Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM uhæderligt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hver måned skal jeg have nye kunder til at investere i virksomheden - eller have eksisterende kunder til at investere igen.

Hver måned følger jeg op på salgsstrategierne og lægger nye sammen med min upline for at kunne få flere kunder til at investere i virksomheden.

Jeg deltager jævnligt på salgs- og produktseminarer for at dygtiggøre mig - og få endnu flere til at investere i virksomheden.

Selvom det primært er mig, der får kunderne til at investere, så går noget af min provision også til min upline.

Jeg forsøger at behandle kunderne så godt, at de vil anbefale mig og virksomheden til deres venner og familie.

Vores produkter er ikke unikke - nogle af dem er endda dyrere end konkurrenternes - men mange vælger alligevel at købe dem hos os.

Min upline siger, at jeg nogengange skal sælge det, der giver bedst avance selvom der måske er et andet produkt der passer bedre til kunden.

----------------------------------

Synes du ovenstående lyder som et uhæderligt firma?

I så fald skal du vide, at det er jobbet som sælger i Elgiganten jeg har beskrevet - og ikke et MLM-firma.

"Upline" er et andet ord for salgschef - og "investere i virksomheden" er et andet ord for: at købe produkter.

Min pointe er selvfølgelig - at man kan vælge at se tingene fra flere sider - og vælger man at se neutralt på det, så minder MLM-forretningsmodellen i høj grad om de fleste andre forretningsmodeller.

Enkelte har så den opfattelse, at en af de helt store forskelle er, at man i MLM skal "give penge for at blive ansat" eller "give penge for at få lov til at forhandle produkterne".

Det der gør MLM specielt er, i mine øjne, at man som MLM-forhandler både er kunde hos MLM-virksomheden og samarbejdspartner med virksomheden. Derfor kan det ikke sidestilles med en ansættelse.

De fleste grossister kræver også et minimumskøb, hvis man ønsker at forhandle deres produkter. Det kan selvfølgelig være, at nogen betragter det som uhæderligt eller uetisk - men det er nu engang sådan det fungerer de fleste steder.

Prøv at ringe til Armani-grossisten, og hør ham, om du kan få lov til kun at købe 2 habitter. Big Smile

Korrekt - det kan man ikke. I traditionel business hedder det: "at man minimum skal købe en kollektion" eller at man kun sælger pallevis eller evt. i hele containere.

I MLM kalder vi det startpakker - men forskellen er den samme. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg vil give dig ret på alle dine punkter. Grunden til jeg benyttede udtrykket 'uhæderligt' om MLM-marketing, er på grund af forskellen på at arbejde i eksempelvis Elgiganten, som du bruger som eksempel.

Jeg, som forbruger, vælger SELV at gå ind i Elgiganten eller ind i Axel (Tøjbutik med Armani-habitter i Århus), hvis jeg har brug for at forfriske mit behov for at forbruge. Derimod føler jeg lidt at strategien hos LR er at bygge et eller andet behov op hos kunden/partneren eller den kommende partner.

Det jeg prøver at komme frem til er, at man ikke nødvendigvis har brug for at LR-produkterne, og den eneste måde man egentlig hører om LR, er hvis en sælger til en messe eller privat er så påtrængende, at man føler sig så presset til at høre mere.
Jeg kan relatere til dengang jeg selv hørte om LR, hvor jeg ikke fik særligt mange oplysninger udover at der var mange penge i det (hvem lytter ikke til det?)

Jeg kom til mit første møde, hvor jeg fik en masse orientering om produkterne. Dem var jeg sådan set ligeglad med, da det for mig handlede om at tjene penge. Jeg vil ikke se mig selv som "kunde", da en kunde bruger penge - fremfor selvfølgelig at tjene penge.

Til slut i mødet fik jeg en "partner-ansøgning" (kontrakt), hvor jeg for første gang følte det pres, at nogen stod over min skulder og ventede på at jeg skrev personens navn, så jeg kunne blive "under" ham, som et af hans "ben", som han ville lukrere på.

