Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan trækkes større programmeringsarbejde fra i skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en hjemmeside - www.min-mave.dk - som er vokset mig over hovedet, og jeg er totalt ved at drukne i manuelt arbejde med siden, så jeg ikke når meget mere end alm. opdateringer.

Så derfor har jeg i noget tid søgt efter en god platform, som kan lette mit arbejde med det daglige arbejde i forbindelse med vedligeholdelse, videreudvikling og ikke mindst opdateringer på Min-mave.

Men jeg kan jo godt se at de løsninger ikke er gratis, så hvordan trækker man så stor en programmeringsbeløb fra i skat? Kan det trækkes fra med det samme eller er der kun noget der kan trækkes fra med det samme?

Beløbet vi snakker om jeg kan blive nødt til at låne/skaffe kan f.eks. være 100.000-200.000 excl. moms. F.eks ved at låne dem som privatperson og derefter bruge dem i firmaet.

Jeg glæder mig til at høre svaret, for lige nu tumler jeg med rigtig mange løsningsforslag for at sikre at Min-mave også findes om x antal år.

Ha`en fortsat god (sommer) dag.

Birgit

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:36

Hvis der er tale om software/licens er det fradragsberettiget i købsåret. Ser man det som en ydelse er der også fradrag. Jeg kan derfor ikke nå til anden konklusion end at du har fradrag for udgiftern i købsåret men kender selvfølgelig ikke detaljerne. Du skulle måske overveje at bruge de 300 kr. det koster at indhente et bindende svar 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 08:41
Hej Bent

Tusind tak for dit svar.

Jeg vil arbejde videre med diverse løsningsforslag, og bruge de 300 kr som du foreslog.

Ha`en rigtig god dag

Birgit 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)