bestemme, eller som absolut minimum, have bestemmende indflydelse på hvad der skal stå på min hjemmeside. Forestil dig en side hvor din SEO-gut har besluttet sig for at lave halvdelen af siden til H1 og stoppet den med søgeord.

Som leverandør ville jeg ikke gå med til en aftale på 4 måneder hvor du har exit-milestones undervejs, det vil betyde at jeg skal gå efter hurtige/kortsigtede løsninger - det bliver kunden ikke glad for på sigt :-)

/Brian

Nej, jeg kan godt se, at det kan misbruges, hvis en konsulent plaster det hele til med H1 eller begynder at lave narrestreger med hvid tekst på hvid baggrund. Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt.

Jeg ville aldrig gå ind i en aftale uden en exit-mulighed. Hvad hvis SEO-fyren har taget opgaven uden at tage det seriøst? Så er jeg bundet til den samme person/firma i x-antal måneder uden mulighed for at komme ud af kontrakten. Det vil svare til, at du som SEO-konsulent ikke får medbestemmelse på, om keywords skal nævnes på en side og du så ikke kan komme ud af aftalen men er tvunget til at arbejde videre med noget, som du ved ikke vil give noget resultat. 

En exit kan være begrundet i f.eks. ugentlige/månedlige rapporter over aktiviteter. At der er aftalt x-antal links per uge, at der er aftalt x-antal timer på intern SEO eller lignende. Det kunne også være performancebaseret på ranking. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Det er klart, at der skal være etableret visse retningslinjer, som f.eks. hvad der må ændres på en side. Men jeg anser det nu ikke for at være den store forhindring, at der aftales, at ændringer skal godkendes af begge parter? 

Hvor mange af den slags aftaler og deraf følgende erfaring bygger du det på? Ikke for at være popsmart - men det er ekstremt vanskeligt i praksis, hvis det overhovedet lykkes at finde ud af, hvad målene er. Placeringer er ikke længere en reel option - og det levner så for eksempel omsætning. Men hvad så hvis der kommer en prisstigning, som ejeren af shoppen er uskyldig i, og salget dropper. Hvordan honoreres SEO firmaet så? Og sådan kan jeg blive ved længe, men det skal jeg nok lade være med :-)

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Thomas Sørensen:
Det er klart, at der skal være etableret visse retningslinjer, som f.eks. hvad der må ændres på en side. Men jeg anser det nu ikke for at være den store forhindring, at der aftales, at ændringer skal godkendes af begge parter? 

Hvor mange af den slags aftaler og deraf følgende erfaring bygger du det på? Ikke for at være popsmart - men det er ekstremt vanskeligt i praksis, hvis det overhovedet lykkes at finde ud af, hvad målene er. Placeringer er ikke længere en reel option - og det levner så for eksempel omsætning. Men hvad så hvis der kommer en prisstigning, som ejeren af shoppen er uskyldig i, og salget dropper. Hvordan honoreres SEO firmaet så? Og sådan kan jeg blive ved længe, men det skal jeg nok lade være med :-)

Jeg kan også se, at du ikke havde læst mit indlæg højere oppe :-)

Jeg synes ikke, at pay-per-click eller endnu værre en procentdel af omsætning/overskud er en særlig god måde at gribe en no-cure-no-pay aftale an på. Det bør udelukkende være baseret på ranking. Ellers er dit firma afhængigt af, om sitet konverterer og så er du pludselig involveret på et helt andet plan end SEO. 

Som tidligere selvstændig Headhunter lavede jeg mange no-cure-no-pay aftaler med kunderne, så jeg har en bred erfaring med denne type aftaler. Det var baseret på en fast pris på opnåelse af en ansættelse. Jeg fik desværre ikke procenter på en salgsdirektørs resultater (det ville ellers have været en god forretning). Typisk var det kun nye kunder, der fik no-cure-no-pay aftaler og når en kunde havde set resultaterne af mit arbejde, så ville de gerne have det lidt billigere mod, at de betalte 1/3-1/2 inden rekrutteringen og så et succeshonorar ved ansættelse.

Selvfølgelig er det ikke simpelt at opbygge gode aftaler og jeg forstår godt jeres forbehold, men jeg tror i min naivitet at det er muligt at udarbejde en kontrakt, der stiller begge parter tilfredse :-)

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, selvfølgelig alt for dig min skat

Deler vi i porten  -   :-)

Send mig PM :-)

/

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sørensen:
Jeg synes ikke, at pay-per-click eller endnu værre en procentdel af omsætning/overskud er en særlig god måde at gribe en no-cure-no-pay aftale an på. Det bør udelukkende være baseret på ranking. Ellers er dit firma afhængigt af, om sitet konverterer og så er du pludselig involveret på et helt andet plan end SEO. 

Ranking målt hvor i Danmark? Logget ind? Personlige søgeresultater slået fra? Med eller uden Search Plus Your World? Og er målgruppen primært logget ind eller ej i Google når de søger? Bruger de G+? Kommer de til det?

Men ja - du har ret: Det ER muligt at lave aftaler, der gør begge parter glade. De er bare uhyre komplicerede - der er mange faktorer, der spiller ind, som du nok ikke helt kender til fra headhunter-verdenen.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)