Derudover fik jeg at vide, at jeg skulle komme til næste møde, en uge efter, og medbringe fire personer, som så kunne være under mig. Jeg skulle ikke fortælle dem noget udover at de kunne tjene mange penge.

Jeg droppede det hele herefter. Jeg stødte på en LR-stand til en messe, hvor en sælger var UTROLIGT PÅTRÆNGENDE!!! og blev ved med at sige at jeg SKULLE være under hende lige meget hvad. Herefter har mit syn været, at man er nødt til, som sælger for LR, at være utrolig grænseoverskridende, for egen vinding. Derudover er der ikke så mange der rent faktisk kan tjene på konceptet, da det netop er "pyramide", hvor dem i toppen lukrere, mens dem i bunden bærer.

Jeg kender et eksempel på én, som nåede højt op, og endte med at sidde og bestille en masse af varerne hjem, for at beholde sin stilling i hierakiet og bonusserne. Da alle timerne han lagde i det blev sammenlagt, kunne det SLET IKKE BETALE SIG AT VÆRE LR-SÆLGER!!!!

Det er mine erfaringer med LR. Meget uddybet :) Og jeg synes personligt, at det er en uhæderlig branche. Men det er der jo så mange brancher der desværre er... Men held og lykke med dit "partnerskab" og så må vi se hvordan det går. Hvis jeg tager fejl på nogle punkter omkring min opfattelse, så vil jeg meget gerne høre fra dig :)

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:30

alle der er meget på trængende er svære sige nej til , de virker mere personlig på en og nogle er ekstrem dygtige , jeg sådan set imod mlm selvfølgelige klart de kunne også bruge adwords og reklamer , nu findes der de folk der er lader sig let manipulere ved personlige salg og der er telesælger og mlm og andre personlige yderste påtrængende noglakle gange , jeg har ladet mig reklame beskyttet da jeg lader mig meget manipulere i personlige samtaler end når selv traffer mine valg.

grunden er man tror det bedste i den anden person og nogle sælger de kan være lidt alternative i at overdriver man kan jo ikke lige sådan styre hvad der bliver sagt når man ikke bruger adwords og reklamer 

men kunne mlm ikke bruge adwords og de andre reklame medier det tror jeg på det ville hjælpe hele branchen op ad , jo jeg har lige været udenfor en lidt for påtrængende sælger og der kan kun siges der blev overdrevet og jeg kom til at sige ja til en telesælger og jeres salg er jo også personlig salg , jeg har lært af det og er nu reklame beskyttet både cvr nummer og cpr nummer

hvordan man styre folk bedre ved personlig salg , ja det har jeg ikke opskriften på ,da det sagte er svære at modbevise at der blev overdrevet

elgigant reklamer kan dog nemmere styres da de bruger både hjemmeside med mere og reklamer der sendes ud derved kan en overordnet enhed se hvad der skrives og siges 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:08

Alexander Ahle Bæk:
Jeg, som forbruger, vælger SELV at gå ind i Elgiganten eller ind i Axel (Tøjbutik med Armani-habitter i Århus), hvis jeg har brug for at forfriske mit behov for at forbruge. Derimod føler jeg lidt at strategien hos LR er at bygge et eller andet behov op hos kunden/partneren eller den kommende partner.

Helt enig - men vi kan jo så diskuttere, om du "frivilligt" havner nede i Elgiganten eller om du muligvis er blevet påvirket af 19 TV-reklamer, 4 tryksager i din postkasse og en annonce i et blad hos frisøren.

Det jeg prøver at sige er, at personligt vil jeg hellere have en venskabelig anbefaling i forhold til at skulle have afbrudt mit TV-kiggeri hver eneste f...... kvarter med reklamegejl. Eller hvis man engang i mellem kommer til at købe et Euroman, så skal man igennem de første 7 sider med reklamer før man overhovedet er kommet til indholdsfortegnelsen.

Men i den perfekte verden burde du selvfølgelig også kun "havne" foran en LR-sælger, hvis du selv havde indikeret, at du var interesseret i enten produkterne, forretningen eller begge dele.

