Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge...

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Tak fordi du så glimmerende illustrerer de mest uberedte misforståelse :

Allan Hansen:
- Man indgår ikke tvangsægteskab med sin leverandør og undgår dermed høje switching costs, fordi et andet firma skal til at sætte sig ind i et lukket system, for at kunne arbejde videre på det.

Switching cost'en imellem systemer er i praksis ikke specielt forskelligt om du går fra OsCommerce til Magento eller DanDomain til Magento. Switching costs har ikke noget at gøre med om man kan læse kildenkoden eller ej.

Allan Hansen:
- Stort community at hente hjælp fra fremfor teknisk support med en timepris.

Det samme gør sig gældende for masser af closed source løsninger. Microsofts .Net har f.eks. et sindsygt stort og hjælpsomt community. Community har ikke noget at gøre med om man kan læse kildekoden eller ej (men gratis hjælper).

Allan Hansen:
- Dit arbejde kan aldrig tages som gidsel i en forhandling, hvis du selv har kontrollen over webhotellet, som er uafhængigt af din leverandør.

Du kan sagtens havde samme kontrol, med et closed source system, det handler om kontrol over webhotellet og har ikke noget med open eller closed source at gøre.

Allan Hansen:

- Udbuddet af udviklere er mange gange større og derfor er timeprisen på tilpasning og vedligehold billigere.

Ingen det har ikke noget om kildekoden er åben eller ej at gøre, der findes masser af open source projekter med meget meget få udviklere.

Allan Hansen:
- Der kommer ofte opdatering, så diverse små-irriterende bugs, bliver hurtigt fjernet.

Ingen, der findes masser af open source projekter hvor der stortset ikke sker noget. Det har ikke noget med Open Source at gøre.

Allan Hansen:
Det koster selvfølgelig penge, da der skal bruges arbejdstid på det. Den gode gamle er jo "Linux is free if your sparetime has no value". Med open source har man bare valget, om man gerne vil løse tingene i sin fritid frem for at konsekvent at skulle betale sig fra alt. I en opstartsfase har man typisk masser af tid men få penge, og derfor vil det for iværksættere ofte være et oplagt valg, at bruge open source løsninger.

Medmindre man totalt værdiløs, så er ens tid selvfølgeligt penge værd, sådan er det!

Det jeg lidt prøver at sige med ovenstående, er at det du kan lide ikke er open source, men nok mere et konkret system f.eks. Wordpress, det sjove ved det er at hvis du laver tænkeeksperimentet og siger at Wordpress var closed source, men ellers helt ens med samme udbredelse etc. så ville du stadigt kunne lide det.
Så det du kan lide er ting der er gratis og populære, og du er i bund og grund lige glad med Open Source.

 

 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby,

Du har ret i, at de fordele jeg taler om, er dem som er gældende ved de store løsninger, og det vil naturligvis ikke være tilfældet, hvis f.eks. jeg skriver et lille 5-10-filer php cms med det mest basale som alle andre systemer også kan, og smider kildekoden på nettet under gpl licens. Jeg læste trådstarters indlæg som en forespørgsel minded på hvorfor mange vælger de gængse open source løsninger til deres forretning fremfor det religiøse og principielle omkring opensource vs closed source.

Hvis systemet er open source, så ender du ikke en situation, hvor der kan være dele af dit system, som du eller dine udviklere ikke kan få adgang til at modificere. For mig er det at vælge en closed source løsning en "black box" i mit system jeg ikke kan gøre noget ved, hvis den giver mig eller mine kunder problemer. Jeg kan pludselig stå i en situation, hvor der kun er én - nemlig softwarens ejer - som kan rette i koden, og det stiller mig i en dum forhandlingssituation, frem for hvis jeg skulle forhandle med en php udvikler om tilpasning af et modul til wordpress eller magento.

Dermed siger jeg ikke at de store open source systemer altid er den bedste løsning, men jeg står fast på, at det er en fordel i rigtig mange sammenhænge for firmaer under opstart. Løsningen skal passe til behovet, og hvis kunden er en kæmpe koncern, så vil de nok hellere have en anden kæmpe koncern at ringe til når det ikke virker, end et opensource forum, hvor man kan stille spørgsmål til små tekniske detaljer.

Mvh Allan

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Lundsby

Så er politikeren i gang igen, Lundsby hold nu op med at tillægge mig alt muligt jeg IKKE har givet udtryk for. Here goes:

Lundsby:
Jeg tror det er fordi vi grundlæggende ser forskelligt på det at lave løsninger, det virker som om du er meget betaget af en stor mængde funktionalitet og hvor stort et system er. Mens jeg nok mere ser tingene fra kundernes side, og tænker på hvad deres behov konkret er og hvad de efterspørger.

