Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR Kontant - om drøndyr juice fra Xango

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne ikke lade være med at tænke operation X dengang de var efter juicen Noni. Jeg opgav debatten om det denne gang på side fem :) Men denne bliver ligeså lang :)
http://www.amino.dk/view.asp?topicID=9299

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hei der i Danmark.

Bor langt nord i Norge og hørte at XanGo-juicen ble omtalt på dansk TV1 i kveld og at den ble nedsablet. Vi som vet hvor bra den er og hva den er god for, trenger ikke bry oss om det vel. De som eventuelt har lansert juicen på den måten har nok ikke vært seg bevisst på hva de gjorde og gikk dermed langt over det tillatte. Håper bølgene ikke blir for store for dere våre naboer og at kritikerne tar seg bryet med å prøve produktet selv før de kommer med nye uttalelser. Folk må da selv få bestemme seg for hva de vil innta av mat og drikke og jeg trur at XanGo-juicen er kommet for å bli, til stor glede for mange mennesker rundt omkring i hele verden.

Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går videre fremover.

Ha det bra.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:57
 har nok ikke vært seg bevisst på hva de gjorde og gikk dermed langt over det tillatte

Problemet var jo netop af nogle af disse forhandlere udmærket var klar over lovgivningen, den ene nævnte det ligefrem i en mail at det var ulovligt men nævnte det alligevel - Så det er en dårlig undskyldning.

Folk må da selv få bestemme seg for hva de vil innta av mat og drikke

Det blev der også sagt i udsendelsen, hvis folk har lyst til at drikke normal Jouice med lidt specielle frugter i det, så er der ingen der stopper dem - Men at markedsføre produktet som helbredende når det ikke er, er både ulovligt og direkte svineri. For det frarøver, ikke kun penge, men også modet fra mange der virkelig er langt ude og syge, og forsøger den slags som sidste udvej.

Ja XanGo er sikkert kommet for at blive, for er det en ting MLM selskaber er gode til er det sgu at trænge ind i et land og blive der. Men som der også blev sagt i udsendelsen så er det fordi regeringer har meget svært ved at stoppe de mange sælgere. Sverige har haft store problemer med det, især fordi det er en dyr affære at finde alle disse sælgere, analysere deres foretningsmetoder og derefter lukke ned for dem. Men bare fordi det kan lade sig gøre er det ikke ensbetydende med at det er lovligt.

Men jeg har intet imod de folk der mener de får det bedre af at drikke 300 kroners Juice, det er ikke anderledes end dem der nyder at drikke dyr rødvin eller dyr champagne som var de 2 ting de sammenlignede med i udsendelsen.

Men hvornår ser du en champagne blive solgt fordi den helbreder kræft, gigt eller lign. Folk køber den vel fordi den smager godt eller der er prestige i at drikke en dyr champagne, og det samme må for min skyld gerne gøre sig gældende for juicen, så længe dem der sælger den overholder dansk lovgivning- Hvilket det lød til ingen gjorde da produktet ( så vidt jeg kunne forstå ) slet ikke var ordenligt godkendt i Danmark.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:19
XanGo-juicen er godkjent av mattilsynet i Norge.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 23:23
Dato: 29-05-2007 23:18:33 Forfatter: queenie XanGo-juicen er godkjent av mattilsynet i Norge.

Okay det vil jeg ikke udtale mig om. Udsendelsen gik på Danmark, så om den er godkendt i Norge skal nok passe.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:24
Jeg fatter ikke at man vil give 300 kr for en flaske juice når man kan lave en dejlig drik af nogle friskpressede appelsiner og grape... det tør jeg vædde med er 10000 gange sundere end en juice et firma har lavet hvor de har proppet noget i for at den skal holde...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 06:32
Ovenpå udsendelsen vil jeg nøjes med et enkelt indspark i tråden i forhold til udsendelsens indhold.

Faktum er at XanGo juicen endnu ikke er godkendt i Danmark ergo må den ikke markedsføres, som tilfældet er blandt FÅ XanGo distributører; deres websites er med garanti ikke godkendt af XanGO.

