Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure no pay SEO

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville du have betænkeligheder ved sådan noget?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Næææ... men hvad så hvis det går den gale vej senere? Får man så penge tilbage?

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Overhovdet ikke. Derved lover man ikke for meget. Yes

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det ville jeg personligt aldrig benytte mig af, og slet ikke ved et nyt koncept / leverandør

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Næææ... men hvad så hvis det går den gale vej senere? Får man så penge tilbage?

No cure no pay, betyder vidst bare at der først er betaling ved opnåelse af resultater. Hvorfor skulle NCNP seo være dårligere eller større risiko for at "gå den gale vej senere" end SEO hvor der er betalt upfront?

Så længe det kun handler om betalingen.

Der hvor det noget møj, er hvis det er sådan et koncept alá "for 200,- om mdr er du på side 1" fordi man så, når man stopper aftalen - Typisk begynder at falde. F.eks. fordi der ikke længere optimeres, eller fordi der bliver taget en skyggeside ned, eller backlinks i splog-netværk fjernes etc.

Når det så er sagt, så ville jeg ikke benytte mig af det. Jeg vil hellere betale folk upfront, fordi SEO er langvarigt, og jeg ville være bange for at folk mistet lysten efter f.eks. 1 månede og stadig ingen resultater. Hvor hvis de bliver betalt hele tiden, kun laver kvalitets arbejde.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vist helt an på, hvilke metoder det SEO-firma benytter sig af. Hvis det er et respekteret firma eller du stoler på personen, så er det da fint, at der er en garanti for resultat før der falder betaling. 

No cure no pay er brugt indenfor en lang række brancher, hvor man ikke kender resultatet på forhånd, så hvorfor ikke indenfor SEO. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hvis no cure no pay seo skal fungere er det en ekstem forpligtende aftaleform. Hvis aftalen laves på løsere grundlsg - f.eks. alene på baggrund af rankings, så ender det meget ofte med at parterne bliver uenige. Og det er skidt.

Læs også dette indlæg om emnet: http://www.demib.dk/seo-cpa-1099.html
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der hvor jeg ser en fare er f.eks. omkring hvilke metoder der bruges til at opnå placeringer, samt hvad SEO leverandøren kan forlange af interne ændringer. 

Jeg har kendskab til et eksempel, hvor kunde og virksomhed havde aftalt en nu cure no pay løsning. I kontrakten var der ikke defineret hvilke ændringer kunden måtte lave på sit eget website. Leverandøren linkbuilder til siden, og får dem på side 1. Kunden får efterfølgende ekskluderet siden fra Google, via et fejlindsat meta tag. Leverandøren mener kunden skal betale, da det er kundens fejl. Kunden forholder sig til kontrakten der meget klart beskriver, at betalign udløses på baggrund af sidens placeringer i Google.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis no cure no pay seo skal fungere er det en ekstem forpligtende aftaleform. Hvis aftalen laves på løsere grundlsg - f.eks. alene på baggrund af rankings, så ender det meget ofte med at parterne bliver uenige. Og det er skidt.

Læs også dette indlæg om emnet: http://www.demib.dk/seo-cpa-1099.html

Absolut enig! Og ofte stopper snakken om den type aftale, når en kunde får at vide, at han/hun naturligvis ikke må ændre ét komma på sin hjemmeside uden OK fra SEO leverandøren, så længe aftalen løber. Lige den bette detalje glemmer mange at tage højde for.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis no cure no pay seo skal fungere er det en ekstem forpligtende aftaleform. Hvis aftalen laves på løsere grundlsg - f.eks. alene på baggrund af rankings, så ender det meget ofte med at parterne bliver uenige. Og det er skidt.

Læs også dette indlæg om emnet: http://www.demib.dk/seo-cpa-1099.html

Det behøver jo ikke være så gennemgribende en kontrakt, som du beskriver. Den ville jeg som kunde aldrig gå med til. 

Jeg ville vælge en helt simpel form. SEO-firmaet får adgang til sitet og kan ændre H1-H6, metatags, descriptions, hvis der er behov for yderligere content eller andre ting, så aftales det også fra starten. Derefter er der nogle søgeord, som man bliver enige om. Jeg ville aldrig binde mig til mere end 4-6 måneder og ville have mulighed for exit, såfremt visse milestones ikke bliver opfyldt undervejs. 

At skulle betale performancebaseret per klik er jo bare ligesom adwords, men hvor man binder sig på hænder og fødder. Det lyder godt nok vanvittigt, hvis nogen kunder skulle gå med på det. 

Men nu er der selvfølgelig også forskel på, at du ønsker at sælge og jeg ville være køber. Så det er klart, at vi har forskellige udgangspunkter. 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)