Alexander Ahle Bæk:
Det jeg prøver at komme frem til er, at man ikke nødvendigvis har brug for at LR-produkterne, og den eneste måde man egentlig hører om LR, er hvis en sælger til en messe eller privat er så påtrængende, at man føler sig så presset til at høre mere.
Jeg kan relatere til dengang jeg selv hørte om LR, hvor jeg ikke fik særligt mange oplysninger udover at der var mange penge i det (hvem lytter ikke til det?)

LR sælger shampoo, parfume, creme, tandpasta mv. - altså produkter som alle mennesker bruger hver dag - så selvfølgelig har du brug for produkterne - spørgsmålet er selvfølgelig bare, om du vil købe dem hos LR eller hos nogle af de andre pyramideselskaber såsom Matas, Magasin mv. Wink

Hvis du ikke er interesseret i produkterne vil jeg dog mene, at du slet ikke behøver at overveje at blive MLM-forhandler - da MLM jo primært handler om at anbefale. Så kan du lige så godt oprette dig som traditionel forhandler og pushe L'oreal produkter eller lign.

Men historien om den alt for aggressive MLM-sælger hører man jo desværre ofte. Personligt vurderer jeg dog ikke firmaet ud fra dets forhandlere, for der vil jo altid være nybegyndere og båtnakker - også i de etablerede firmaer.

Jeg er selv meget påpasselig med ikke at være den type sælger - faktisk vil jeg mene, at jeg slet ikke sælger. Jeg anbefaler. Og kun hvis det er på sin plads. Altså hvis man f.eks. står overfor en, der lider af eksem, skæl, kedeligt hår eller whatever, så kunne jeg finde på at spørge, om personen kunne være interesseret i at prøve en shampoo, der kan afhjælpe problemet. Man bryder ikke bare ind i en samtale med: "Hey - skal du ikke bruge noget shampoo!?" Eller jo, nogen gør - men det må de jo om. :-)

I andre tilfælde vil det være forretningsmodellen jeg går efter at præsentere - men kun til personer hvor jeg har spurgt ind til, om de er tilfredse med deres nuværende indtjening, job, chef eller whatever. Jeg stopper ikke bare tilfældige personer på gaden og siger: Hey - vil du tjene penge. HVIS de så er interesserede i at høre mere - så præsenterer jeg forretningen - og viser dem indtjeningsmulighederne - MEN, viser samtidig også, hvad der skal til for at opnå den indtjening.

I MLM taler vi om det gamle og det nye paradigme. Det nye paradigme er netop, at man IKKE skal være den irriterende og påtrængende person til en familiemiddag. Man bør slet ikke tale forretning til en familiemiddag, med mindre et familiemedlem selv har taget initiativ til det - og stadigvæk bør man så ikke begynde at tale forretning her - men i stedet aftale at tales ved på et mere passende tidspunkt.

Det nye paradigme handler også om, at det ikke for enhver pris gælder om at tegne kunder op i en lind strøm - for så kommer man nemlig ikke til at lave andet end at starte nye op hele tiden, som så dropper fra, hvorefter man skal finde nye kunder og så fremdeles.

I stedet handler det om at finde forretningspartnere, som er interesserede i at bygge forretning sammen med dig.

Alexander Ahle Bæk:

Derudover fik jeg at vide, at jeg skulle komme til næste møde, en uge efter, og medbringe fire personer, som så kunne være under mig. Jeg skulle ikke fortælle dem noget udover at de kunne tjene mange penge.

Jeg droppede det hele herefter. Jeg stødte på en LR-stand til en messe, hvor en sælger var UTROLIGT PÅTRÆNGENDE!!! og blev ved med at sige at jeg SKULLE være under hende lige meget hvad. Herefter har mit syn været, at man er nødt til, som sælger for LR, at være utrolig grænseoverskridende, for egen vinding.

Det er jo så efter min mening et klokkeklart eksempel på, hvordan forretningen IKKE skal præsenteres - og jeg kan godt forstå, at du løb skrigende væk. Og ligemeget om vi taler MLM eller ej, så er det jo sjældent at man slipper godt fra at være den påtrængende sælgertype.