Men... selvom produktet endnu ikke er godkendt, må de forhandlere der er i Danmark gerne bestille produktet hjem til eget forbrug. Det betyder samtidig at alle der ønsker at købe en kasse med 4 flasker XanGo juice SKAL registrere sig som forhandlere.

Som det fremgår af udsendelsen er der nogle tåber der ikke har lært lektien - dels i forhold til hvad man IKKE må sige - men samtidig øjensynligt sælger juicen uden at oplyse pågældende køber at denne skal være registreret som forhandler for at få lov til at købe juicen hjem.

Det fremgik også at udsendelsen at en forsker ikke mener han kan understøtte den viden der omkring produktets effekt i forhold til det han kan finde frem til; som jeg påpeger i mit indledende indlæg, så bunder hans konklusion ikke i at han og en gruppe mennesker har evalueret produktet i praksis, men udelukkende teoretisk.

Der er forbavsende stor forskel!

Arne fra Kræftens Bekæmpelse er naturligvis forarget over at nogen enkeltpersoner markedsføre et produkt som angiveligt kan gøre noget ved kræft - men lad os nu lige slå et par ting fast: Først og fremmest er det ikke XanGo der markedsfører produktet som kræfthæmmende, der er enkeltstående forhandlere, som klart overtræder regler og love. Samtidig må vi have for øje at der i udsendelsen IKKE blev markedsført OVERFOR kræftsyge; der blev delt nogle testimonials overfor potentielle forhandlere.

Når jeg skriver potentielle forhandlere må jeg forholde mig til at man SKAL være forhandlere i Danmark for at få lov til at købe produktet - og da vi på skjult kamera ikke ser hvad der ligger forud for og bagefter de viste optagelser, ved vi med andre ord ikke om pågældende forhandlere oplyser DR´s medarbejder at han/hun skal registrere sig som forhandler for at købe til eget forbrug.

Da XanGo ikke officielt er åbnet i Danmark - og produktet ej heller godkendt - kan jeg ikke sige hvorvidt deres almindelige 90 dages returret er effektiv (det er den muligvis ikke), men som med andre produkter i denne kategori (og i vores branche) så har køberne 90 dages returret; man kan med andre evaluere produktet i forhold til sig selv: Finder man ikke produktet så effektivt eller oplever en virkning, som enten er stillet i udsigt eller har forventet, ja så har man fuld ret til at få sine penge tilbage, dels for de flasker man har drukket + dem der måtte være tilbage.

Jeg giver nul og en prut for hende "husholdningslæreren" der i udsendelsen forsøger at lave sin egen mangosten-kopi-juice; XanGo følger en helt bestemt proces og formel i forhold til at "skabe" deres juice.

Forskeren der udtalte sig - umiddelbart objektivt - glemte iøvrigt at undersøge produktet for indhold af såvel vitaminer, mineraler og diverse stoffer.

Afslutningsvis kan jeg jo så ikke undlade at konstatere at de mange mennesker der foranlediges til at kalde XanGo juicen for fup jo i så fald må være meget lidt oplyst, for eftersom juicen dels indeholder frugten, men også andre frugter, så ER det LOGIK at der i juicen findes en lang række vitaminer og andre vigtig stoffer for vores krop. Det kan ikke diskuteres. Det er fakta.

Hvis man prøver på at diskutere sig udenom den logik, så må man da være mere end almindelig uoplyst, dels fordi vores egne myndigheder anbefaler at vi spiser mindst 6 stykker frugt om dagen... samtidig så er der en grund til at vore børn får frugt med i børnehave og ikke slik.

Da jeg ikke er XanGo repræsentant så vil jeg lade tråden hvile her for mit vedkommende - men som jeg har påpeget til hudløshed i andre debatter: Hvis et produkt ikke virker, ikke har en effekt; man som bruger ikke føler at man har noget ud af at bru

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 07:48
Lasse - Jeg er egentlig en smule træt af du forsøger at tørre den af ved at sige det er nogle få tåbelige sælgere. Det fik udsendelsen jo vist ikke var tilfældet, det er MANGE tåbelige sælgere. Ikke kun i Danmark men overalt i verdenen, ja selv i USA hvor produktet har hjemsted, har myndighederne måtte gå ind og advare virksohmeden fordi de har bøvl med at deres sælgere lyver. Så det er altså et stort problem, og i sidste ende er det altså XanGo der hænger på de hersens dårlige sælgere.

