Jeg har en hjemmeside - www.min-mave.dk - som er vokset mig over hovedet, og jeg er totalt ved at drukne i manuelt arbejde med siden, så jeg ikke når meget mere end alm. opdateringer. Så derfor har jeg i noget tid søgt efter en god platform, som kan lette mit arbejde med det daglige arbejde i forbindelse med vedligeholdelse, videreudvikling og ikke mindst opdateringer på Min-mave. Men jeg kan jo godt se at de løsninger ikke er gratis, så hvordan trækker man så stor en programmeringsbeløb fra i skat? Kan det trækkes fra med det samme eller er der kun noget der kan trækkes fra med det samme? Beløbet vi snakker om jeg kan blive nødt til at låne/skaffe kan f.eks. være 100.000-200.000 excl. moms. F.eks ved at låne dem som privatperson og derefter bruge dem i firmaet. Jeg glæder mig til at høre svaret, for lige nu tumler jeg med rigtig mange løsningsforslag for at sikre at Min-mave også findes om x antal år. Ha`en fortsat god (sommer) dag. Birgit |
Hvis der er tale om software/licens er det fradragsberettiget i købsåret. Ser man det som en ydelse er der også fradrag. Jeg kan derfor ikke nå til anden konklusion end at du har fradrag for udgiftern i købsåret men kender selvfølgelig ikke detaljerne. Du skulle måske overveje at bruge de 300 kr. det koster at indhente et bindende svar