Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfreds med malerarbejde - hvad gør jeg ?

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Giarre:
Tak for dit svar, det lyder som om det kan blive en bekostelig affære,

Det store forkromede retslige syn & skøn er aldrig billigt, men i en småsag om under kr. 50.000,- vil man typisk nøjes med såkaldt forenklet syn & skøn. Det er den del billigere.

Den aller prisbilligste mulighed er at gå klagevejen. Den maksimale udgift for en tabt sag er ens egen gratis tid, klagegebyret til Håndværkets Ankenævn på kr. 300,- samt kr. 3.000,- til syn & skøn.

Giarre:

men jeg har en forsikring som jeg tænker en advokat kan bruge ifht eventuelt at føre en sag. spørgsmålet er så om forsikringen vil være med 

Retshjælpsforsikringen er en del af din (fritids)husforsikring, hvis og kun hvis denne omfatter bygningsbeskadigelse.  Dvs. det må ikke være en ren lovpligtig brandforsikring.

Du har mulighed for at indbringe din tvist med maleren for Håndværkets Ankenævn. Derfor dækker din retshjælpsforsikring som udgangspunkt ikke pga. undtagelsen i Retshjælpbetingelsernes § 5, nr. 5.

Der kan være omstændigheder, der gør, at skal dække, eller at de gerne ville dække frivilligt.

En klagesag medfører, at der går meget lang tid, før du kan få malet.

Det siger sig selv, at du ikke kan male, før Ankenævnet har foretaget syn & skøn. Når sagen er slut i ankenævnet, har maleren ret til at erklære, at han ikke ønsker at være bundet af afgørelsen. I så fald skal der foretages et nyt syn & syn, hvis en af parterne fortsætter sagen ved domstolene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Det betyder jo at jeg ret beset er temmelig dårligt stillet og at det kan tage måske år inden jeg kan få den sag ud af verden, medmindre jeg bare betaler og siger det var så det. Men det er jo ikke fair. det kan jo være det bliver en levevej for den type håndværkere.

Men omvendt kunne jeg jo lade en anden male huset og håndværlkeren kan så sende en regning jeg ikke betaler og så se om han sender mig i retten , her ville jeg vel kunne bruge alle de billeder jeg har taget , aftalerne på mail osv, samt regninger fra en nye håndværker eller?

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:28

ja hvis ham der maler nu ikke er ening , kan det tage mange år

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:10

Isoleret bevisoptagelse og syn og skøn kræver medvirken af den håndværker der ikke vil medvirke!

Det sikreste og hurtigste er at få hævet entrepriseaftalen på det grundlag der foreligger...

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:36

Først undskyld, at jeg ikke har læst samtlige kommentarer.

Provins:
ja det med ledninger er da træls, men når de maler vinduer ud at slibe kan det skrabes af med det samme uden besvær, måske er træfix lidt ringere end gori 88 

Lidt ringere end Gori 88. Det tør svagt antydes. Jeg har i mine 20 år som husejer kun brugt Gori 88 til mit træværk. Jeg tør simpelthen ikke bruge andet, af hensyn til resultatet. Lignende oliemalinger i samme prisklasse kan også bruges, men der kommer Træfix vist ikke ind i billedet

Hvis heldet er med den uheldige sommerhusejer, så falmer malingen bare efter kort tid. I værste fald, så "åbner" flagerne sig på malingen, og så kommer der fugt ind bag ved (læs STORE problemer).

I øvrigt, så tager det en krig at gøre resultatet godt igen efter at der er malet på ledninger etc.

Jeg håber en god løsning for dig. Mvh. John.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:23

Advokat Jacob Berner Rue:
Isoleret bevisoptagelse og syn og skøn kræver medvirken af den håndværker der ikke vil medvirke!

???

Er det i fuld ramme alvor din opfattelse, at rettten undlader at gennemføre isoleret bevisoptagese i form af vidneforklaring, edition og syn & skøn i den situation, hvor modparten udbliver med processkrifter eller fra fysiske møder ?

Min forventning ville være, at en parts udeblivelse kommer den udeblevne til skade på måde, at udeblivelsen tillægges udblivelsesvirkning.

Advokat Jacob Berner Rue:
Det sikreste og hurtigste er at få hævet entrepriseaftalen på det grundlag der foreligger...

Hvordan kommer du frem til, at det ligefrem kan være mere sikkert at undlade bevissikring end at foretage bevissikring, hvis der er tale om så klart dårligt håndværk, at resulatat af syn & skøn ikke bør overraske nogle af parterne ???

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 14:57

Hej John

gori 88 er noget meget dårlig træbestyttelse, det er rigtig godt brandet på alle tømrerhandler og ved tømrer i 70 erne. Det er et faktum, at du er glad ved at bruge det er da bare dejlig, men det er ikke et produkt der er til proffer

mV h

Provins

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34

hvad vurdere du så er til proffer?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 18:06

Gori er udemærket, men mange glemmer grundingsolien før færdigbehandling.

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flügger eller Beck & Jørgensen samt Sigma

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)