Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR Kontant - om drøndyr juice fra Xango

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tager simpelthen udsendelsen på DR1 på forskud - og kan simpelthen ikke lade være med at kommentere beskrivelsen af udsendelsen forud for den sendes iaften:

Dyr juice på vej til Danmark
Man skal finde den dybe tegnedreng frem, hvis man vil drikke frugtjuicen XanGo til morgenmaden. En enkelt flaske koster nemlig 295 kroner, og ifølge forhandlerne kan man være "nødt til" at drikke en hel flaske om dagen, hvis man altså har kræft.
Men så lover sælgerne til gengæld også at drikken kan kurere sygdommen. På verdensplan sælger det budskab og XanGo's frugtjuice for mere end en milliard kroner om året, og i Sverige alene er der 2500 sælgere af produktet.

Kontant kigger nærmere på et nyt produkt, som nu er på vej til Danmark. Et produkt som danske forskere kalder virkningsløst og som af de danske myndigheder bliver betegnet som klart ulovligt.

Min kommentar:
Det er endnu engang - med AL sandsynlighed - nogle få uheldige forhandler-elementer som DR sætter fokus på. De tager uden tvivl emner ud af en større sammenhæng; we know the drill: Samtidig er det så latterligt at der fokuseres på (med al sandsynlighed) meget enkeltstående tilfælde. Nu kender jeg både selskabet og produktet; jeg er samtidig i dialog med mange Xango distributører i bl.a. USA - ikke en ENESTE gang er jeg stødt på websites, endsige distributører som bruger kræftkur som salgsargument; det er slet ikke nødvendigt.

Det er IKKE "det budskab om kræftkur" der gør at XanGo omsætter for en milliard om året - ingenlunde - der er nemlig ikke penge i at markedsføre produkter som disse over især syge eller meget syge personer; det skader langt mere end det gør gavn. Der er millioner af kroner at hente på raske mennesker der ønsker at supplere deres kost med effektive kosttilskudsprodukter.

På forhånd kan jeg samtidig med al sandsynlig garantere, at de "forskere", som gør sig kloge på produktets virkning med AL SANDSYNLIG ikke har evalueret produktet i forhold til dem selv eller andre persongrupper, men udelukkende udtaler sig teoretisk om såvel produktet og frugten der danner grundlag for juicen.

Mangosten (mangostan) er en frugt der indeholder en lang række gavnlige stoffer - og som alt ANDET man propper i halsen - har de altså en effekt. Thats it.

Kontant vil sikkert også i bedste Morten Spiegelhauer-stil manipulere visse persongrupper til at udtale sig om produktet. Persongrupper som på alle mulige måder er inkompetente...

Nu er det jo selvfølgelig tåbeligt af mig at konkludere udsendelsen på forhånd - men mon ikke mine antagelser er (eller bliver tilnærmelsesvis) korrekte.... vi får se kl. 21:25 iaften...!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:36

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:05
hvis det er disse meget meget meget meget få enkeltstående tilfælde, hvordan kan det så være de dukker op gang på gang i lille bitte Danmark.

Jeg tror nærmere det er en lidt større gruppe der gør det, måske er det ikke firmaet bag der har dette budskab og så er det naturligvis uheldigt at deres sælgere kommer ud med det budskab. Det er jo så noget firmaet må tage op internet og få løst.

Det er jo helt det samme der sker i brancher udenfor MLM, hvis nogle sælgere sælger et produkt for mere end det er, er det ofte også det bagved liggende firma der får tæsk, for de står en gang til ansvar for deres sælgere.

Det må man også forventte er gældnede i MLM branchen selvom der her er langt flere sælgere, ja faktisk kun sælgere.

I må vel have nogle konsekvenser, og nogle regelmæssige tjek når i ved den slags sker?

Jeg synes egentligt det er lidt forkasteligt at man hver gang bare skyder skylden på tv udseendelsen istedet for måske at fokusere på problemet og få det bagved liggende firma til at slå hårdt ned på dette.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:18
Dato: 29-05-2007 21:04:31 Forfatter: Martin Tygsen
I må vel have nogle konsekvenser, og nogle regelmæssige tjek når i ved den slags sker?

Nu kan jeg af gode grunde ikke tale på XanGo´s vegne, men indenfor egne rækker har vi en compliance department der arbejder 24-7 på at slå ned på distributører der overtræder såvel interne regler som de enkelte landes lovgivninger. Samtidig er det helt sikkert, at evt. navngivne personer i udsendelsen iaften vil få "kærligheden at føle". I forlængelse af den udsendelse der var på TV2 sidste efterår - og som har været debatteret flittigt her på Amino - der har relation til undertegnede, ja der var konsekvensen fuldstændig entydig i forhold til de kæmpefjolser der klart overtrådte regler og lovgivning: De blev ganske enkelt termineret, mistet deres forretning og øvrige rettigheder. For den enes vedkommende snakker vi en ikke ubetydelig indtægt og omsætning...!

