Dato: 27-05-2007 23:02:17
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 27-05-2007 15:39:00
Forfatter: Henrik Nielsen
en artikel som Danmark gang på gang overtræder....
Nu henviser adoptionsnævnet jo netop til barnets tarv i den givne sag.
Kunne det tænkes, at der er forhold i sagen, som ikke er kommet til offentlighedens kendskab?
Under alle omstændigheder ser jeg mig ikke i stand til at tage stilling til denne adoptionssag - dels fordi jeg ikke er kompetent til at vurdere den slags sager - og især fordi jeg ikke har de fornødne oplysninger. Jeg kender nemlig ikke adoptionsnævnets begrundelse for at fravælge plejefamilien som adoptionsfamilie. Dog vil jeg forestille mig, at grunden er ret tungtvejende, da der jo er temmelig omfattende pres på nævnet i netop denne sag. At tro at der skulle være tale om magtbegær eller lignende ligger mig meget fjernt - jeg kan simpelte hen ikke gennemskue ideen i at fastholde et sådant tænkt magtmisbrug, når der er så megen blæst om sagen, at man er ret sikker på, at den vil blive grundigt belyst.
mhv Hans
Jeg ved hellere ikke mere end alle andre der har læst aviser og set tv, og ja, hvad jeg har kunnet finde af oplysninger på
nettet. Håndteringen af denne sag har været enorm dårlig, det behøves man ikke en høj uddannet for at kunne se!
hvad der skulle være af tungtvejende grunde til at Bornemann Sejr familien ikke kan adoptere hende , har jeg osse umidddelbart svært ved at se
1. Der er rigtigt mange instanser, der siger at afgørelsen er forkert herunder Børns Vilkår (som kender alle detaljer i sagen og som for første gang nogensinde er gået ind i en enkeltsag),Tina Bryld, Socialpædagogernes Landsforbund osv osv
2. Pigen betragter familien som værende sin egen
3. Familien har indtil været godkendt som plejefamilie, hvorfor skulle de så ikke kunne godkendes som adoptivfamilie nu?
og sådan kan jeg fortsætte... det her hænger ikke sammen!
jeg kan hellere ikke gennemskue hvad adoptionsnævnet har gang i... med mit kendskab til det offenlige system har jeg en god fornemmelse af at de har lavet en fejl, som de nu ikke vil stå ved... eller ose er de bare inkomntente