Alexander Ahle Bæk:
Derudover er der ikke så mange der rent faktisk kan tjene på konceptet, da det netop er "pyramide", hvor dem i toppen lukrere, mens dem i bunden bærer.

Hvis du kan finde et koncept, ligemeget om det er MLM eller ej, hvor toppen bærer bunden, så skriv mig op med det samme! Wink

Det jeg prøver at sige er, at toppen vil altid lukrere - det ligger jo implicit i at være "toppen" - nemlig at man enten bestemmer mest eller tjener mest - eller begge dele.

Selv som enkeltmandsvirksomhed vil der være folk, der lukrerer på din succes - nemlig dine leverandører.

Hvis man gerne vil være helt sikker på, at andre ikke lukrerer på ens arbejde, så er der reelt kun to muligheder: Bliv kontanthjælpsmodtager - eller slå dig ned som investor - og lad andre arbejde for dig. 

Jeg ved godt jeg sætter det lidt på spidsen - men vi kan vel godt blive enige om, at det ikke er helt ved siden af? Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
alle der er meget på trængende er svære sige nej til , de virker mere personlig på en og nogle er ekstrem dygtige , jeg sådan set imod mlm selvfølgelige klart de kunne også bruge adwords og reklamer , nu findes der de folk der er lader sig let manipulere ved personlige salg og der er telesælger og mlm og andre personlige yderste påtrængende noglakle gange , jeg har ladet mig reklame beskyttet da jeg lader mig meget manipulere i personlige samtaler end når selv traffer mine valg.

Mikael - jeg kan sagtens følge dig, men jeg er dog helt uening i, at MLM-sælgere generelt skulle være mere påtrængende end sælgere i andre brancher. Som jeg også skrev til Alexander, så findes der selvfølgelig også nybegyndere og båtnakker i MLM-branchen, men jeg mener ikke, at disse typer er overrepræsenteret. Tværtimod.

Fordelen ved MLM er jo, at ALLE kan starte sin egen forretning - men det er så samtidig også en af ulemperne ved MLM, da der selvfølgelig dermed vil starte folk op engang imellem, som aldrig burde have haft muligheden.

Jeg vil så også vove den påstand, at hvis der er behov for at manipulere, så er der enten noget galt med produktet, eller også er det den forkerte type kunde man forsøger at sælge til.

I traditionelle reklamer kan du jo også blive manipuleret - faktisk i langt højere grad vil jeg mene. Jeg kan jo ikke efterfølgende gå hen til Eva Longorina og sige, at det er løgn det hun står og fortæller i L'oreals TV-reklame. Derimod kan mine kunder få sine penge igen, hvis jeg har oversolgt produktet.

Så jeg kan heller ikke se, hvordan brugen af AdWords og reklamer skal kunne minimere den manipulation, du mener der finder sted?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Ahle Bæk:

Jeg vil give dig ret på alle dine punkter. Grunden til jeg benyttede udtrykket 'uhæderligt' om MLM-marketing, er på grund af forskellen på at arbejde i eksempelvis Elgiganten, som du bruger som eksempel.

Jeg kom til mit første møde, hvor jeg fik en masse orientering om produkterne. Dem var jeg sådan set ligeglad med, da det for mig handlede om at tjene penge. Jeg vil ikke se mig selv som "kunde", da en kunde bruger penge - fremfor selvfølgelig at tjene penge.

Til slut i mødet fik jeg en "partner-ansøgning" (kontrakt), hvor jeg for første gang følte det pres, at nogen stod over min skulder og ventede på at jeg skrev personens navn, så jeg kunne blive "under" ham, som et af hans "ben", som han ville lukrere på.

Jeg droppede det hele herefter. Jeg stødte på en LR-stand til en messe, hvor en sælger var UTROLIGT PÅTRÆNGENDE!!! og blev ved med at sige at jeg SKULLE være under hende lige meget hvad. Herefter har mit syn været, at man er nødt til, som sælger for LR, at være utrolig grænseoverskridende, for egen vinding. Derudover er der ikke så mange der rent faktisk kan tjene på konceptet, da det netop er "pyramide", hvor dem i toppen lukrere, mens dem i bunden bærer.

