Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør Bjarne Riis

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er vist den første kvinde, der blander mig i debatten...

Sport interesserer mig ikke synderligt, og det irriterer mig grueligt, når sporten skal skubbe alt andet til side på fjernsyn.

Derudover har jeg ikke set pressemødet - jeg havde travlt med arbejde Min mening vil jeg dog stadig gerne dele med jer andre – så kan I tage den for, hvad den er.

Min mand kom hjem og fortalte, at Riis var stået frem som doping-misbruger. Det kommer ikke som en overraskelse for mig, da stofferne jo har været på markedet i mange år. Og når stofferne er der, er der også altid nogle, der (mis)bruger dem. Sådan er det. Dermed kan andre føle sig tvunget ud i samme misbrug, fordi de gerne vil præstere det samme.

Det kan gælde rygning, narko, epo, alkohol, alle former for rusmidler – der er ikke den store forskel.

Nogle er heldige (som Bjarne), at de ikke får mén af nogen art. Andre er mindre heldige (jeg har da hørt om fodboldspillere, som er faldet døde om på græsset). Men uanset hvad, er det forkert.

Derfor undrede det mig også i særdeleshed, at en mand som Bjarne Riis står frem og fortæller, han har dopet sig – og derefter siger, at han stadig er stolt af sine resultater... Dermed forsvandt al min respekt for dén mand! Hvis han i stedet havde stået frem, fortrudt og angret, at han (også) har været med til at få andre ind i lignende (mis)brug, havde han fortsat haft min respekt. Det har han ikke længere.

Det er forkert at bruge rusmidler, men det er endnu mere forkert at få andre til det også. Og det gør man, når man er et forbillede, og andre må erkende, at de ikke kan klare det samme, hvis ikke de får "hjælp" på en eller anden måde...

Om Riis bør gå af eller ej? Det afgør vi jo alle. Hvis det får nok negativ omtale, og vi vender cykelsporten ryggen ovenpå hans afsløring, vil han også få svært ved at finde sponsorer til sit hold.

Om det er synd, at et cykelhold må gå ned? Ja, det er det da. Men tiderne skifter (heldigvis) hele tiden. Måske trænger cykelsporten netop til en nedtur, så den kan blive mere moralsk igen at se på.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:45
Dato: 26-05-2007 15:45:46
Forfatter: Hans
Eller giv dopingen fri, og lad evt de store medicinalfirmaer sponsorere holdene

Jeg tror ikke det er mindre udbredt  nu, blot bedre camoufleret, hvorvidt Riis bør gå ved jeg ikke,

men det er da uomtvisteligt at han har taget røven på de andre deltagere i 1996, hvorfor jeg egentligt

ikke vil betegne ham som en sportsmand, men nærmere en ræv, da han må have haft en sær smag

i munden da han stod på sejrsskamlen

Jeg ved nu ikke om jeg helt vil give dig ret i ovenstående. Så jeg ser det konkurrerede han på lige vilkår med de andre.
Jeg tror ikke der er nogen af de ryttere som kunne gøre sig gældende i 96 feltet som ikke har været dopet på en eller anden måde.

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 13:04
Bare lige for at blande mig i debatten

SELVFØLGELIG SKAL HAN IKKE STOPPE HAN ER DON Ø BARE MED CYKLER

Jeg kan godt forstå at man gerne vil have at sportsgrene bliver holdt frie for doping midler og hvad der nu findes af forskellige hjælpe apperater. Men at man laver en fejl, for at få opnået en af sine livs drømme skal man ikke straffes for, HAN ERKENDTE SELV, ellers havde han jo stadig været Ørnen fra herning, Han fik bare lidt til vingerne.

Men at aflevere titlen og medaljen tilbage samt tage sin bog der omhandler Touren tilbage ja det burde han gøre.

Gad vide om salget på bogen er steget?

Eller om der kommer en ny? med titlen "jeg kunne ikke lade være"

Jens

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:57
Hej Peder

At alle andre sansynligvis var dopede i 96 , ændrer ikke ved at jeg mener Bjarne Riis har taget røven på

borgermusikken, og at han blev hyldet både her og der, kørt i åben bil gennem gaderne gør det bare endnu mere pinligt.

og såfremt de fleste alligevel er dopede, kunne man jo ligeså godt give dopingen fri, jeg betragter ihvertfald

touren som en stor illusion, specielt hvorvidt rytterne er clean.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:04
Jeg er slet ikke uenig i at vi alle er blevet holdt for nar.

Jeg mener bare ikke at Bjarnes præstation er blevet mindre af at han også var dopet.

Altså jeg syntes det er cykling som organiseret sport der er synderen og ikke Bjarne som person.

Peder

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:32

Cuns don''t kill people. People kill people.

Ud med Ham !

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:49
Dato: 30-05-2007 16:32:14
Forfatter: BBT

Ud med Ham !

Jaja men de ville ikke slå hinanden ihjel hvis de ikke havde pistoler

SÅ ind med ham... Eller noget...

Peder

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:07
Jeg bliver nød til lige at få denne "NYHED" med også selv den ikke er helt ny :

nej nej Epo-Bjarne er slet ikke færdige, han har bare fået ny sponsor. JEM OG FIX

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:14
Dato: 30-05-2007 16:32:14 Forfatter: BBT

Ud med Ham !

Til BBT:

Hvis du vidste, at der var mere end 50% sandsynlighed for at der var nogen som havde en pistol, og var ude på at skyde dig, næste gang du gik på gaden - ville du så selv købe en pistol, og evt. træne i at være hurtigst til at trykke på aftrækkeren?

Det var der rigtig mange der ville gøre! Men når du bagefter skulle stå frem, var det så fordi du havde lyst til at slå andre ihjel... eller gjorde du det i selvforsvar?

Til Bettina:

Jeg kan følge din argumentation, og jeg synes også det var forkert af Bjarne at sige, at han var stolt af sine resultater. Men jeg kan sagtens følge, hvorfor han siger netop dette. Hvis man tænker på, hvor stor en bedrift der ligger bag, særdeles hård træning, mv., så er det altså ikke noget han er kommet sovende til.

Til alle:

Hvad med Indurain? Hvorfor var han så stærk i starten af 90''erne? Ingen kunne følge ham. Var han blandt de første i feltet på Epo? Det er måske ham, som har presset mange ud i et misbrug, netop fordi han kørte meget hurtigere end de andre...?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:17
Dato: 30-05-2007 17:07:16 Forfatter: BBT
Jeg bliver nød til lige at få denne ''NYHED'' med også selv den ikke er helt ny :

nej nej Epo-Bjarne er slet ikke færdige, han har bare fået ny sponsor. JEM OG FIX

Haha... ja, den var god!

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)