Jeg aner ikke hvor du får den forestilling fra om at jeg skulle være betaget af en stor mængde funktionalitet og måske modsat dig ser mindre på kundernes behov. Har du i denne tråd noget sted set mig give udtryk for det? Nej vel! Du debatterer satme godt nok på et lavt niveau makker!

Hvis du fulgte lidt mer herinde vil du se at jeg flere gange har advaret imod bare at installere alle mulige plugins til WordPress som tilføjer funktionalitet der ikke er brug for. Så den der kan du godt lukke med!

Jeg giver udtryk for at jeg gerne vil levere en løsning med masser af funktionalitet kunderne har brug for til billige priser, og endda i et system der er ordentligt optimeret til SEO. Jeg har spurgt om du mener der er andre systemer der kan levere lige så meget funktionalitet til de lave priser WordPress kan, men jeg kan tilsyneladende ikke få noget svar.

Men modsat dig holder jeg mig rent faktisk til emnet, hvilket var open source vs closed source, pris og funktioner, og jeg kan se du igen og igen gør alt hvad du kan for at gøre det til et spørgsmål om små personlige angreb ved at tillægge mig holdninger jeg ikke har, hvilket gør at i stedet for at debattere emnet, skal jeg hver gang starte med at rette dine fejlantagelser.

Lundsby:
Du har helt ret i, at når vi markedsfører CloudSprout, skal vi ikke slå på mængden af plugins, istedet skal vi nok fokuserer på at man med CloudSprout kan bygge succesfulde løsninger for succesfulde kunder, hvilket man kan se på de eksempler jeg referer.

Okay så du er altså enig i at WordPress tilbyder langt mere funktionalitet end cloudsprout til billigere penge? Det var jo her diskussionen startede, men du går konstant off topic, så det er lidt svært at se hvad du egentlig mener. Jeg har i øvrigt ikke set nogen eksakte sites refereret.

Lundsby:
På det ideologisk plan, kunne jeg også godt tænke mig at flere forstod ulemperne og faldgrubberne ved open source modellen, for branchen og ikke mindst vores kunder. Men den er sindsygt svær at komme igennem med :-)

Men så skal du lære at holde dig til emnet og ikke konstant tillægge andre holdninger de ikke har. Hele diskussionen bliver utrolig rodet når du gør det.

Hvis du gerne vil have faldgrupperne og ulemperne ved f.eks. WordPress belyst, så prøv at hold dig til emnet, og måske uden at prøve at gøre reklame for cloudsprout samtidig. Udefra virker det ikke som om du egentlig ønsker at belyse noget som helst andet end endnu en gang at bruge en diskussion til at reklamere for cloudsprout.

P.S. Kunne jeg ikke få navnet og referencer på den designer der laver et komplet cloudsproutsite til 6000,- inkl. design? Det er jo så billigt at vi kan bruge personen til design hvis denne er god. Der må jo gå noget tid med at sætte et design op i cloudsprout så selve designet må være billigt, og det er jo noget af det vi køber ude i byen. Hvis du ikke vil give designeren en offentlig anbefaling, så kan du eventuelt sende den på PB, med mindre jeres samarbejdspartnere er hemmelige.

P.P.S. Jeg er stadig af den holdning at vi kan tilbyde langt mere funktionalitet i WordPress til lave priser en med noget closed source system. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men prøv at gøre det uden at tillægge mig holdninger og uden at gå offtopic.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Igen det har ikke noget om kildekoden er åben eller ej at gøre, der findes masser af open source projekter med meget meget få udviklere.

Nej hold nu op! Spørgsmålet lød:

Det ser ud til at mange satser deres online forretning på OPEN SOURCE systemer, som f.eks:

- Joomla
- Wordpress
- osv...  

(fremhævelserne er mine)

Trådstarter spørger altså ikke om hvorfor nogle få vælger små obskure open source-projekter, men hvorfor flere og flere vælger at benytte sig af de store systemer - og det er jo det Allan svarer på. Så hvorfor i alverden skal han pludselig tage stilling til ALLE små og store open source-projekter i universet?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Du er altså en sjov fætter, jeg må ikke mene at du er betaget af en stor mængde funktionalitet, alligevel snakker du stortset ikke om andet end mere funktionalitet for pengene.

Samtidigt mener du at det er offtopic at blande referencerne ind i det, til trods for at det er en oplagt måde at få tingene til at handle om kundernes behov og hvad de efterspørger. Kan du ikke selv se at det er lidt komisk!

Jeg forstår stadig ikke hvorfor du mener referencer er irelevante ? og jeg kan heller ikke se hvorfor det er vigtigt at fokuserer på funktionalitet, for pengene, når man kan fokuserer på kundernes behov?

