For at styre omkostningerne er man nødt til: 1. tage en pris pr kvm lagerleje
2. tage et gebyr pr håndtering - eller alternativt nøjes med forskellen mellem normal forsendelses takst og så den pris man får forhandlet på plads via storkundeaftale. (hvis økonomien kan bære det)
|
Sendes der fx. 7-8 pakker pr. dag via DHL er der super priser, at hente.Er du sikker på, at det også gælder når 80% af kunderne nok er privatkunder?Min far har arbejdet som logistikchef for et stort dansk firma indenfor vvs og værktøj - han arbejder der stadig, men har en anden kasket på nu. De priser de betaler for at få leveret en 10kgs pakke indenfor danmarks grænser, er så lave, at jeg føler PostDK tager røven på mig hver gang jeg går på posthuset :D Men det var under forudsætning af, at 85% af pakkerne (eller et tal i den retning) skulle gå til erhvervskunder.Ellers kunne det være fedt at starte et lagerhotel, hvor jeg bare skulle sende pakkerne med ham på arbejde hver morgen... men den går jo ikke medmindre det kun er b2b webshops - og så ville det selvfølgelig også kræve at jeg flyttede hjem igen, det ville han nu nok undre sig over ;)