Er der nogle specifikke programmer i arbejder med? De fleste steder idag benytter Adobe's Pakker. Illustrator og Fireworks til Vektor grafik. Indesign til layout og komposition af brochurer mv (ofte) Photoshop til Bitmap og web grafik. - Check www.adobe.com Skal man godkendes ( eller have en speciel certifikation for at blive erklæret egnet som reklamebureau ) Nej, alle kan i teorien kalde sig reklamebureau. Det er ikke en beskyttet titel som fx Advokat. Hvad skal jeg erhverve mig, inden jeg giver mig i kast? Nu forstod jeg lidt på starten af dit indlæg at du allerede havde en masse erfaring fra de forskellige programmer, så umiddelbart vil jeg sige fortsæt med dem. Ellers er der et godt gratis program som GIMP der er freeware www.gimp.org - Ellers Adobes pakker. De er brugt i ca 90-95% af alle reklamebureauer. evt. et link til loven om ophavsret/copyright. Du kan læse lidt a disse
Derudover vil jeg gerne vide om hvor meget man må tjene, inden man skal have CVR, og lave indberetninger til Skat? Du må tjene op til 50.000 om året uden at skulle moms registreres med CVR. Dvs du ikke skal lægge moms til dine regninger. Der er heller ikke noget faktura krav her. Du skal dog stadig huske at betale skat af den ekstra indtægt. Når du tjener over de 50.000 skal du momsregistreres, og til at føre regnskab, og indkræve moms på dine regninger. Her skal du sende momsen til SKAT hvert kvartal/måned/halve år, alt efter hvad type virksomhedsform der vælges. Dog har du så også her fordelen i at du jo kan trække momsen fra ved alle indkøb du laver til virksomheden, som fx dine software licenser, hosting, stocks, osv. |
Steffen Daleng:Det er ikke en beskyttet titel som fx Advokat eller Revisor.
Revisor er heller ikke en beskyttet titel...