Jeg sidder i øjeblikket og lægger sidste hånd på henholdsvis markedsføringsmateriale og website til min nye webshop som lanceres inden for kort tid. Jeg sælger mærketøj, efter konceptet, at det skal være væsentligt billigere i forhold til samme varer købt i "normale" butikker. Mine priser ligger generelt 50% under vejl. priser og jeg har således hidtil arbejdet med et "slogan" der hed; "Spar 40-70% på mærkevarer!" Jeg er imidlertid interesseret i at høre hvorvidt I amino-brugere synes om dette "slogan", hvilke signaler I mener det udsender og om I har forslag til hvorledes det evt. bør ændres. Jeg vil gerne udsende et signal om, at lave priser er en force for mit firma, men samtidig har jeg heller ikke lyst til at virke hverken utroværdig eller useriøs. Jeg ser frem til at høre fra jer! Venlig hilsen, Kasper |
Forslag/hjælp til slogan!
Især ikke hvis det er en webshop, fordi der kan være utrolig stor chance for det er kopi mærker. Efter min menig skal/er mærkevare dyrt, og derfor tror jeg du skal passe på med et slogan hvor du lover så meget rabat. Tror folk vil blive mistænksomme. Det ville jeg ihverfald blive. |
Og tak for dit svar. Det er netop denne problemstilling jeg gerne vil have kommentarer til. Faktum er, at mærkevarer slet ikke behøver at være så dyre som det fx. er tilfældet i butikker på Strøget. Jeg kører med en lille avance samt et minimum af udgifter og kan således godt tilbyde diverse mærkevarer til halv pris i forhold til vejl. pris. Mit spørgsmål er imidlertid så hvorledes jeg får kunder overbevist om, at der faktisk er tale om ægte varer, samtidig med at jeg får fomuleret mit budskab om, at priserne er min store force!? Venlig hilsen, Kasper |
Jeg tror nemlig også at de folk der køber mærkevarer først kigger på tøjet, og dernæst på prisen. Så synes bare du skal lade prisen være et plus i sig selv, og ikke bruge det i sloganet. |
Ja, jeg har helt sikkert tænkt mig at lave en forklaring på den lave pris. Og jeg vil med tanke på dine kommentarer overveje at ændre mit slogan. Prisen er dog imidlertid netop min force, og det er jo ofte gerne ens force man vil reklamere med. Du har ret i at folk som normalt køber mærketøj først kigger på tøj og derefter på pris, men konceptet går jo netop ud på, at også mere almindelige mennesker skal have råd til mærketøj. Men, har du evt. et forslag til hvad der ville tiltrække dig som kunde...hvilken slags slogan ville du blive fanget af? Venlig hilsen, Kasper |
Jeg syntes at det er et godt slogan.
Det forklarer hvad du sælger og hvorfor folk skal købe hos dig.
Ulempen er at det godt kan drukne i mængden af alle de andre Spar-slogans.
Jeg (og sikkert mange andre) tænker overhovedet ikke på kopivarer, da det jo har det med hurtigt at blive stoppet i dk. |
Alt om både i Danmark
|
For at holde udgifterne nede har jeg ikke investeret 35.000,- i en fantastisk lækkerer web-shop fra start. Jeg er dog klar over at det skal se prof. ud for at folk har tillid til shoppen. Dette gælder for mit eget vedkommende hver gang jeg skal shoppe online, men specielt med mærkevarer er det dog nok ekstra vigtigt. Jeg har dog også designet en rigtig god shop og tror ikke på at denne del af konceptet bliver et problem! Jeg kunne godt tænke mig at høre jer ad, om det ville gøre nogen forskel hvis jeg ændrede mit "slogan" fra 40-70% til 40-60%? Venlig hilsen, Kasper |
På mig ville det virke bedst, hvis sloganet var noget i retningen af: "Spar op til 70% på mærkevaretøj". På den måde refererer du både lidt til folks fornuft - alle kender jo det, at man står og kigger på en hylde med DVD'er nede i Fona, hvorpå der står: "Spar op til 150 koner," og så er der én DVD, hvor man sparer 150 kr. - samtidig med at du formidler budskabet om billigt mærkevaretøj. Det ville være mit umiddelbare bud. EDIT // Eventuelt "Mærkevaretøj til stærkt nedsatte priser" for lige at bidrage med noget anderledes. |
Hejsa
Tror du skal prøve at lægge vægt på at det er 100% originale vare.
100% Originale mærkevare til uoriginale priser, spar fra 40-70%!
100% Originale mærkevare til fantasipriser, spar op til 70%! Originale mærkevare SPAR -40% ? -50% ? -60% ? -70% ? Originale mærkevare -50% på alle vare i shoppen!
Mvh. Ole |