Jeg kan ikke bidrage med et rigtigt svar, men fortælle om hvordan jeg har grebet en tilsvarende situation an. Jeg har nemlig stået i et lign. dilemma som trådstarter, - dog med håndarbejde. Jeg ville helst ikke slippe nogen af mine dygtige freelancere, (eller forfordele opgaver) men samtidigt gerne værdsætte de mere erfarnes evne til at lave "det der" der gør at et produkt bliver bedre, trods at forskellen er usynlig, da alt mit håndværk jo er topdollar :) I USA er man vild med begreber som Gold, Premium Diamond etc. men i Danmark er det min erfaring at kunderne forledes til at tro at alt mindre end topbetegnelsen er ringere, hvilket jo ikke er tilfældet. Jeg har derfor valgt at opgradere eksisterende kunder, ved at tilbyde dem den "erfarne" ydelse i 3 produkter til normalpris, og herefter så til en (mer)pris der gør det muligt for mig at give de erfarne nogle personalegoder. Jeg belønner altså mine kunders loyalitet ved at give dem adgang til noget mere luksuriøst. Michael PS. Til alle jer der kan og vil selv, - prøv at forkæl jeres forretning lidt med en tekst fra en professionel. I får måske ikke flere kunder, men måske nogle andre kunder som er bedre for jeres forretning. Det er min erfaring. |
Dukkemageren:Jeg har derfor valgt at opgradere eksisterende kunder, ved at tilbyde dem den "erfarne" ydelse i 3 produkter til normalpris, og herefter så til en (mer)pris der gør det muligt for mig at give de erfarne nogle personalegoder. Jeg belønner altså mine kunders loyalitet ved at give dem adgang til noget mere luksuriøst.
Det er rigtig godt tænkt, Michael.
Den ryger helt klart med i overvejelseskataloget.
Det er godt set, det der med at alle jo i forvejen får en rigtig god ydelse. Jeg er nemlig også bange for at devaluere den eksisterende ydelses anseelse. Der kunne løses en del ved ikke at annoncere det, men blot give muligheden til eksisterende, loyale kunder.
Tusind tak.
Hans