Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot og andre + linkjuice?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige kommet i tanke om at min Trustpilot box og Nope.dk tæller er på ALLE mine sider. Betyder det at jeg taber PR/linkjuice på det hvis de ikke står som Nofollow? Derudover er Trustpilot boxen jo javascript - kan den sættes til nofollow?

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 13:42

Udover at trustpilot kan være noget værre møg for en webshop :-) så ser jeg slet ikke nogen problemer med at linke ud til den dofollow men du kan evt. lave et eksperiment og sætte linkene til at være nofollow også se om det giver noget på rankings :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 23:28

Tak for svaret - nu er jeg da lidt mindre bekymret for at det har været helt katastrofalt :)

Nogen der har en anden holdning?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:50

Hej Anders,

Der er ingen forskel for dig som linker ud, om du har nofollow på eller ej. Det har Google ændret på for længe siden, efter det tidligere var sådan, at der flød mere linkværdi gennem de tilbageværende dofollow-links, hvis nogle links var nofollow.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:09

Frank Hellerup Madsen:
Der er ingen forskel for dig som linker ud, om du har nofollow på eller ej. Det har Google ændret på for længe siden, efter det tidligere var sådan, at der flød mere linkværdi gennem de tilbageværende dofollow-links, hvis nogle links var nofollow.

Da panda kom, var en del af updaten, at nofollow følges internt på sitet så PR sculpting blev mindre interessant, men jeg har ikke læst at ekstern nofollow ikke respekteres længere ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:22

Jonas Jørgensen:
Da panda kom, var en del af updaten, at nofollow følges internt på sitet så PR sculpting blev mindre interessant, men jeg har ikke læst at ekstern nofollow ikke respekteres længere ?

Jeg kan tydeligt huske Frank Hellerup Madsens tidligere indlæg om dette, men der var du vist ikke blevet særligt aktiv herinde endnu :-) Matt Cutts fra Google har forklaret det i en video som jeg mener Frank også henviste til. Jeg mener i øvrigt det er længe før Pandaen at muligheden pagerank sculpting blev fjernet. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:30

Hej Jonas,

Det her er meget ældre end Panda. Læs dette blogindlæg fra Matt Cutts, som uddyber, hvad Google havde ændret på. (indlægget er fra juni 2009, og Cutts skriver, at de foretog ændringen mere end et år tidligere).

Der skelnes ikke mellem interne og eksterne links i forhold til flow af linkjuice, hvis du læser hans indlæg.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:22

Som de andre i tråden er inde på, er det begrænset hvor meget sjov som man kan lave med nofollow nu til dags. Uanset om det var muligt eller ej, er der dog en vigtig ting som du glemmer: det kan faktisk være en fordel at linke ud. Selvom at du sender lidt linkjuice ud, signalerer du nemlig til søgemaskinerne at du også "tør" at henvise dine brugere til andre nyttige sider, hvor de kan finde nyttig viden. Det skaber autoritet - især hvis der er tale om sider som i forvejen opfattes som brugbare af søgemaskinerne.

/ Emil

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:41

Emil Blücher:
Uanset om det var muligt eller ej, er der dog en vigtig ting som du glemmer: det kan faktisk være en fordel at linke ud.

Hvis et link hjælper brugeren giver det mening at det er godt i Googles øjne, men i det her tilfælde er det hver side de linker de samme sted hen. Så er mit gæt at vi i bedste fald er i Boilerplate-link-kategorien. Min logik siger mig ikke at det skaber autoritet. 

Det der skaber autoritet er at skrive noget godt, linke naturligt, lave noget der giver interesse for andre så de deler det på sociale medier og få gode links fra andre gode sites (og måske også at links derfra har overlevet over længere tid).  

Her er lidt godter om udgående links:
http://www.henrik-bondtofte.dk/derfor-bor-du-linke-ud 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:55

Gita Street:

Hvis et link hjælper brugeren giver det mening at det er godt i Googles øjne, men i det her tilfælde er det hver side de linker de samme sted hen. Så er mit gæt at vi i bedste fald er i Boilerplate-link-kategorien. Min logik siger mig ikke at det skaber autoritet. 

Det der skaber autoritet er at skrive noget godt, linke naturligt, lave noget der giver interesse for andre så de deler det på sociale medier og få gode links fra andre gode sites (og måske også at links derfra har overlevet over længere tid).  

Vi er enige om at det allerbedste er naturlige links, der er konkrete overfor en helt bestemt tekst. Det udelukker dog ikke at der også er værdi af hente på side-wide links - omend i mindre skala end ved førstnævnte linktype. Jeg har kørt et par tests for at teste ovenstående spørgsmål af, (test i forhold til større sites udelukkende, som har mange indgående links fra samme typer af websites), og er kommet frem til der er en smule værdi at hente. Det er selvfølgelig altid svært at isolere effekten af sådanne tiltag, så der kan have sneget sig en fejl ind. Men for mig giver det god mening at værdi flyder med, når Google kan se at:

1: Siden der linkes til har høj værdi for brugeren

2: Siden der henvises til har en høj trust

3: Linket er ikke oprettet af linkbuilding årsager 

Er der nogle herinde som har tests der viser det modsatte, hører jeg meget gerne fra jer :)

/ Emil

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)