Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfreds med malerarbejde - hvad gør jeg ?

Side 6 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
gori 88 er noget meget dårlig træbestyttelse

Ahh, det passer altså ikke, det er måske overvurderet, men dårlig maling er det altså ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Det kan ikke være så dårligt, når så mange anvender det igen og igen.

Det er prismæssigt på samme niveu som de øvrige der nævnes her.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:28

Advokat Jacob Berner Rue:

Isoleret bevisoptagelse og syn og skøn kræver medvirken af den håndværker der ikke vil medvirke!

Det sikreste og hurtigste er at få hævet entrepriseaftalen på det grundlag der foreligger...

WinkLigesom Jurarådgiver Ulrik Guldbæk- forstår jeg hellere ikke advokatens betragtning. der er vist en advokat der skal have fat i jurabøgerne igen ? Eller er kommet på udebane

Hvem siger at maleren ikke vil medvirke ? Fordi den måske ikke er enig er ikke det samme som at sige at denne ikke vil medvirke i et syn og skøn. De fleste syn og skøns forretninger bruges ved netop uenighed.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:12

@ Giarre

Dit indlæg med med overskriften ”håndværkersnyd” har jeg rettet til nuværende. Som jeg mener er mere neutral. En sag har som bekendt altid mindst 2 sider. Hvad med malerens version?

Netop din egen overskrift angiver en end sigt holdning. Hvad nu hvis ”din” maler læser med?

Dine egne påstande skal du kunne bevise. Den som i retssale fremsætter diverse påstande skal som udgangspunkt også bevise disse, medmindre der er omvendt bevisbyrde (culpa)

Hvis dine påstande er f.eks. dårligt malerarbejde – østarbejdere – dårlig maling m.m. har du bevisbyrden.

Dine påstande skal underbygges fra f.eks. en skriftlig kontrakt: f.esk. ”maler må kun bruge dansk arbejdskraft” m.m. Materialer skal være ”Gori 88” og altså ikke nok med ”Gori”

Hvis du mener at kunne føre bevis for at træfix er dårligt, som for øvrigt laves at disse http://www.denbraven.nl/home og sælges b. la. i Jem & Fix

Med hensyn til at kunne hæve aftalen skal der være tale om misligholdes beføjelser.

Ellers vil du kunne blive mødt med et erstatningskrav fra maleren, typisk i dit tilfælde 3.900 kr.  Du bør læse og forstå hvad denne skriver Jurarådgiver Ulrik Guldbæk

Længere oppe i tråden.

Derudover skal du være opmærksom på, at sagen som sådan hører under småsagsprocessen (under 50.000 kr.). Men kan sagtens af pågældende ret løftes ud af småsagsprocessen og ind i den almindelige retsproces, med deraf formodentlig øgede sagsomkostninger til følge. Det er pågældende ret der tildeler omkostnings fordeling.

Herudover kan du bl.a. bruge ventetiden til at læse om malerens afhjælpningsret og pligt – AB 92 – AB forbruger. Forbruger Rådets pjece om kring dit problem.

Du er velkommen til at søge yderligere information hos undertegnede, der selv har været ude for en meget ”klog bygherre” der måtte betale 21.000 kr. i kompensation og tab til undertegnede.

Jura og herunder bygge og forbrugerjura er vanskelige områder og betræde. Så pas på !!! Ja du har ”forbrugerbeskyttelse”. Men en erhvervsdrivende har også sine ”rettigheder” herunder rentetilskrivninger m.m.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej milde Abildgård

Send mig venligst bogliste, hvori jeg kan læse om en eller anden maler vil det ene eller andet i en eller anden sag, hvis løsning jeg har udtalt mig principielt og økonomisk om..

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Jeg forstå slet ikke at en virksomhed tør male så tidligt om foråret, om natter er der stadig risiko for frost?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Nu er jeg også i håndværker branchen, mit råd er lad være med at true med advokater eller lign, de fleste er ligeglade med det, med mindre Du har mange penge og kan søgsøge manden, du skal fortælle ham ærgeligt at du er ked af det og om de kan ikke rette på små ting.

Jeg har selv haft dårlige håndværker der har både lavet fejl og har lavet ridset f.eks i mit splinter ny køkkenbord....., de var ikke til at tale med(og de var endda danskere) men så begyndte jeg at tude fortælle dem at vi alle ønsker at se en god resultat, og det hjalp!:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:11

Hej milde Abildgård

Send mig venligst bogliste, hvori jeg kan læse om en eller anden maler vil det ene eller andet i en eller anden sag, hvis løsning jeg har udtalt mig principielt og økonomisk om..

Forhold dig til egne anbefalinger, hvori du i disse anbefaler trådstarter at ophæve aftalen. Se igen dine egne anbefaloingen her nedenunder.

Isoleret bevisoptagelse og syn og skøn kræver medvirken af den håndværker der ikke vil medvirke!

Det sikreste og hurtigste er at få hævet entrepriseaftalen på det grundlag der foreligger...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:17

parterapeuten:

Jeg forstå slet ikke at en virksomhed tør male så tidligt om foråret, om natter er der stadig risiko for frost?

Årsagen til at man "normalt" maler udvendigt i perioden ca. 20. april - 30. september er, at så er følgende forhold optimale. D.v.s. udendørs temperatur fra 15 grader og opefter - Træets fugtindhold mak. 18 % - Den relative luftfugtighed 40-60. Og under alle omstændigheder aldrig i direkte sollys.

Disse forhold kan ses flere steder bl.a. hos træbranchens oplysningsråd - DMI m.m.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 16:28

ja det er ikke muligt at male udv. med en ordentlig resultat til efterfølge. Man kan jo ikke henholde til AB 92 hvis det ikke er give pris ifølge den.

Hvis det er sandheden der er beskrevet, den har selvfølge to sider, så har maleren en dårlig sag

Side 6 ud af 10 (92 indlæg)