Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Hende!

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er da også nyt

Ombudsmanden kigger på sagen, mener de sagde det i fredags

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:30
Dato: 27-05-2007 15:17:44 Forfatter: Anne Fogel
Der er da også nyt

Ombudsmanden kigger på sagen, mener de sagde det i fredags

Hej  Anne

Det er osse korrekt, de har desværre bare ikke hjemmel til at standse sagen imens....

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:39
iøvrigt siger FN''s børnekonvention dette meget klart

Artikel 3
I alle foranstaltninger vedrørende børn, hvad enten disse udøves af offentlige eller private institutioner for socialt velfærd, domstole, forvaltningsmyndigheder eller lovgivende organer, skal barnets tarv komme i første række....

en artikel som Danmark gang på gang overtræder....

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:54
Jeps

Men måske der ved mere opmærksomhed sker noget :-)

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:02
Dato: 27-05-2007 15:39:00 Forfatter: Henrik Nielsen

Nu henviser adoptionsnævnet jo netop til barnets tarv i den givne sag.

Kunne det tænkes, at der er forhold i sagen, som ikke er kommet til offentlighedens kendskab?
Under alle omstændigheder ser jeg mig ikke i stand til at tage stilling til denne adoptionssag - dels fordi jeg ikke er kompetent til at vurdere den slags sager - og især fordi jeg ikke har de fornødne oplysninger. Jeg kender nemlig ikke adoptionsnævnets begrundelse for at fravælge plejefamilien som adoptionsfamilie. Dog vil jeg forestille mig, at grunden er ret tungtvejende, da der jo er temmelig omfattende pres på nævnet i netop denne sag. At  tro at der skulle være tale om magtbegær eller lignende ligger mig meget fjernt - jeg kan simpelte hen ikke gennemskue ideen i at fastholde et sådant tænkt magtmisbrug, når der er så megen blæst om sagen, at man er ret sikker på, at den vil blive grundigt belyst.

mhv Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:53
Dato: 27-05-2007 23:02:17 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 27-05-2007 15:39:00 Forfatter: Henrik Nielsen

Nu henviser adoptionsnævnet jo netop til barnets tarv i den givne sag.

Kunne det tænkes, at der er forhold i sagen, som ikke er kommet til offentlighedens kendskab?
Under alle omstændigheder ser jeg mig ikke i stand til at tage stilling til denne adoptionssag - dels fordi jeg ikke er kompetent til at vurdere den slags sager - og især fordi jeg ikke har de fornødne oplysninger. Jeg kender nemlig ikke adoptionsnævnets begrundelse for at fravælge plejefamilien som adoptionsfamilie. Dog vil jeg forestille mig, at grunden er ret tungtvejende, da der jo er temmelig omfattende pres på nævnet i netop denne sag. At  tro at der skulle være tale om magtbegær eller lignende ligger mig meget fjernt - jeg kan simpelte hen ikke gennemskue ideen i at fastholde et sådant tænkt magtmisbrug, når der er så megen blæst om sagen, at man er ret sikker på, at den vil blive grundigt belyst.

mhv Hans

Jeg ved hellere ikke mere end alle andre der har læst aviser og set tv, og ja, hvad jeg har kunnet finde af oplysninger på nettet. Håndteringen af denne sag har været enorm dårlig, det behøves man ikke en høj uddannet for at kunne se!

hvad der skulle  være af tungtvejende grunde til at Bornemann Sejr familien ikke kan adoptere hende , har jeg osse umidddelbart svært ved at se

1. Der er rigtigt mange instanser, der siger at afgørelsen er forkert herunder Børns Vilkår (som kender alle detaljer i sagen og som for første gang nogensinde er gået ind i en enkeltsag),Tina Bryld, Socialpædagogernes Landsforbund osv osv 

2. Pigen betragter familien som værende sin egen

3. Familien har indtil været godkendt som plejefamilie, hvorfor skulle de så ikke kunne godkendes som adoptivfamilie nu?

og sådan kan jeg fortsætte... det her hænger ikke sammen!

jeg kan hellere ikke gennemskue hvad adoptionsnævnet har gang i... med mit kendskab til det offenlige system har jeg en god  fornemmelse af at de har lavet en fejl, som de nu ikke vil stå ved... eller ose er de bare inkomntente

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:37
Hej

damn, jeg kan ikke bare sidde og gøre ingenting og lade Århus Kommune fjerne pigen uden grund,!

Jeg har inat skrevet et pænt brev til flere folketingsmedlemmer, og heldigvis er der nogen der læser og svarer tilbage igen :-) så kan jeg kun håbe på det hjælper i sidste ende

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 09:28
Så er det i dag de 20.000 underskrifter skal afleveres. Håber det virker, selvom det ikke ser for godt ud. Så i tv at familien muligvis er gået under jorden. Bare der var mere jeg kunne gøre...
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:08

Dato: 29-05-2007 09:28:23 Forfatter: Dorte Så er det i dag de 20.000 underskrifter skal afleveres. Håber det virker, selvom det ikke ser for godt ud. Så i tv at familien muligvis er gået under jorden. Bare der var mere jeg kunne gøre...

Fortæl det til alle du kender, skriv til dine lokale folketingskandidater, til journalister, ja til alle der kan være med til at lægge pres på, sådan der kommer et "timeout" og vi kan få ombudsmanden ind og belyse sage

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)