Nu er jeg ikke nok inde i hvordan det foregår med forhandlere, så for mig er de sælgere, da de har til formål at sælge producentens produkt, og så vidt jeg kan læse mig frem til - intet andet.
Det kan godt være det hverken er 30 eller 50% der gør det, men jeg synes stadig er er meget alarmerende når både USAs myndigheder går ind og advarer, at wikipedia ligefrem beskriver problemet, en google søgning på Xango afslører mange med disse løfter. Flere ud af en håndfuld i Danmark gør det. Sverige udtaler de har store problemer med det.
Den primære årsag til at jeg fare i blækhuset er ikke så meget for tale XanGo´s sag, men snarere det faktum at kritikken rettes uretmæssigt: Det er ikke selskabet XanGo der er problemet i denne sammenhæng - det er heller ikke produktet: Det er nogle personer som ikke har forstået hvad de må i forhold til produktet - samtidig er det umuligt for XanGo at kontrollere hvad alle de enkelte forhandlere foretager sig - og må derfor holde sig at alle forhandlere følger de regler der nu engang er.
Når der så er helt specifikke tilfælde hvor forhandlere overtræder regler kan deres compliance afdeling slå ned overfor disse personer.
Selskabet følger de regler der nu engang er - ligeså vel som produktet godkendes på de markeder som de åbner op før der markedsføres med salg for øje. Men det forhindrer ikke forhandlere i at ligge grundlaget - som tilfældet er i Danmark - før markedet er åbnet, før produktet er godkendt - så længe de følge de regler der er på netop det område: At de kun kan købe produktet til eget forbrug i kraft af at de er registreret som forhandlere.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg kan ærlig talt ikke se problemet - udsendelsen var meget sober, virksomheden blev hørt, og de blev udstillet som at de faktisk gjorde en indsats for at bekæmpe det.
Men der blev jo så samtidig også vist videoklip med skaberen, hvor han står og fyrer nogle tvivlsomme oplysninger af. Jeg tror tildels dette kan være kilden til mange af de her sælgere/forhandlere siger hvad de siger. Når producenten melder ud af der er noget helt ganske specielt i denne juice ( uden der reelt er) Så har ivrige forhandlere det nok med at smøre lidt ekstra tykt på. (min mening, jeg siger ikke det hænger sådan sammen )
Ligemeget hvad så er det stadig producenten der har et problem, og nu tænker jeg slet ikke på MLM, for det kunne være gældende inden for alle brancher, når sælgere går ud og snyder kunder, så er det firmaet bag der får en lussing.
Jeg kant udmærket godt se problemstillingen i at firmaet bag har svært ved at kontrollere de mange forhandlere, det bliver bare aldrig mit problem at løse.
Så bottom line er at jeg synes udsendelsen var rigtig god, den hjælper danskere til at være opmærksomme på produktet og at det ikke har den virkningen nogen sælger den under.
De mennesker der ellers drikker xango for smagen og for vitaminerne bliver jo ikke skræmt af sådan en udsendelse.
Dato: 30-05-2007 10:46:23 Forfatter: Martin Tygsen De mennesker der ellers drikker xango for smagen og for vitaminerne bliver jo ikke skræmt af sådan en udsendelse.
Det har du fuldstændig ret i, Martin - men udsendelsens indhold gør at de forhandlere som følger reglerne i en periode vil opleve det som "op af bakke" i forhold til at bygge markedet op - og det skyldes ikke kun specifikt at en håndfuld forhandlere overtræder en lang række regler - men samtidig det at eks. DR skylder at gå mere til bunds i produktet i forhold til det egentlig indhold - ikke at der er mango og andre frugter i juicen - men hvad er rent faktisk ER i frugterne.
Dermed gives der et langt mere nuanceret billede - så "må" de gerne fremhæve diverse forhandlere med skjult kamera.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Vil give dig ret i man måske burde have fremhævet mere at den naturligvis var sund at drikke, selvom det faktisk blev nævnt, ligesom det blev nævnt at den var god mod dårlig ånde.
Det er naturligvis beklageligt det kommer til at gå op af bakke for dem der markedsfører sig korrekt, men det kan de altså takke deres "kollegaer" for, og ikke DR.
Hellere det går lidt op af bakke for nogle forhandlere, end at nogle mennesker bliver narret til at købe noget som sidste håb for at overleve en ondskabsfuld kræft.
Jeg vil bare lige komme med en alternativ vinklig på historie som DR bragte meget dårligt, Her er et klip fra den store amerikanske nyhedesstation Fox News : http://www.megaupload.com/?d=3HY4QQNV (beklager den lidt dårlige kvalitet på klippet)
Desuden vil jeg sige at ham lægen i DR's indslaget må være mere end PC handicappet, da det tog mig mindre end 20 sec på google at finde de 25 lægelige dokumentationer for Xanthoner, som Fox News sjovt nok også fandt.
Så jeg syntes DR's kritik af SELVE produktet er uberettiget, mens at de sælgere der burde komme på en global MLM blacklist :)
Det er jo nok ikke så sært at den "forsker" der udtalte sig på DR1 ikke har kunne finde det som vi andre kan finde på nettet - han har sandsynligvis begrænset sin egen research indenfor hans egne rækker - hvilket igen tager fat i det jeg har påpeget tidligere - at journalistiske udsendelser som eks. Kontant ofte er for ensidige.
Pågældende klip fra Fox findes også på YouTube.com - - her omtales bl.a. 40 Xanthones.
MVH
Som en lille skæg "krølle" på denne tråd: Er siden udsendelsen blev vist og genudsendt blevet ringet op af to - af hinanden uafhængige personer og som heller ikke har set denne tråd - som ville høre om jeg vidste hvor de kunne få Xango Juicen. Efter de nu havde hørt om juicen på TV ville de gerne evaluere og prøve produktet... ;-)
Det er da cool nok - så er der en Xango repræsentant der læser med, så tag kontakt - så har jeg to referencer til dig ;-)
MVH
Det generer mig egentlig lidt at deltage i denne tråd, for jeg har slet ikke lyst til at give Xango mere opmærksomhed end det allerede har fået. Alligevel kan jeg ikke dy mig for at komme med et lille surt opstød. Produktet markedsføres som værende sygdomsbekæmpende - selv af ejeren på hans amerikanske tv-shop facon. Personligt finder jeg den type markedsføring frastødende og synes at det er ulækkert at nogen vil tjene penge på at udgive en fødevare for at have medicinsk effekt. Hvis den har dén effekt som ikke bare "nogle få sælgere" indikerer og som ejeren selv lægger op til, og hvis der er foretaget tilstrækkelige, relevante empiriske undersøgelser, så burde den sælges som medicin og ikke som juice!