![]() Sport interesserer mig ikke synderligt, og det irriterer mig grueligt, når sporten skal skubbe alt andet til side på fjernsyn. Derudover har jeg ikke set pressemødet - jeg havde travlt med arbejde Min mening vil jeg dog stadig gerne dele med jer andre – så kan I tage den for, hvad den er.Min mand kom hjem og fortalte, at Riis var stået frem som doping-misbruger. Det kommer ikke som en overraskelse for mig, da stofferne jo har været på markedet i mange år. Og når stofferne er der, er der også altid nogle, der (mis)bruger dem. Sådan er det. Dermed kan andre føle sig tvunget ud i samme misbrug, fordi de gerne vil præstere det samme. Det kan gælde rygning, narko, epo, alkohol, alle former for rusmidler – der er ikke den store forskel. Nogle er heldige (som Bjarne), at de ikke får mén af nogen art. Andre er mindre heldige (jeg har da hørt om fodboldspillere, som er faldet døde om på græsset). Men uanset hvad, er det forkert. Derfor undrede det mig også i særdeleshed, at en mand som Bjarne Riis står frem og fortæller, han har dopet sig – og derefter siger, at han stadig er stolt af sine resultater... Dermed forsvandt al min respekt for dén mand! Hvis han i stedet havde stået frem, fortrudt og angret, at han (også) har været med til at få andre ind i lignende (mis)brug, havde han fortsat haft min respekt. Det har han ikke længere. Det er forkert at bruge rusmidler, men det er endnu mere forkert at få andre til det også. Og det gør man, når man er et forbillede, og andre må erkende, at de ikke kan klare det samme, hvis ikke de får "hjælp" på en eller anden måde... Om Riis bør gå af eller ej? Det afgør vi jo alle. Hvis det får nok negativ omtale, og vi vender cykelsporten ryggen ovenpå hans afsløring, vil han også få svært ved at finde sponsorer til sit hold. Om det er synd, at et cykelhold må gå ned? Ja, det er det da. Men tiderne skifter (heldigvis) hele tiden. Måske trænger cykelsporten netop til en nedtur, så den kan blive mere moralsk igen at se på. |
Dato: 26-05-2007 15:45:46
Forfatter: HansEller giv dopingen fri, og lad evt de store medicinalfirmaer sponsorere holdeneJeg tror ikke det er mindre udbredt nu, blot bedre camoufleret, hvorvidt Riis bør gå ved jeg ikke,men det er da uomtvisteligt at han har taget røven på de andre deltagere i 1996, hvorfor jeg egentligtikke vil betegne ham som en sportsmand, men nærmere en ræv, da han må have haft en sær smagi munden da han stod på sejrsskamlen
Jeg ved nu ikke om jeg helt vil give dig ret i ovenstående. Så jeg ser det konkurrerede han på lige vilkår med de andre.
Jeg tror ikke der er nogen af de ryttere som kunne gøre sig gældende i 96 feltet som ikke har været dopet på en eller anden måde.
Peder
Bliv gratis medlem