Jeg tror ikke nogen har forsøgt at sige XanGo ikke har vitaminer, det blev der også sagt i udsendelsen, både af hende den tossede der pressede det derhjemme, som jeg heller ik gav en skid for, og så af forskeren. XanGo indeholder en helt masse frugter som selvfølgelig har en masse vitaminer, problemet er bare at fakta juicen til 5 kroner også indeholder alle disse fine vitaminer som vi bør indtage dagligt.

Måske er der en stor forskel på teori og praksis, men problemet er bare at det, som forskeren også sagde, umuligt at teste i praksis. Fordi en eller anden tosse har drukket 15 liter super juice og hans kræft derefter er forsvundet behøver ikke at have en dyt at gøre med juicen, det kan være en million andre ting.
Forskeren kunne blot konkludere at alle de undersøgelser skaberen af produktet så fint omtalte på hans hjemmeside altså IKKE eksistere, jo sikkert i nogle små kredse, men det er ikke undersøgelser der er kendt på verdensplan, og derfor giver jeg ikke en skid for dem, derfor synes jeg også det er beklageligt at firmaet bag selv markedsfører sig på tvivlsomme oplysninger, det kan altså kun give et skub i den forkerte retning til alle sælgerne.

Det er fint med 90 dages garanti, og det er fint nogle får det bedre af at drikke juice til 300 kroner, det er slet ikke det debatten bør dreje sig om, jeg tror ingen herinde for så vidt andre steder vil være uenige i at juice er sundt, og at folk samtidig må drikke hvad de har lyst til.

Problemet er jo bare når en virksomhed eller dens sælgere går ind i et land og markedsfører produktet ulovligt, nu er der kun en håndfuld sælgere i Danmark, og allerede flere af disse markedsfører dette ulovligt, det tyder meget kraftigt på at rigtig mange sælgere vil markedsfører det ulovligt iform af at det er helbredende over for diverse sygdomme, præcis på samme måde som det er sket i Sverige.

Du kan sige hvad du vil, i sidste ende er det sgu firmaet bag der står til ansvar for deres sælgere.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 07:57
Nu lavede de ikke en test i praksis på DR, men det er der tilsyneladende andre der har gjort på en klinik i USA
http://en.wikipedia.org/wiki/XanGo læs længere nede på siden. Selv her bliver produktet fremført som anti-cancer, dog med en helt række kritikpunkter, samt det warning letter der blev sendt ud.

Så Lasse, bliv du bare ved med at krybe uden om og kald det meget få sælgere, realiteten er jo en helt anden, det burde du selv kunne se, når det er SÅ nemt at finde mange sider der reklamere med xango og anti-cancer, samt en helt række andre sygdomskurerende ting.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:18
Dato: 30-05-2007 07:48:12 Forfatter: Martin Tygsen Lasse - Jeg er egentlig en smule træt af du forsøger at tørre den af ved at sige det er nogle få tåbelige sælgere. Det fik udsendelsen jo vist ikke var tilfældet, det er MANGE tåbelige sælgere. Ikke kun i Danmark men overalt i verdenen, ja selv i USA hvor produktet har hjemsted, har myndighederne måtte gå ind og advare virksohmeden fordi de har bøvl med at deres sælgere lyver. Så det er altså et stort problem, og i sidste ende er det altså XanGo der hænger på de hersens dårlige sælgere.

Du kan sige hvad du vil, i sidste ende er det sgu firmaet bag der står til ansvar for deres sælgere.

I USA vil jeg skyde på at der omkring 100.000 mennesker der er registreret som forhandlere - eller sælgere som du kalder dem - men det er selvstændige forhandlere, som hver især har ansvaret for deres egen forretning, MEN skal naturligvis følge såvel interne regel som specifikke lovgivninger.

Når jeg taler nogle få tåbelige forhandlere, så ER det vitterligt nogle FÅ i forhold til det samlede antale registrede forhandlere.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)