Strengt taget burde du nok læse lidt historie fra den nyere tid. Fagbevægelser i DK er ikke kommunistiske. Kun sømændene og til dels typograferne var kommunistisk prægede - resten har været Socialdemokrater - og dem kan man sikkert beskylde for meget - men ikke for kommunister. Holdningerne er i bund og grund meget forskellige. Dagens Danmark har formentlig kun nogle få hundrede kommunister, og de sidder næppe og styrer #F, der er socialdemokratisk. Højrefløjen råber altid op om kommunister, lige så snart noget går dem imod. Det ville være godt, hvis man fik et virkelighedstjek på det område. Ud fra denne debat er det tiltrængt. Strejker og blokader har altid været fagbevægelsens kampmidler. Det er det i hele den frie verden. Hvis du vil undgå strejker og blokader, så skal du flytte til et kommunistisk land eller et fascistisk styret land. |
@ provins, fra Kristian Holm
Jeg mener ikke de selvstændige, det er netop dem jeg støtter, dem som tør tage springer, dem som med alle deres små senere større virksomheder holder Danmark igang. Men som hverdag skal bruge tid på at kæmpe med fagforeninger, når der er så mange andre problemer man ligeledes kæmper med, kan folk ikke lide lugten i bageriet, så smut, find et andet job, lad værd at ødelæg det for andre, lad værd med at presse en arbejdes giver til at skulle lønne jer næsten ens for ikke at få problemer, nogen fortjener mere, andre mindre, nogen vil gerne arbejde mere men må ikke hvad er nu det for noget fis osv. ( arbejder over 37-40 pr. Uge skal selvfølgeligt være ansvarligt, loven skal overholdes
@pbvision, fra Kristian Holm
Jeg har læst de sidste 7 indlæg før min besked, men det var til Armin mit indlæg var Adresseret, så det kan godt være det er upassende iht. De tidligere 127 svar måske, men havde den været til alle havde jeg startet brevet kære alle!
Igen mange af de lande som idag er de rigeste eller dem som hurtigst tilpasser eller slet ikke bliver ramt af en krise, har ingen fagforeninger. Selv store lande som England har hvor M. Thatchers igennem 1984-85 var med til at sætte hårdt mod hårdt og gøre op med fagforeninger og stejke England var i dyb krise dengang og hun reddet landet, takket været partiet og de ting som jeg tro på, frihed!!!
Alle har ret til at ytre sin mening, arbejde hvor de vil, til hvad de vil, så lang tid de vil, faktisk lige som os selvstændige, og karrierer mennesker i starten ( 0-3 år, vi har ingen max. Timer, vi er færdige når vi er færdige måske 40-100 timer pr. Uge, lønnen er måske ingen ting måske et -, men vi gør det fordi vi tro på det! Vi vil. Er det så fair bare fordi ens forretning ansætter folk som aftalt forud, de lige pludselig kan ændre det?
Tag lejere som et eks. De indgår en aftale forud, underskriver en aftale om konditionerene, lige som en ansat, men lige pludselig klager de, de syntes huslejen/timelønnen er for høj/lav. Men den var jo aftalt fra starten. Men lige pludselig står ejere med er stort problem. Kan han sige til sin bank og leverandører de penge vi skylder, her har jeg besluttet vi vil betale lidt mindre?? Findes der en LLO/3F som hjælpe den selvstændige som kommer i klemme = Svaret er NEJ.
Dette er også grunden til mange selvstændige ikke tør ansætte så mange, og i det fleste til fælde tjener de faktisk flest penge ved bare at være dem selv og måske en hjælper/lærling.
Lad os nu gøre op med de gamle tider, fagforeningerne passer ikke mere til vores tid.
Husk på dette er min mening, og sådan en har vi alle lov til at have, og det er ok vi er forskellige!
Mvh. Kristian Kongstad Holm