En anden ting er at de fleste i Danmark og for så vidt andre steder i verdenen, benytter sig af lejede systemer, for at minimere opstartsomkostningerne. Disse systemer giver ikke adgang til kildekoden, og man har derfor begrænsede muligheder for at lave noget helt anderledes. Jeg vil dog give jer ret i at der findes mange grimme webshops, men hvad jeg synes er endnu værrer er at der findes mange webshops hvor billederne er grimme, gnidrede og meget små. |
Dato: 25-05-2007 03:06:45 Forfatter:skovkjerHej tror at jeg den sidste ugestid har set på over 2500 danske webshops.Kun få har jeg fundet rigtig flotte, spændende, anderledes.Jeg har brug for din hjælp - hvad er de flotteste internetbutikker du kender!Kun shops, der er tusindevis af super flotte hjemmesider, men shops kniper det med.RasmusHej Rasmus,Ja må sige du har gjort en indsats :-)Problemet er selvfølgelig at langt de fleste webshops benytter sig at et standard system, hvor der er begrænsede muligheder. Men man skal jo ikke blive ærgret over, at sine konkurrenter har nogle dårlige sider.Min erfaring er, at man skal starte med at arrangere et uforpligtende møde med en webdesigner. Hertil mener jeg at kombinationen af en grafiker og programmør fra anden indstands plejer at fungere bedst.Start evt. med at finde en grafikker, hvor du kan fremlægge dine ideer mm. Her vil han lave et screen-print, hvor I får jeres ideer på print.Enhver programmør bør kunne programmere udfra et layout.Ved programmeringen er det ultra vigtigt at man vælger sit firma med omhu! Alle webprogrammører bør kunne dokumentere deres kunder succes og kundeflow.Det hele handler i sidste ende om, at ens hjemmeside er søgeoptimeret fra Google... Det er der kunderne kommer fra (helt af sig selv).En typisk high-quality webshop løber hurtigt op i kr. 60-80.000. Hvorimod en standard webshop kan laves for 10-20% af den pris...Der er noget at tænke over :-)R.- Rosenbegr