Jeg kender et eksempel på én, som nåede højt op, og endte med at sidde og bestille en masse af varerne hjem, for at beholde sin stilling i hierakiet og bonusserne. Da alle timerne han lagde i det blev sammenlagt, kunne det SLET IKKE BETALE SIG AT VÆRE LR-SÆLGER!!!!

Det er mine erfaringer med LR. Meget uddybet :) Og jeg synes personligt, at det er en uhæderlig branche. Men det er der jo så mange brancher der desværre er... Men held og lykke med dit "partnerskab" og så må vi se hvordan det går. Hvis jeg tager fejl på nogle punkter omkring min opfattelse, så vil jeg meget gerne høre fra dig :)

Mvh Alexander Ahle Bæk

Hej Alexander

Godt at høre din historie, jeg fulgte med i den anden tråd, hvor jeg gav dig 1 stjerne for dit første indlæg, ligesom jeg gav Jan 1 stjerne for hans i mine øjne salgsgas.

Det er denne slags jeg efterlyser fra folk, hvad de har af egne erfaringer og hvad der fik dem igang og stoppet.

Først og fremmest, så bør der ikke være pres på fra folks side efter en præsentation. De store penge må heller ikke vises uden at der er klar besked om at dette er VANVITTIG hårdt arbejde. Lige som selvstændig forretning normalt er.

Jeg arbejder ikke med produktsalg i min forretning, så når jeg får kunder er det folk der vælger at kigge på min webshop, evt. efter de har besøgt vores showroom hvor der ikke kan købes produkter og således giver det mulighed for at kunden kan sidde i ro og mag derhjemme og shoppe det de har lyst til - jeg hjælper dem igennem de første indkøb, for at sikre at de får det de ønsker og køber til den bedste pris. For mig handler det om at give en så god service overfor kunden at denne har lyst til at være fast kunde, hvilket jo giver den tilbagevendende indkomst som mange håber på.

Jeg syntes generelt arbejdsmetoden er blevet ændret i flere, nu har jeg været til info møde med imellem 5 og 10 forskellige selskaber, hvor de fleste anser første møde som ren information. Nogle arbejder med produkter andre vælger forretningsopbygningen. Jeg er selv på det sidste, men det betyder ikke at jeg er ligeglad med produktet (som Ole ville sige..."I'm loving it"). Pyramiden...jamen den eksistere faktisk ikke i min verden, for de penge jeg er interesseret i er dem der er tjent før jeg er startet min forretning. Jeg har en kollega som er startet i oktober, han fik ca. 16.000 i provision i februar og det fik han fordi han var og er god til at hjælpe folk igang, ikke fordi der signes op i stride strømme...men fordi han hjælper hver enkelt igang med at tjene penge...Jeg er i bund og grund fuldstændig ligeglad med hvilket beløb en ny starter op med at investere. Da det vigtigste er at investere tid til at opbygge. Jeg har f.eks. 2 vidt forskellige igang, den ene arrangere 10 møder om ugen, den anden 1.

Jeg siger nøjagtigt det samme som f.eks. Anders Søndergaard (populær coach i DK) Jeg vil gerne snakke med folk for at vide hvor de er henne i deres liv. En forretningsmulighed indenfor MLM syntes jeg skal forklares grundigt og ikke på¨modtagers præmisser...Men der skal heller ikke inviteres med "du kan tjene masser af penge". For mig handler det om hvor er personen henne i sit liv...er det 3.000 ekstra om måneden personen skal tjene, eller Plan B der skal oparbejdes såfremt man frygter fyring eller lign.

Hvis man ikke selv syntes produkterne er noget man vil bruge, så ville jeg ikke anbefale at starte. Lidt på samme måde som at være BMW sælger, men selv køre i AUDI, det syntes jeg er utroværdigt. Et perfekt møde i mine øjne:

1. Find ud af om en person er et sted hvor der ønskes nye veje, ønskes forandringer eller hvad man nu vil kalde det. Hvis man er super tilfreds, ikke har brug for noget andet i sit liv, og heller ikke ønsker en ekstra sikkerhed, så er der ingen grund til at spilde mere tid.

