Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Useriøse aminoer!!!!!! Hvorfor?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer.

Jeg har lige brug for at komme af med lidt galde.

Jeg har tidligere haft søgt en freelance sælger til at sælge dørmandsopgaver. Og jeg fik fin respons.

Men når jeg så har videre givet mit materiale, og folk har sagt god for det og arbejdet skal begynde, så hører man ikke mere. Det er nu sket 2 gange, med 2 forskellige aminoer. Hvorfor sige ja til en opgave, hvis man ikke gider/kan hjælpe. Så er det da bedre at melde ud at opgaven er for meget.

Jeg synes det er øv at bruge tid på en masse når man bare bliver brændt af. Amino freelancer er rigtig godt, men seriøsiteten mangler bare hos nogle folk.

Sorry for at lyde negativ, God søndag til alle.

Lars Flygenring

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ris til egen røv for ikke at have lært at skelne mellem folk der kan og vil, og folk der tror de kan og vil.

Det kan være meget skamfuldt at skulle indrømme at man tog munden for fuld og ikke kan levere.

Nogen mennesker melder hurtigt klart ud, andre sylter det til "i morgen".

Hvad kan freelancer gøre for at nedbringe antallet af useriøse contractors udover det allerede-eksisterende feedback-system hvis man spørger dig?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Ris til egen røv for ikke at have lært at skelne mellem folk der kan og vil, og folk der tror de kan og vil.

Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til, med ris til egen røv. For jeg fik referencer, og lign inden jeg valgte en "vinder" af min opgave. Og hvis du mener at jeg skal kunne vide at folk tager munden for fuld, så må jeg være en dårlig menneskekender, for det ved jeg ikke på forhånd.

Nå men med hensyn til freelancer, så er feedback systemet nok det eneste der ud fra skærmen kan vurdere om folk er kompetente nok. Ellers skal der implementeres et direkte reference system, kategori bestemte person opgaver, hvilket vil være meget omfattende. Jeg er fuldt klar over at det kan være en svær ting at indse, at man ikke kan løse en opgave. Men så må man lige sætte sig ind i hvad det er efor en branche, og derefter melde klart ud hvis man ikke magter denne opgave. Jeg ved godt der er forskel på folk og deres evner. men når man vurdere folk ud fra skærmen, så er det svært at vide at det er en "Bluffer" man sidder med.

Lars

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har desværre selv prøvet det samme flere gange herinde, og tror ikke det er noget som er knyttet til amino generelt, men mere mennesker og hvem de er.

rygestop dag for dag

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hammertræls.
Jeg har oplevet en freelancesælger, som påtog sig opgaven, undlod at sælge noget som helst og efterfølgnede oven i købet krævede betaling for det

Det gav ekstra bøvl og ingen omsætning.

(nå, så kom jeg også af med lidt ukonstruktiv galde).

Jeg har ikke nogen idé til, hvordan Freelancer kan forbedres på dette punkt.
Der vil altid være idioter rundt omkrig - vi må bare øve os i at spotte dem.

Venlig hilsen

Hans

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Referencer, referencer, referencer.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Flygenring:

Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til, med ris til egen røv. For jeg fik referencer,

@BZR: Han fik så også referencer. Problemet med referencer er dog også, at de intet er værd, hvis der bare er tale om en lang, generisk list af referencer (der i teorien kunne være trukket ud af den blå luft). Hver reference/udtalelse bør efterfølges af navn, jobfunktion og virksomhedsnavn. Ellers er de i hvert fald værdiløse i mine øjne.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

@BZR: Han fik så også referencer. Problemet med referencer er dog også, at de intet er værd, hvis der bare er tale om en lang, generisk list af referencer (der i teorien kunne være trukket ud af den blå luft). Hver reference/udtalelse bør efterfølges af navn, jobfunktion og virksomhedsnavn. Ellers er de i hvert fald værdiløse i mine øjne.

Dbh

Præcis. de er uduelige med mindre tlf nummer på kontaktperson fremgår. Men ja vi må øve os i at blive bedre til at spotte den useriøse amino.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

A-ha, havde ikke læst hele indlægget, så overså det med referencerne.

Men er de ubrugelige? Det er vel bare at ringe virksomhederne op. Man kan jo eventuelt starte med de mindste af dem, hvor detektivarbejdet ikke er så omfattende. 

Udtalelser, stillinger og navne kan også fabrikeres.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Flygenring:

TT Tekstforfatter:

@BZR: Han fik så også referencer. Problemet med referencer er dog også, at de intet er værd, hvis der bare er tale om en lang, generisk list af referencer (der i teorien kunne være trukket ud af den blå luft). Hver reference/udtalelse bør efterfølges af navn, jobfunktion og virksomhedsnavn. Ellers er de i hvert fald værdiløse i mine øjne.

Dbh

Præcis. de er uduelige med mindre tlf nummer på kontaktperson fremgår. Men ja vi må øve os i at blive bedre til at spotte den useriøse amino.

Helt enig. Også derfor jeg selv fra starten har valgt at levere de nødvendige oplysninger på referencerne fra mine egne kunder (på min hjemmeside). 

Når det så er sagt, så er jeg også bange for, at en del af dem, der byder ind på diverse opgaver, i sidste ende vælger at "trække sig". Simpelthen fordi de oprindeligt ønskede opgaven, men efterfølgende indså at de havde solgt sig selv alt for billigt. Jeg vil i hvert fald personligt ikke sælge mig selv så billigt, som det tilsyneladende kræver for at vinde en opgave på Freelancer. Men...jeg ved naturligvis ikke, om det er tilfældet...det er bare en tanke.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)