Jeg ser ikke nogen grund til at dele en af vores designere med dig, og på trods af at jeg er sikker på at han ikke ville leverer til dig, hvis jeg bad om det, så ser jeg ingen grund til at fremprovokerer den situation.

Thomas Frost:
Hvis du gerne vil have faldgrupperne og ulemperne ved f.eks. WordPress belyst, så prøv at hold dig til emnet

Nu skrev jeg faldgrupperne og ulemperne ved open $ource, det var der var emnet :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Du er altså en sjov fætter, jeg må ikke mene at du er betaget af en stor mængde funktionalitet, alligevel snakker du stortset ikke om andet end mere funktionalitet for pengene.

Jeg skrev at vi kunne tilbyde langt mere til billigere penge i WordPress end i noget closed source system, det lod til du var meget uenig, derfor kom diskussionen naturligt til at handle om værdi/funktioner for pengene.  Det er ikke fordi jeg på nogen måde er betaget af en stor mængde funktionalitet som eneste mål, men vores diskussion gik bl.a. på økonomi og funktioner i forbindelse med open spurce vs closed source.

Jeg vil dog gerne indrømme at jeg gerne vil give vores kunder en masse funktionalitet de efterspørger til billige penge, det er det ingen skam i.

Lundsby:
Samtidigt mener du at det er offtopic at blande referencerne ind i det, til trods for at det er en oplagt måde at få tingene til at handle om kundernes behov og hvad de efterspørger. Kan du ikke selv se at det er lidt komisk!

Nej dine referencer som du ikke er kommet med noget link til har overhovedet ikke noget med diskussionen open source vs closed source at gøre og priserne på dette, eller ulemperne ved open source.

Lundsby:
Jeg forstår stadig ikke hvorfor du mener referencer er irelevante ? og jeg kan heller ikke se hvorfor det er vigtigt at fokuserer på funktionalitet, for pengene, når man kan fokuserer på kundernes behov?

Hvis man kan skabe merværdi for kunden ved at dække behovene billigt og stadig tjene på det er det en win-win for begge parter. En af de ting jeg er vild med ved WordPress er at mange specielle behov kan dækkes med software der allerede er udviklet. Det gør at løsningen bliver langt billigere end hvis man skal udvikle specialting fra bunden.

Derfor er det vigtigt at vælge at arbejde med et system der netop også kan tilfredsstille en masse specielle behov billigt, så man kan skabe en merværdi for kunden.

Lundsby:
Jeg ser ikke nogen grund til at dele en af vores designere med dig, og på trods af at jeg er sikker på at han ikke ville leverer til dig, hvis jeg bad om det, så ser jeg ingen grund til at fremprovokerer den situation.

Ok fair nok, jeg troede ikke I lavede design, men at det var en ekstern partner der gerne ville have noget mere at lave. Men folk der læser her i tråden kan altså ikke komme til at se hvad man får for 6000,- hos cloudsprout, ærgerligt. Du fortæller om referencer uden nogle links og priser på design og integration hvor designeren eller referencer ikke må komme frem. Hvis vi skal tale om at noget er komisk er det da netop det ;)

Lundsby:
Nu skrev jeg faldgrupperne og ulemperne ved open $ource, det var der var emnet :-)

Ja og mit råd er at hvis du gerne vil belyse det, så lad være med konstant at tilægge andre holdninger eller meninger de ikke har og prøv for en gangs skyld at deltage i en tråd hvor det for dig ikke handler om reklame for cloudsprout.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Nu går det lidt for meget i ring, jeg har for nogle indlæg siden medgivet at Wordpress har langt mere funktionalitet, end CloudSprout pt., og nu argumenterer du for det igen!

Samtidigt mente jeg jeg at det handler om kundenes behov versus mængde af funktionalitet, og blandede derfor referencer ind i det, det mente du var off-topic, så fandt du alligevel billedmagerne.dk frem, og nu klager du over at jeg ikke er kommet med link!

Kan du godt selv forstå at man kan blive lidt rund-forvirret af at debattere med dig.

Jeg skulle lige clearer hvad der var reference ret på og ikke, men designs til 6K er:

http://www.recomit.com
http://www.billedmagerne.dk (Her blevet vist efterfølgende lavet en udvidelse for et par tusind, men det er langt nede i sitet)
http://greenwork.dk/ 

Alle er unikke designs lavet fra bunden, jeg kunne være meget interesseret i at se hvad du har leveret til 6K ?

Thomas Frost:
Ja og mit råd er at hvis du gerne vil belyse det, så lad være med konstant at tilægge andre holdninger eller meninger de ikke har og prøv for en gangs skyld at deltage i en tråd hvor det for dig ikke handler om reklame for cloudsprout.