2. Sørge for at personen fortæller mig tilstrækkeligt om hvor han/hun gerne vil hen. Hvad er målet, så kan jeg give personen informationen som er en ren information.

3. Personen undersøger selv firma osv. hjemme i privaten og vurdere selv om det kan være en vej for ham/hende. Derefter startes personen udfra personens mål og ønsker. Jeg har hjulpet folk igang hvor de investerede 350 kr. og hjulpet folk igang der investerede 7000 kr.

4. Personen går igang med at invitere folk til en mulighed, her er ingen nok inde i firma historie, produkt historie, hvordan pengene tjenes ja de er i bund og grund ikke kvalificeret til at fortælle hvad de er inviteret til. Der skal ikke inviteres med store penge, men (i korte træk) inviteres med en mulighed der kan give personen mulighed for at nå et mål.

Pyramiden...tja, hvis jeg starter en person op imorgen, som laver det dobbelte antal møder i forhold til mig, så betyder det alt andet lige, at hans/hendes forretning bliver større end min (omsætning) og det giver ham/hende en bedre indtægt end mig. Alle starter i toppen af sin egen forretning eller i bunden af sin egen forretning, så jeg kan ikke helt følge toppen osv. Dem der tjener gode penge nu, har jo virkelig lavet en kæmpe indsats. Og det er jo ikke sådan at nye folk arbejder for at give toppen ekstra penge, tværtimod. Så trækker man på de ressourcer man har i sin upline, eks...Jeg har en upline der hedder Anton Bonde, han er nogle "led" over mig, men i marts holder han en præsentation i Milano, hvor jeg har en ny person igang. Anton hjælper med at forklare hende forretningen, og hjælper med at opbygge hendes forretning. Han investere en masse tid i hendes forretning, hvor der i starten er 0 i omsætning. Hvis hun så efter 2 måneder har 50.000 i omsætning så giver det hende en klart bedre provision end Anton.

Hæderligt...tja, hvis jeg hjælper en igang, så tjener jeg en lav procent på at hjælpe denne. Hvis personen f.eks. er hjulpet til at tjene 10.000, så belønner firmaet mig med 2.500,-, hvis jeg kun har hjulpet personen til 1.000,- så giver det mig 250...Hvad vil man helst, hjælpe hver enkelt man samarbejder med til en lille indtægt eller en stor indtægt. Hvad får jeg ud af en person der starter op men giver op....peanuts og badwill.

NM er en branche hvor succeshistorier gavner alle, jeg håber da Allan får super succes og når sine mål, selvom han ikke er i min forretning. Det tvivler jeg på findes mange andre steder. Invitere 4 personer...jo det må du meget gerne og vi arbejder da også på at alle der starter op, invitere folk...men de inviteres enkeltvist...Det er individuelle mål man har, så når man kan, så foretrækkes personlige møder, hvilket også viser at de ikke bare er en del af en gruppe.

Nu har jeg vist snakket længe nok...Syntes det ville være fedt med flere personlige historier fra folk der har været inde og føle på et MLM firma, men som har opgivet. Disse er langt mere værd end folk der kender nogen som kender nogen som kender nogen der var i x...

Jeg ville heller ikke have det godt med at stå med "sign up" blanketter, prøve at presse folk til køb eller lign, så jeg kan godt følge dig i din kommentar og se hvorfor du ikke bryder dig om metoden.

Mvh. Martin

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:00

Allan I:

Mikael christiansen:

Mikael - jeg kan sagtens følge dig, men jeg er dog helt uening i, at MLM-sælgere generelt skulle være mere påtrængende end sælgere i andre brancher. Som jeg også skrev til Alexander, så findes der selvfølgelig også nybegyndere og båtnakker i MLM-branchen, men jeg mener ikke, at disse typer er overrepræsenteret. Tværtimod.

