Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye sedler? Jeg vil have EURO!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 08:22:13 Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes det er demokratisk selvmord at forsøge at presse så væsentlige ting som Euroen ned over hovedet på den danske befolkning, hvis der ikke er et væsentligt flertal for det.Efter min mening burde sådanne forandringer ikke kunne gennemføres uden at mindst 2/3-dele er for dem. Så væsentlige forandringer bør bygge på et bredt mandat, ellers giver det for stor ustabilitet i samfundet og for lille folkelig respekt for forandringerne.

Dvs. at selvom 65% af befolkningen var for EUROen, så skulle de sidste 35% have lov til at trække en anden holdning ned over hovedet på resten af befolkningen?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
Det kaldes et "kvallificeret flertal", og er helt almindeligt når der skal besluttes store ting - væsentlige forandringer. Det kendes fra mange demokratiske grupper, og det sikrer bl.a. en god stabilitet og opbakning til vigtige forandringer. Demokrati og flertalsdiktatur er to forskellige ting.
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:05
Men Mikkel, hvem skulle så afgøre hvilke emner der behøvede 2/3 af stemmerne, for at blive vedtaget?
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:12
Dato: 15-05-2007 10:04:49
Forfatter: Rasmus Nørgaard
Men Mikkel, hvem skulle så afgøre hvilke emner der behøvede 2/3 af stemmerne, for at blive vedtaget?

Lige et bud fra en anden Mikkel

Jeg vil give demib ret i hans holdninger og argumenter omkring euroen.

Hvad angår kravet om de 2/3 flertal, så vil jeg mene at det skulle gælde for ting som kræver en grundlovsændring.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:47
Kan Scannet og Dandomain håndtere priser og betaling i Euro?

Administrativt er det mildt sagt bøvlet at administrere flere forskellige valutaer, og jeg tror mange webshops går glip af salg til EU fordi de kun har priser i DKK. Det kan godt være en liter mælk kommer til at koste 25 øre mere ved en omlægning, men det mener jeg altså de langsigtede fordele ved en fælles målestok udligner. Se blot en service som edbpriser.dk, der burde være international, hvor fedt ville det lige være hvis de priser og butikker der indgik havde forskellige valutaer listet for varerne.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:42
Dato: 14-05-2007 22:30:21 Forfatter: Mikkel deMib ......
Jeg synes det er en demokratisk uskik at blive ved med at sende et principielt spørgsmål som Europen til afstemning igen og igen. Hvis man ikke gider at respekterer et nej, så skal man lade være med at spørge folk.

Ja hvis du skulle have din vilje med den holdning, så havde der stadig skulle gå en person med en klokke foran alle biler,
(som skulle advare fodgængerne om at der nærmede sig et automobilkøretøj)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:10
Mikkel deMib: kvallificeret flertal !... Jeg vil mene at hvis 35% kan bestemme over 65% af vores befolkning så er der noget galt
Demokrati syntes jeg ikke man kan kalde det... Når et mindretal bestemmer over et størrere gruppe ligger det da tættere på diktatur

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:35
Så må du vist heller hjem og finde dine skolebøger frem igen, for "kvallificeret flertal" er en helt almindelig løsning der som sagt bruges i masser af demokratiske sammenhæng for at sikre ordentlig opbakning til store forandringer.
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:56
Mikkel deMib: kender det skam udemærket... men skriver også.. JEG mener at det er det mest udemokratiske der findes, og når et mindretal bestemmer, er det mere diktatur end demokrati

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 01:35
....for at komme lidt tilbage til Euroen, så syntes jeg man kan se det på to måder: et praktisk synspunkt,  der fortæller at det vil blive nemmere at handle mellem landene osv. når der ikke skal beregnes med andre tal.... Men jeg tror først at Euro rigtigt kommer til sin ret, hvis det er den eneste valuta der handles med i verden. Ud fra et globalt synspunkt vil det nok ikke betyde ret meget at en lille nation mere ryger med på Euroen, men jeg tror at det vil være et tab for vores kultur, for en valuta vi har brugt siden 1873 smider man ikke bare ud, (mener jeg). her i Danmark har vi, til forskel fra mange øvrige lande, nogle historiske ting som for eksempel et kongehus, og prøv at tænke på hvor meget DK er blevet profileret Ved Mary Donaldson og alt det der... men det var en anden historie, men en, som jeg mener illustrerer meget godt, at Danmark måske kun har godt af at være lidt anderledes og stå ved vores principper....

Min mening...

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)