Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En skør ide´ holder den?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

For at styre omkostningerne er man nødt til:

1. tage en pris pr kvm lagerleje
2. tage et gebyr pr håndtering - eller alternativt nøjes med forskellen mellem normal forsendelses takst og så den pris man får forhandlet på plads via storkundeaftale. (hvis økonomien kan bære det)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Sendes der fx. 7-8 pakker pr. dag via DHL er der super priser, at hente.

Er du sikker på, at det også gælder når 80% af kunderne nok er privatkunder?
Min far har arbejdet som logistikchef for et stort dansk firma indenfor vvs og værktøj - han arbejder der stadig, men har en anden kasket på nu. De priser de betaler for at få leveret en 10kgs pakke indenfor danmarks grænser, er så lave, at jeg føler PostDK tager røven på mig hver gang jeg går på posthuset :D Men det var under forudsætning af, at 85% af pakkerne (eller et tal i den retning) skulle gå til erhvervskunder.

Ellers kunne det være fedt at starte et lagerhotel, hvor jeg bare skulle sende pakkerne med ham på arbejde hver morgen... men den går jo ikke medmindre det kun er b2b webshops - og så ville det selvfølgelig også kræve at jeg flyttede hjem igen, det ville han nu nok undre sig over ;)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:18
Hej FireChief,

Med hensyn til priser, det kunne måske også være relevant at se på hvor mange varenumre kunden har.

Jeg tror at du skal vælge at sige, at kunderne skal betale en fast pris hver måned baseret på antallet af varenumre og antal m2 plads de optager på lageret. Dertil kommer et handling fee hver gang en pakke sendes. Dermed er du også sikret en vis minimums indtægt fra de "sløve" webshops

Men det er helt sikkert en god ide, som mange både mindre og større webshops kunne have glæde af.

mvh Carsten
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:13
Hej firecheif
Der er en masse indlæg omkring din ganske gode IDE.

Jeg ved ikke om det er blevet nænvt i de andre indlæg, da jeg er på arbejde kan jeg ikke læse dem alle sammen.

Jeg kender en der er ved at laven en webshop hvor han skal handle med mad.
Men man må ikke flytte en pose HARIBO fra en kasse til en anden uden at overholde en hav af regler fra fødevare myndigheder.
Hvis du samler nogle alle de funktioner, er jeg sikker på at du vil få en meget god forretning ud af det.

HEld og lykke
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:13

Hej brandmajor

Jeg skal starte en e-shop først i det nye år, og mit problem er at vi ikke selv har tid til at stå for forsendelserne.

Jeg kunne godt være interesseret i sådan et setup selvom der er mange ting der skal falde på plads.

Skulle du få noget konkret stablet på benene er du velkommen til at kontakte mig.

"Jeg tror at du skal vælge at sige, at kunderne skal betale en fast pris hver måned baseret på antallet af varenumre og antal m2 plads de optager på lageret. Dertil kommer et handling fee hver gang en pakke sendes. Dermed er du også sikret en vis minimums indtægt fra de "sløve" webshops"

Nu skal du jo huske  på, Carsten at det jo er de færeste webshops der fra starten af skaber meget omsætning.

Nogle af de bedste nye kunder vi har fået i år, havde alle vores varer i kommission det første ½ år, for meget seler og livrem kan gøre en stor forskel mellem et godt år og et middel år.

mvh Michael
Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:32

Hej Firechief,

Mig bekendt vil du være ret afhængig af Post Danmarks takster, - da der, så vidt jeg ved, ikke er nogle kurerfirmaer der bringer ud til private. Jeg prøvede selv at lave en aftale på et tidspunkt, men kunne ikke få en i stand, da hovedparten af mine kunder er private, - og de fleste forøvrigt ikke vil røre ved vinflasker. Jeg har også været ude for at jeg har bestilt en vare i en webshop, og er blevet ringet op af ejeren for at høre om det var en privatadresse der skulle leveres til, da transportfirmaet ikke kunne klare dette, og da det var shoppens leverandør der stod for forsendelsen, kunne de kun levere med pågældende kurerfirma, - mener at det var GLS.

Men i øvrigt en rigtig god idé, som jeg tror på kunne være rigtig spændende at arbejde videre med.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 23:49
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 01:13

Hejsa,

Ideen er ikke nytænkende, men stadig ganske fornuftig. Såfremt man kan tilbyde en attraktiv handlingpris til de forskellige webshops så de kan se en fordel i at slippe for pakke-/forsendelsesdelen, så er der helt klart grundlag for en forretning. Fragtprisen fra shoppen og ud til kunden behøver såmænd ikke være lavere end idag - kunderne handler jo allerede online og er derved bekendte med Postdanmarks takster.

Konceptet skal sælges overfor webshoppen med det argument, at de for en forholdsvis lille pris kan slippe for en masse manuelt arbejde. Du skal tilbyde dem xxx m2 lagerplads til deres varer, så de ved bestilling af varer kan få dem leveret direkte hos dig fra deres leverandør. Herfra sørger du selvf. for, at det korrekte antal modtages og registreres. Webshoppen skal løbende fortælle hvilke varer der skal sendes ud, hvor du så skal sørge for pakning/handling og afsendelse. Denne pris skal være lav for, at webshoppen ikke hellere vil spare gebyret og gøre det selv. På den anden side skal det være højt nok til, at du kan skabe en fornuftig indtjening...

Du success vil afhænge af din evne til at effektivisere hele pakningsprocessen, da dette jo er manuelt arbejde, som kræver fysiske ansatte. Lønninger er jo som bekendt altid en af de tungeste poster på et budget...

Det blev til en lang smøre - hvis du har brug for sparring, så skriv gerne til mig. Jeg har godt kendskab til den pågældende branche...

/Olin
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 10:54

Konceptet eksisterer flere steder i dag, bla. har jeg leveret emballerings maskiner til DHL på Stamholmen, og de kører en afdeling med lagerhotel og distribution. De havde dog et så stort problem med svind at deres kunders varer var låst inde i store bure.

Jeg tror også at man skal være meget opmærksom på hvordan man håndterer forsikringerne i den forbindelse.

Deres kunder stiller også forskellige krav til emballage.

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:28

hvad angår forsikringer, så er det ikke noget problem, vi har en løsøre forsikring på 750.000,- som vi flytter rundt, afhængig af hvor vi har varer til at stå, i kortere eller længere tid.

Med hensyn til fødevare myndighederne stiller jeg mig meget tvivlende overfor om fødevarer myndighederne har et hav af regler ved håndtering af en pose haribo, forudsat der ikke sker nogen direkte kontakt med indholdet.
der hvor jeg kunne se et et område man bør være opmærksom på ,er ved selve opbevaringen af produktet(sollys/varme-kulde)

holde væsker/produkter adskilt fra hinanden
her tænker jeg på  at har man  en sending motorolie og let fordærvelig fødevarer placeret ved siden af hinanden eller endnu værre, olien placeret over fødevarerne.

mvh Michael

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)