Lad mig lige slå fast, at jeg kommer fra en arbejderfamilie.
Alting, som jeg har, kommer fra arbejderbevægelsen. Det respekterer jeg, og arbejderbevægelsen har gjort sit, og den har gjort det godt.
Men det gør arbejderbevægelsen ikke mere.
Hvis dette er sandt, synes jeg at denne bevægelse fortjener en mer sober bedømmelse end den du fremlægger.
Fagbevægelsen må jo hele tiden tilpasse sig "nye" eller "nyere" tider, og måske er der noget der af og til halter lidt bagefter, og OK - kan vi ikke "bære over" med dette så kan vi da efter min mening debattere det i en begavet tone.
Vi skriver 2012 og vist er fagbevægelsens rolle en ganske anden end for blot 25 år siden, ganske som arbejdsgiverforeningers rolle. Der er jo ikke tale om en klassekamp i dag.
Når det så er sagt, så mener jeg at arbejdsmarkedets parter står overfor en kæmpe udfordring eksempelvis arbejdsmarkedsuddannelser, og her må begge parter samarbejde og det gør de.
Denne tråd handlede fra starters side om en aktuel situation i Vejle - og så brød helvede løs i tråden!
-bøller skal bekæmpes med bøller- banden og svovlen gennemgående!
I min verden er det ikke fremmende med den tone og lidt skræmmende med visse holdninger!
Jeg vil ikke anbefale iværksættere (læs kommende arbejdsgivere) til at være fjentlige overfor fagbevægelsen inklusive 3F, men respektere disse uanset at man har en anden opfattelse af verden.
Så kan vi jo altid diskutere om de såkaldt "gule fagforeninger" skal have forhandlingsret, men til dato læner de sig blot op ad andres anstrengelser.
Uanset hvad er mit råd at føre en nuanceret og sober debat også med ens modstandere.
God aften