Hvis man skal fokusere på alle de andre ting der er galt, og blive deprimeret over det, så kommer man aldrig i gang. Ligesom når man synes at ens hjem er så rodet, at det kan være lige meget at gå i gang.
For at sige det lige ud, så er det en taber holdning.
Desuden så er der ikke et kinesisk barn der dør hver gang jeg taster min pc, og bistandshjælpen i DK er ikke blevet mindre fordi der har været nogle polakker heroppe.
Tvært imod er fattigdommen i verdenen reduceret med op til 30 % fordi Kina og Indien er kommet i gang. Skal de stadig have bedre vilkår for deres arbejdere ? 100 %. Men det er deres egen opgave, at tage den kamp. Og det er de faktisk i gang med. Kina får problemer i nær fremtid fordi deres arbejdere kræver ordentlige vilkår.
... men nok om det. Kony skal åbenbart have love til at myrde videre, fordi de kinesiske arbejdere ikke har de bedste vilkår.. endnu..
..og så et eller andet med polakker..
Ps: Og så bliver der også pisset på alle de mennesker som har været med at til at redde millioner af liv, givet uddannelse til lige så mange i Afrika og som stille og roligt er ved at hjælpe hele regionen.
Hej Jimi
Selvfølgelig skal vi som læg mænd ikke ordne hele verden, vi skal sørge for at vi får vores eget liv til at kører. Og det er efterhånden også svært nok, med de skatter og leje stigninger der er sket de sidste 10 år.
Men du prøver her at negligere de kinesiske forhold, de lever stadig i et meget statsstyret samfund, hvor man har restriktioner på internettet, hvor man ikke kan se udenlandsk TV, og man ikke har mulighed for at læse nyheder fra omverden, og det er vel og mærket de højt uddannede....de fattige der producerer, har ikke råd til de goder.
Ligeså så bliver de fattige stadig fattig og det vil de også fremover blive fastholdt i fattigdom, da de ikke vil få en skole uddannelse, og derfor vil blive ved med at være nederst i samfudet.
Nu har værken Kina eller Indien været skyld i at verdensøkonomien er i vækst, snare tværtom, problemet er at vi som dansker, eroupærer eller amerikaner har været griske, og vil have alt til ingen penge, og leve som materialistiske guder......som vi så tager med over i vores partner valg, hvor vi skifter defekte partere ud, med jævne mellemrum. Ligesom et musik nr bliver forældet.
Når man snakker om de folk der har arbejdet nede i Afrika, så anser jeg faktisk de folk, som at have gjort en indsats, det er absolut ikke dem der er problemet, det er mere alle de folk bag ved, der palnlægger alle projekter, som får godtroende mennesker til at arbejde omsondst.
/Kenneth
Ps. Selvfølgelig tager jeg skab afstand fra børnesoldater, ligesom jeg tager skab afstand fra børne arbejde. Og misrøgt af børn osv.