Der i blandt har jeg blandt andet reddet to ordre som sad fast i vores ordresystem fra webshoppen MarineFolie. Begge ordre sad fast grundet nogle detaljer i selve ordren. Når man bestiller via denne webshop, så skal man bl.a. opgive sit telefonnummer og det er netop for at vi har mulighed for at kontakte kunden hvis der er spørgsmål til ordren. Så jeg tænkte at det nok egentlig ville være smart at forsøge at ringe til begge med det samme, da der nok var en større mulighed for at få fat i dem i dag end i morgen hvor det er hverdag. Den første kunde ringede jeg til og præsenterede mig. Inden jeg nåede at sige andet end hvem jeg var, så svarer kunden "Jeg gider fandenme ikke flere telefonsælgere - Har I virkelig ikke andet at foretage Jer? Jeg er pissetræt af Jer!!" og så bliver røret knaldet på... ![]() Da jeg ringede til den anden kunde nåede jeg at præsentere mig og fik et halvsurt "Og...?" som svar. Jeg spurgte om jeg ringede på dårligt tidspunkt og fik svaret "Ja, det gør du faktisk, men hvad er det du vil sælge?". Jeg svarede så, at jeg ringede på baggrund af en ordre som der afgivet via MarineFolie og så fik tonen pludselig en anden lyd. Så var det ikke længere et dårligt tidspunkt jeg ringede på ![]() Set i bakspejlet, så kan jeg godt forstå folks reaktion. Men jeg tager det som resultatet af alt for mange alt for påtrængende telefonsælgere som kimer folk ned... |
Resultatet af påtrængende telefonsælgere
|
![]() Men det er da en uheldig udvikling at det efterhånden er unormalt at en virksomhed yder den service at ringe kunden op, når der er noget i ordren som ikke vil komme til at se ud som kunden formentenlig forventer ![]() |
"Grafisk kreation og produktion - nu med ubehøvlet god service" ![]() |
Som udgangspunkt synes jeg det er dybt uforskammet af den første du ringer til, det kan godt være man er træt af telefonsælgere, men man skal sgu''!!!! behandle folk ordentligt. (Jeg sidder altid og tænker at det er en skam det ikke var en millionordre jeg ville have forespurgt om, så kunne man jo lige ringe til dem igen for at gøre dem opmærksom på den ordre de havde tabt ved at være dybt uhøflige...). Bortset fra det, så er der mange der ikke arbejder som os Aminoer (dvs. 24/7) og ikke vil ringes op på en søndag, så ring indenfor officehours. /René |
René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
Jeg tror du har misforstået hvem der var virksomheden og hvem der var kunden i mit tidligere indlæg ![]() Det var mig (som virksomheden), der ringede til kunderne omkring ordre de havde lagt på en af vores webshops. Hvis jeg ringede inden for officehours, så ville der være betydeligt mindre sandsynlighed for at jeg fik fat i kunderne, i og med at det er privatkunder og disse har opgivet deres private hjemmetelefonnummer. |
Når det er privatkunder er du jo selvfølgelig nødt til at ringe til dem udenfor arbejdstiden. mvh René |
René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
Hej Jesper. Ja hvilken service og så får du denne reaktion. Men som der tidligere er skrevet. Så er det da også uforskammet at ringe til dine kunder når de er hjemme for at yde en god service. FY FY Skamme. ![]() Men når alt kommer til alt så giver jeg dig ret. Der er alt for mange sælgere der ringer. Havde en der blev ved med at ringe og spørge efter min kone??? Selv om hun havde sagt nej til den første sælger, ringede nummer 2 sælger og nummer 3. (De har glemt at krydse dig af inde i systemet, det beklager vi....) Så du skal passe på hvis du en anden gang ringer uden for "åbningstid"... |
MSB
|
Hej Jesper Jeg har selv lavet en del telefonsalg. Det lyder som om at de ikke har fået fat på hvem du er fra starten. Det er vigtigt at du, fra starten, tydeligt fortæller hvem du og din virksomhed er og at de har indgivet en ordre. Så bliver det pludselig en samtale i stedet for en salgstale. Der er altid en barriere der skal brydes. Morten |