MVH

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:19
laver man en søgning på XanGo og cancer så ses det meget hurtigt at det ikke kun er danske ivrige sælgere der forsøger at sælge den som kræfthelbredende

Så faktum er vel at det sker en del steder at mlmer fra firmaet XanGo forsøger at sælge det på forkerte oplysninger, og derfor synes jeg egentlig det er udmærket tv tager problemstillingen op, mange mennesker med kræft forsøger mange muligheder som sidste udvej, og jeg synes det er svineri at de skal bondefanges af folk der forsøger at sælge kræfthelbredende midler til en overpris. Om det er MLM eller je synes jeg er fuldstændig ligegyldigt, der bør slås ned på dem der gør det. Og i mine øjne bør det firma der ejer midlerne sørge for at deres sælgere ikke lyver.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:20
Dato: 29-05-2007 21:17:40 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 29-05-2007 21:04:31 Forfatter: Martin Tygsen

Nu kan jeg af gode grunde ikke tale på XanGo´s vegne, men indenfor egne rækker har vi en compliance department der arbejder 24-7 på at slå ned på distributører der overtræder såvel interne regler som de enkelte landes lovgivninger. Samtidig er det helt sikkert, at evt. navngivne personer i udsendelsen iaften vil få ''kærligheden at føle''. I forlængelse af den udsendelse der var på TV2 sidste efterår - og som har været debatteret flittigt her på Amino - der har relation til undertegnede, ja der var konsekvensen fuldstændig entydig i forhold til de kæmpefjolser der klart overtrådte regler og lovgivning: De blev ganske enkelt termineret, mistet deres forretning og øvrige rettigheder. For den enes vedkommende snakker vi en ikke ubetydelig indtægt og omsætning...!

MVH

Jamen det er bestemt godt at høre Lasse. Som sagt jeg kender ikke til nogle af firmaerne så derfor kan jeg heller ikke udtale mig om hvad de gør for at forhindre det. Jeg synes bare ofte man hører om disse sælgere, så det må efterhånden være et større problem.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:46
Nu har jeg lige set indslaget, og selvom du måske vil kalde det manipulerende, så synes jeg egentlig det var et super godt indslag, sagen blev hørt fra mange sider. Og problemstillingen blev jo netop frembragt som at det ikke var firmaet bag men de mange sælgere der åbenbart af en eller anden grund ikke kan finde ud af at rette sig efter reglerne.

Nu nævner du at det kun er meget få sælgere der gør det, men som det blev fremlagt var der kun en håndfuld sælgere i Danmark og flere af dem løj omkring produktet, samtidig med det slet ikke var godkendt i Danmark.

Samtidig havde USA allerede været inde og advare virksomheden omkring de mange sælgere der markedsførte produktet på den måde, og Sverige havde ligeledes problemer - Altså må man kunne konkludere at virksomheden virkelig har et kommunikationsproblem, og de må på en eller anden måde ha formået at kommunikere et forkert budskab ud til deres sælgere siden så mange lyver omkring produktets virkning.

Ligeledes synes jeg også det er alarmerende at skaberne bag produktet står og fortæller om et eller andet fint lægeudtryk som jeg nu ikke kan huske, men som så den danske forskere fortalte slet ikke virkede på den måde som man troede i 80erne.

Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan din holdning til udsendelsen er efter du har set den, men vil du ikke give mig ret i at Xango virksomheden har et stort problem, og selvom de siger de i yderste tilfælde udelukker de sælgere der reklamere på den måde, har virksomheden stadig et stort problem i og med de "føder" så mange nye sælgere der reklamere med den helbredende virkning, ikke kun i Danmark men i hele verdenen.
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:50
Jamen, jamen, jamen...Nu kan man jo mene hvad man vil om en juice til ca. DKK 300,00...

Men hvilken interesse skulle DR have i at "jorde" et produkt...

Det er jo helt i orden (og temmelig dyrt) at være naiv - men derfor er det jo godt at vi har Kontant og Operation X o.a. til at informere om sådanne plattenslagere!!!

Beklager, Lasse - men du er langt ude mht. dette...

Og hvis den ikke har de "magiske" evner - hvorfor skulle den så koste 300,00?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:51
Jeg har dog et enkelt problem, jeg synes desværre at MLM branchen "samler" på disse sager. Jeg må indrømme at når jeg hører om MLM tænker jeg med det samme USERIØST. Jeg ved det er uberettiget overfor dem der forsøger at sælge noget ordentligt på en ordentlig måde.

Hvorfor ser vi ikke ret mange MLM firmaer der sælger sportsudstyr, møbler, isenkramartikler osv (jo jeg kender godt Tupperware som i mine øjne er helt OK) men det virker som om branchen bevidst afsøger grænserne mht. produktvalg.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:27
Synes det er usædvanligt svinagtigt at nogle vil markedsføre dette eller andre produkter overfor kræftpatienter, vel vidende at det formentlig er virkningsløst og patienterne er super sensitive for ethvert håb der måtte være.
Side 1 ud af 5 (46 indlæg)