Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye sedler? Jeg vil have EURO!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.

Har lige læst på BT eller EB, at vi skal have nye sedler i 2009. Helt seriøst, hvorfor bruge ressourcer på det? Lad os nu få den EURO afstemning igen, så vi kan komme af med de danske kroner.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:18
Det kan vi hurtigt blive enige om. Det er sgu'' noget rod at arbejde med DKK rundt om i verden og giver en masse ekstra udgifter til omveksling ved bankoverførsler.

/Claus P

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 22:26
Tak Claus, godt at høre at der er nogen der er enige med mig. Mange fabler om at det er dansk kultur. Ja, men det er DR også, og der er vel ingen der tuder hvis det forsvinder. hehe
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30
Danskerne har flere gange sagt klart nej til Euroen, og sålænge der ikke kan skaffes et massivt flertal for det synes jeg ikke man skal indføre den. Iøvrigt er Danmark jo langt fra det eneste land der ikke er med i Euro''en.

Jeg synes det er en demokratisk uskik at blive ved med at sende et principielt spørgsmål som Europen til afstemning igen og igen. Hvis man ikke gider at respekterer et nej, så skal man lade være med at spørge folk.
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 22:33
Men Mikkel, tror du ikke at folks holdninger mht. EURO har rykket sig meget siden sidst vi stemte?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:35
Danskerne har flere gange sagt klart nej til Euroen

Har vi ikke kun stemt en enkelt gang? Og er der nogle aktuelle planer om at smide den til afstemning igen?

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:39
Hej Rasmus

Der sluttede vores enighed så :-) Jeg synes det ville være et stort tab hvis DR lukkede. Specielt på radio siden har de mange ting som ikke findes andre steder, men bestemt også på TV.

Jeg er så typen der ikke kan græde over at de ikke bruger licenskroner på OL dækning m.m.

Jeg er egentlig mest tilhænger af at licensen blev afskaffet og DR er blev drevet for skattemidler i stedet for at have en ekstra instans der skulle kræve skat.

Mikkel: Jeg er klart enig med dig i at der selvfølgelig ikke skal indføres Euro hvis flertallet ikke ønsker det. Men derfra til at sige at man ikke skal holde flere afstemninger synes jeg der er langt. Folk bliver klogere/dummere med årene og holdninger ændrer sig - derfor synes jeg ikke det gør noget at man spørger befolkningen igen. Det bør måske så være i forbindelse med næste folketingsvalg så vi ikke skal rende til afstemning mere end højst nødvendigt.
Selvom din kone også spurgte om du skulle have noget med fra tanken sidst hun skulle derned, så vil du vel også gerne have valget næste gang. Det kunne jo være at du havde ændre mening :-)

/Claus

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 22:41
Hej Martin.

Jo, mindes også kun en afstemning om EURO. Og ja, jeg tror og håber at det bliver et tema i næste valgkamp.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:44
Martin: Jo jeg tror nu også kun at Euroen har været til afstemning én gang:
http://www.nationalbanken.dk/dndk/eurohist.nsf/side/Euro-afstemning

Men der har jo været flere EF/Eu afstemninger som man måske kan drage nogle paraleller til (siger de nej nu, så spørger vi bare igen), desuden den aktuelle debat om EU''s forfatningstraktat hvor politikkerne overvejer grundigt hvordan de kan få den igennem uden at spørge befolkningen igen.

/Claus 

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 22:46
Claus, mht. licens på DR, så er jeg faktisk også tilhænger mht. afskaffelse af licensen. Samtidig så ville det heller ikke genere mig, hvis der kom lidt reklamer på DR som kunne give nogle penge i kassen til Plummer & Co.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)