Fordelen ved MLM er jo, at ALLE kan starte sin egen forretning - men det er så samtidig også en af ulemperne ved MLM, da der selvfølgelig dermed vil starte folk op engang imellem, som aldrig burde have haft muligheden.

Jeg vil så også vove den påstand, at hvis der er behov for at manipulere, så er der enten noget galt med produktet, eller også er det den forkerte type kunde man forsøger at sælge til.

I traditionelle reklamer kan du jo også blive manipuleret - faktisk i langt højere grad vil jeg mene. Jeg kan jo ikke efterfølgende gå hen til Eva Longorina og sige, at det er løgn det hun står og fortæller i L'oreals TV-reklame. Derimod kan mine kunder få sine penge igen, hvis jeg har oversolgt produktet.

Så jeg kan heller ikke se, hvordan brugen af AdWords og reklamer skal kunne minimere den manipulation, du mener der finder sted?

jeg er helt uenig med dig jeg skrev generelt hvor har jeg skrevet det , det skrev jeg ej

jeg kan bare ikke gennemskue om de taler sandt eller falsk .

vis der køres online markting kan alle se det og vis er helt forkert det stået kan jeg meget lettere bevise 

kan være dyrere og billigere men det er også meget hvilken type du er kan du gennemskue en salgsnak

desuden alle kan både starte en online forretning lige som man kan starte en offline linje mlm , den ene gang er det ene billigere at starte andre gange er det andet billigere at starte 

jeg har ej skrevet det er kun manipulation jeres produkt , men det sagte er svære at modbevise og nu er det vennen henvisning off salg , jeg lidt svære kan bevise og der er jeg ikke typen til den man skal kontakte da jeg i hvert fald ikke kan gennemskue hvem der siger sandheden eller den som lyver .

vis lyver online , kan det langt lettere bevise , ja det sker men , jeg har det bedste med at har  den ekstra sikkerhed da jeg tror meget på den sagte da de salgsnakker kan være yderste meget de lover og man tror nogle gange , derfor vigtigt jeg ikke får det personlige salg , efter mig 

jeg er cvr nummer reklame beskyttet og cpr nummer reklame beskyttet kan du se her  grunden til oprettet er ikke er typen til dette direkte salg

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
jeg er helt uenig med dig jeg skrev generelt hvor har jeg skrevet det , det skrev jeg ej

Jeg tolkede dette:

Mikael christiansen:
men kunne mlm ikke bruge adwords og de andre reklame medier det tror jeg på det ville hjælpe hele branchen op ad

... som at du mente, at der ville være mindre manipulation hvis der blev brugt mere online reklame. 

Men jeg kan forstå på dig - at det nærmere er den efterfølgende bevisførelse du tænker på - og det kan du selvfølgelig have ret i. 

Det er dog stadig ulovligt at vildlede via mundtlig markedsføring også - men det er selvfølgelig sværere at bevise. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:02

Hej,

Allan I:

Hver måned skal jeg have nye kunder til at investere i virksomheden - eller have eksisterende kunder til at investere igen.

Hver måned følger jeg op på salgsstrategierne og lægger nye sammen med min upline for at kunne få flere kunder til at investere i virksomheden.

Jeg deltager jævnligt på salgs- og produktseminarer for at dygtiggøre mig - og få endnu flere til at investere i virksomheden.

Selvom det primært er mig, der får kunderne til at investere, så går noget af min provision også til min upline.

Jeg forsøger at behandle kunderne så godt, at de vil anbefale mig og virksomheden til deres venner og familie.

Vores produkter er ikke unikke - nogle af dem er endda dyrere end konkurrenternes - men mange vælger alligevel at købe dem hos os.

Min upline siger, at jeg nogengange skal sælge det, der giver bedst avance selvom der måske er et andet produkt der passer bedre til kunden.

Dette er jo salget som det foregår i erhvervslivet og det undre at det ikke er oprettet som en tråd under emnet:

Diverse salg, marketing, PR og kundeservice

Det er da en fejl skal det ikke flyttes dertil?  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Er MLM uhæderligt?

JA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)