Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En skør ide´ holder den?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det svaereste bliver nok at lokke webshops til at give dig ansvaret for at kunderne faar den rigtige vare til den rigtige tid.. Og saa er der problemet med tyveri og oedelagte varer. Du skal vist have gang i nogle rigtig gode jurister foer du kaster dig ud i saadan et projelt.

Held og lykke med det.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 12:54

hej

jeg kan huske, da jeg selv havde en webshop, at jeg var i kontakt med et jysk firma med sådan et koncept - mener det hed jysk transport eller jysk lager eller sådan noget.

mvh
Janus J Lindau

Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:55

Hej Firechief,

Spændende ide...

Vores firma handler også online, vi har allerede lagerfaciliteter etc... Måske du kunne være interesseret i at diskutere ideen/samabejde videre med os?

Tilmeldt 14. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:45
 Hej Firechief

Jeg synes at det lyder som en kanon god idé, så "Go for it!!"

Mine tanker: Jeg tror at de fleste nystartede webshop-ejere er tilbøjelig til selv at tage slæbet med at pakke og sende deres vare for at holde omkostningerne nede. Det er jo det største aktiv man som nystartet har; nemlig sin egen arbejdskraft!! Jeg har svært ved at tro at de små shops ville være villige til at betale for en ydelse som de kunne lave i deres fritid.

Derfor kunne dit salgsargument overfor kommende kunder være at du tilbyder at håndtere logistikken for dem mod at du beholder forskellen på postdanmarks listepriser og den faktiske (og forhåbentlig lavere) pris ved DHL eller lignende.  Din fortjeneste ville derfor være de sparede omkostninger, og webshoppen kan viderefakturere postdk’s listepriser til kunden. Fordelen ved denne model ville være at shop-ejeren slipper for alt bøvl med logistikken uden det reelt koster ham en krone!!! Jeg ved selvfølgelig ikke om det giver dig et tilstrækkeligt økonomisk grundlag, men til gengæld har du gode salgsargumenter overfor kommende kunder.

Denne model udnytter desværre ikke rigtig synergieffekten ved at handle samtidig i flere shops :-(

Held & lykke med projektet :-)

Søren
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:04

jeg ved at firmaet bag guleroden.dk gør noget lignende!

De har en del websites selv, med forskellige produkter og så tilbyder de andre at være lager for dem og stå for deres forsendelser!

Prøv at tjekke hvad de tager for det, så ved du måske hvad niveau du skal ramme...
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:06

hej

Jeg fandt frem til det firma guleroden.dk bruger - også det firma jeg skrev om tidligere: www.jydsk-distribution.dk
efter hvad jeg kan huske tager de ca 20 kr pr pakke + normal forsendelse

mvh
Janus J Lindau

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 14:17

Jeg tror nu der er mange web shop ejere som driver butikken som bi-erhverv. Der er formentlig også mange som har pladsproblemer eller noget der ligner.

Personligt vil jeg godt betale et mindre beløb for at kunne få mine standardiserede varer ud af klappen på en effektiv måde. Fri for at tænke på plukning, pakning og transport. Og så vide at varen sendes afsted med det samme.  

Men jeg indrømmer det i sidste ende er et økonomisk spørgsmål. Hvor meget er jeg villig til at betale.

Jeg husker en tidligere streng hvor det blev debatteret hvad man ville købe sig fri for. Eksempelvis rengøring, madlavning etc.  Per hukommelse var Amino''erne ikke så tilbageholdende.

Hvor mange af jer web shop ejere  har anden (fast) beskæftigelse ved siden af, som kræver at hjemmebiksen udelukkende passes i fritiden ?

Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:21

Lad os da lave en undersøgelse / spørgeskema her på Amino, hvor folk kan stemme på, hvor meget de vil betale for en total løsning (lagerleje, varene pakkes og sendes) - altså - hvor meget EKSTRA udover normal fragt er man villig til at betale?

Hvordan får man sådan et spørgeskema ind i en allerede eksisterende tråd som denne?

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:25
Tak for linket.  Det viser sig jo så, at "min" ide´/service allerede eksistere. Men jeg tvivler på, at de kunderne sparer noget i fragten efter som de åbenbart kun eksperdere for 5 butikker (jf ref.)

Tjekker lige om ikke jeg kan starte en lille undersøgelse :-)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:57

tror ikke det kan lade sig gøre, at oprette sp. skema i eksiterende tråd.

Hvad angår prisen ser jeg det som følgende:

De varer som jeg solgte i min webshop vejede ca. 16 kg. Med postdanmark skulle kunden derfor betale 97 kr. (uden moms postdk) for, at få pakken sendt. Dertil kom et ekspeditionsgeyr på 15 kr.
Altså 112 kr. for en varer der måske kun koster 450 kr. Det er bare for meget og webshoppen´s fordel er jo også at varen bliver leveret til døren! Så hvis man kan få samme vare nede i byen skal min pris jo tilsvarende være enorm lav.

Skulle jeg som kunde istedet kun betale 50 kr i fragt ser det jo noget bedre ud. Min samlede pris i forhold til konkurrenterne er pludselig også billigere hvilket forhåbentligt giver mersalg.

Men for at jeg som udbyder at dette skal der en del kunder end i "hotellet" fra dag 1. Der skal min. sendes 10 pakker pr. dag og der skal pakkes og lagres effektivt. Men spørgsmålet er så:

Hvordan skal betalingen foregår?
1.Skal der betales pr. pakke, hvilket jo ikke er særlig lønsomt for dem der har mange varer og sælger lidt.
2. Skal der betales et fast gebyr pr. måned
3. eller skal det være et mindre gebyr pr. måned og pris pr. pakke

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)