Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får de slikket fra?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min ven og jeg fifler lidt med at starte en webshop, som skal sælge noget billigt slik og Energi Drinks/Sodavand. Det mangler der i Danmark. Jeg fandt nogen på Alibaba.com som sælger Monster Energy Drinks for 5,80 kr. stk. Men man skal minimum bestille 2112 og det er noget af en mundfuld. Jeg har skrevet med dem og spurgt dem om vi kunne købe meget mindre, men så vil det slet ikke kunne betale sig begrund af fragten. Vi har også lige bestilt 30kg slik fra en hjemmeside der hedder Sweet24.de, det er til personlig forbrug, men hvordan kan de sælge 1kg slik for 20kr. Hvor får de det fra og ville der være mulighed for at man kunne få det billigt ligesom dem. Et andet spørgsmål er også, hvordan kan Superbest sælge en sodavand for 2,5 kr. Det er ikke et tilbud.

Vi har et kapital på 10.000 kr. til at starte den webshop op, hvis det overhovedet er muligt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ikke sådan bare lige sælge "fødevarer" i Danmark eller noget andet land, som er fra et andet land, og slet ikke noget som såkaldt "energidrink".

Hilsen, Robert

Fra KBH
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:29

Havde jeg set komme, men vil stadig gerne vide hvordan de kan sælge en sodavand så billigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39

Rumle:
Havde jeg set komme, men vil stadig gerne vide hvordan de kan sælge en sodavand så billigt?

Vare-mængden.
De køber jo flere tusinde af deres varer pr gang. de køber ind, og derfor får de mængderabat. Fordi at vi så skal give 80 % mere af det som de giver, er jo bare fordi at de skal tjene på det. 

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:02

skal selv til at importere en drik til danmark, vil foreslå du kigger her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Sider/forside.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Rumle:
Vi har også lige bestilt 30kg slik fra en hjemmeside der hedder Sweet24.de, det er til personlig forbrug, men hvordan kan de sælge 1kg slik for 20kr

Hej

Det skyldes primært afgifter, og moms.

Og vil du til at importerer, slik, så vil du også komme til at skulle betale de afgifter.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rumle:
men hvordan kan de sælge 1kg slik for 20kr

fordi de ikke har de samme punktafgifter, moms og skat som i Danmark...

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:15

Hvis i kun har 10.000 så glem det.

For det første, så skal i registreres hos fødevarestyrelsen fordi i vil sælge fødevare. Optagelse i næringsbasen koster alene 1100 p.a.

Når i køber slikket i udlandet, skal i betale danske afgifter før i må videresælge det.

Der er visse krav til energidrikke i skal overholde, i forhold til grænseværdier.

De store kæder får en pæn mængde rabat, for hvis ikke f.eks. Dansk supermarked solgte coca cola, så ville mindre købe = mindre salg til coca cola, derfor får DS en pæn rabat.

Slik m.m. kan købes engros hos f.eks. Sugro, Metro, Dagrofa e.l. men generelt er der ikke den store avance på kioskvare. 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej det er ligesom parfume det koster ca. 5 kr. at fremstille en liter og så sælger butikkerne det for 400 kr/40 ml øv bøv bussemand. eller sagt på en anden måde hvert led fordyrer en vare :-)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:54

Relateret hertil: Har det nogen omkostninger hvis jeg som privatperson køber slik fra f.eks. sweets24.de ? Risikerer jeg at skulle betale importsukkerafgifter eller er det helt gratis og fri konkurrence inden for EU så længe jeg ikke sælger videre?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)