Skriver ham der indlæg på indlæg, lovpriser sig selv og Wordpress, samtidigt der står Wordpress ekspert med stort i signaturen! Har du slet ingen selverkendelse ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvorfor jeg altid bliver fanget i sådanne tråde, hvor jeg foregæves prøver at få folk til at tage et rationelt kritisk blik på open source forretningsmodellen.

Det ender altid med at koste mig en masse tid og niveauet ryger altid ned et sted, det giver mig en dårlig smag i munden, at værdige indlæg med svar.

Det er fuldstændigt skørt, for er der noget jeg ikke har for meget er så er det tid, og selv hvis jeg skulle havde held til overbevise en open source fanatiker, så hjælper det hverken jeg eller CloudSprout.

For udbredelsen af CloudSprout kommer til at ske via designere der vil udgå at skulle bruge udviklere, og ikke de udviklere som bliver undgået.

Jeg gider ikke rigtigt debatterer mere med dig i denne omgang, istedet vil jeg koncentrere mig mere om at få CloudSprout på succesfuldt markedet. På den måde kan vi jo med tiden se om jeg har ret :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Jeg skulle lige clearer hvad der var reference ret på og ikke, men designs til 6K er:

Jeg går ud fra det er design+opsætning som vi talte om (?) Hvor mange timer er sat af til design og hvor mange til opsætning, har du nogen ide om det? Det er bare for at få en fornemmelse af hvor hurtigt det er at arbejde i cloudsprout.

Lundsby:
Alle er unikke designs lavet fra bunden, jeg kunne være meget interesseret i at se hvad du har leveret til 6K ?

Nu laver vi som tidligere nævnt ikke designs, men til 6K har vi f.eks. lavet suits-shoppen.dk hvor vores standarddesign er tilpasset og brugt. Han har udover shoppen fået en hel del råd og vejledning i SEO.

Den koster efter et halvt år 199,-/måned og deri ligger hosting og backup, samt at vi sørger for opdateringer af WordPress og shop, samt yder support. Derudover er der adgang til FTP, dvs kunden er fri til at ændre i HTML og CSS, og kan dermed eksempelvis nemt splitteste sin shop.

For 6k får man generelt et site hvor der er brugt et template som tilpasses efter kundens behov, hvor vi gør meget ud af at lære kunden op i brugen og gør meget ud af SEO, eller f.eks. en shop i tilpasset standarddesign. Om et site koster 6K, 4K eller 8K betyder knap så meget, som god SEO gør. God SEO kan betyde ekstremt meget mersalg og det er derfor vi lægger meget vægt på den del.

Som tidligere nævnt kan kunden også selv komme med design og få opsat en WordPress til 6K hvor vi laver template, igen med stor fokus på SEO.

Vi er bestemt ikke de billigste, der findes mange billigere end os, men vi gør til gengæld meget ud af klæde kunden på til at arbejde med både site og SEO selv. WordPress er heldigvis enormt brugervenligt så den opgave tager ikke så lang tid som i mange andre systemer.

Lundsby:
Skriver ham der indlæg på indlæg, lovpriser sig selv og Wordpress, samtidigt der står Wordpress ekspert med stort i signaturen! Har du slet ingen selverkendelse ?

Forskellen på dig og mig er at jeg deltager i en masse debatter og har hjulpet rigtigt mange med bl.a. søgemaskineoptimering, ganske gratis, UDEN at reklamere for mine ydelser. Hvis du åbner dine indlæg for det sidste år, er der et hovedtema og det er cloudsprout. Hvis du åbner mine, vil du se en masse indlæg om alt muligt der ikke nødvendigvis handler om at gøre opmærksom på ydelser vi sælger.

Så jo jeg har selverkendelse, jeg erkender jeg taler varmt om WordPress som vi arbejder med, og mit banner i bunden prøver jeg ikke løbe fra, men jeg erkender også at jeg modsat dig kan tale om en masse andet, langt hovedparten af tiden.

Hvis vi skal skyde janteloven til hjørne et øjeblik er jeg faktisk ganske glad for at have det tredje højeste snit hvis man tager antal indlæg i forhold til Karma point (med mindre der er en jeg har overset). Det er kun overgået af Thorborg og Rosenstand og jeg har intet imod at komme ind på en tredjeplads efter dem, med over 100.000 bagved ;) Sådan et snit kommer ikke af at reklamere for egne ydelser konstant.

Når det er sagt er cloudsprout stadig et spændende projekt, og som jeg tidligere skrev har jeg stor respekt for det, da det ekstremt kompliceret at autogerere kode som I gør. Men klokken er ved at være 00.00 her hvor jeg befinder mig, så jeg vil smutte i seng.

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Fra  United Web Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har mere end 20 kørende wordpress blogs der incl. hosting og professionelle designtemplates har kostet mindre end 1000,00 kr. TILSAMMEN!

 

Det siger vist det hele..;)

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)