Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man direktør når man bestiller sine visitkort på Vistaprint?

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

øhm når en kunde siger 

jamen jeg kan jo få 250 visitkort til 50 kr 
hvorfor skulle jeg så gi dig 398,00 for 500 stk 

så får de et lille prøvetryk med fra vista ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

så ser de ofter lyset :) + de er fri for at rode rundt på deres mærkelige hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg kun titler bør benyttes hvis der er flere mennesker ansat med forskellige funktioner og kompetencer.

Men jeg synes faktisk det er ok med titlen "indehaver" i mange tilfælde. Men som enkeltmandsvirksomhed synes jeg det virker helt fjollet med nogle som helst titler...

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke selv den store fan af titlen "Direktør" til mindre virksomheder, men der er intet forkert i det. Hvis man driver og dirigerer virksomhedens aktiviteter, og der ikke er andre i organisationen med titlen, kan man ganske sikkert kalde sig direktør af virksomheden.

Men uanset om man kan kalde sig det eller ej, kan det fortælle noget om personen.

Fortæl Mærsk Mc-Kinney Møller at du er direktør, og han vil grine sin røv i laser. Fortæl ham i stedet at du er initiativtager, og han vil lytte interesseret.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Jeg er helt enig, og så vidt jeg lige husker, så er Hr. Møller skribsredder, og den administerende direktør for AP Møller - Mærsk er et firma og ikke en person.

Okay, så er Møller formand for familiefonden, men direktør kalder sådanne folk sig ikke.

Hilsen, Robert

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nu skal man lige holde skidt og kanel adskildt, for i en hel del tilfælde, der er der faktisk nogle juridiske ting ind over omkring titlerne.

Men hvis det f.eks. er en virksomhed med en bestyrelse, så er det faktisk ret relevant hvem der rent juridisk set er den administrerende direktør i virksomheden. Og ja, så vil denne persons titel rigtigt nok også være Adm. Direktør.

Vi trykker rigtig rigtig mange forskellige visitkort i MediaMouse - og til rigtig rigtig rigtig mange forskellige typer personer. Det spænder lige fra den handelsskolestuderende som driver en lille hjemmesidevirksomhed ved siden af og ønsker de billigste visitkort han overhovedet kan få - til større koncerner hvor der ønskes nogle visitkort som vitterligt syner af kvalitet og af at være i tungere ende af prisskalaen. Og rent personligt set fra min side af skrivebordet; Om vi trykker visitkort til ham den handelsskole studerende eller om det er til den store koncern, så er det altså en smagssag om man syntes der skal stå Direktør / CEO på kortene.

Jeg syntes ikke at man nødvendigvis skal gå i jakkesæt med matchende slips og hive nogle stinke dyre visitkort med prægning i ægte bladguld op af lommen, før at det kan retfærdiggøre at man har titlen Direktør / CEO stående på visitkortet.

Hvis ham den handelsskolestuderende har løst til at skrive Direktør på visitkortet, så er han da fuldt ud berettiget til det hvis det er hans virksomhed. Det er op til ham selv og hvis han føler at han bliver et par cm. højere og få lidt mere rank ryg af at have den titel på visitkortet, jamen så er det da bare super for ham. At der så står andre og peger fingre af hans visitkort og griner af hans titel, imens de selv står med et visitkort med titlen "Indehaver", jamen det er da deres problem at de ikke selv tør at skrive "Direktør" på visitkortet.

Vi har ikke titler på vores visitkort i MediaMouse, hvilket primært er ud fra devisen om at folk ikke får tildelt en kontaktperson efter rang, men ud fra den person som de "klikker" bedst sammen med personligt og ud fra hvad der er behov for af viden.

Men jeg kommer ikke uden om at skulle bruge en titel i forskellige sammenhænge. Rent juridisk set er jeg Administrerende Direktør for de to virksomheden der tilsammen udgør MediaMouse. Det står i en række forskellige juridiske dokumenter, regnskaber m.m. Men det er ikke en titel jeg selv bruger, da jeg ikke syntes det passer til mig. Jeg kan bedre lige at beskrive mig som "Stifter" eller "Owner" hvis der er nogen der absolut skal bruge en titel til en pressemeddelelse eller lignende. Men rigtig ofte beder jeg bare om at blive omtalt som Jesper Norbøll, fra MediaMouse. Jeg har ikke behov for at der står Jesper Norbøll, administrerende direktør i MediaMouse, da jeg også mener at folk i bund og grund er ligeglade. Og hvis der vitterligt skal stå administrerende direktør i forbindelse med mit navn, for at der er nogen som kan tage det jeg siger/skriver alvorligt, jamen så er jeg sådan set hamrende ligeglad med hvad de syntes og tænker. Hvis de er så snævertsynet og primitive at de kun kan vægte mine ord ud fra farven på mit slips, jamen så er de ikke i min målgruppe.

Jesper Norbøll
所有者

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det vigtigste er at man brænder for det man laver, på min makkers og mit visitkort står der ingen navne, men det fungerer blot som en henvisning til vores website hvor vi sælger vores varer.

Jeg kan vel så passende kalde mig for lagermand, eller medindehaver da vi har 50/50 ejerskab.

Synes i øvrigt at folk skal gøre lige som de har lyst til, så kan vi andre jo gøre det samme.. Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også at det at kalde sig for direktør el. lign. som enemand i et firma virker lige lovlig opblæst.

I min enkeltmandsvirksomhed er jeg jo både daglig leder, salgschef, kommunikationsansvarlig, bogholder, rengøringsdame, receptionist og en hel masse mere, og som udgangspunkt bruger jeg ikke stillingsbetegnelse i min mailsignatur eller på mine visitkort. I de tilfælde, hvor jeg skal sætte navn på min funktion, kan en ejer/indehaver også gøre det J

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Nu har jeg tidligere i tråden bidraget med et mere humoristisk indslag, så her kommer et mere seriøst af slagsen.

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt, når der tales om "opblæst" etc.

Virkeligheden er, at det i mange lande er bydende nødvendigt at have en titel, der sætter dig som mindst ligeværdig i forhold til dine samarbejdspartnere, hvis du vil tages seriøst. Og verden er i dag mere end Lille Skensved og omegn for selv ganske små iværksættere.

Prøv at handle med Asien uden at have en heftig titel på dit visitkort - det får du ikke megen street credit ud af. Prøv at begå dig på direktionsniveau i Tyskland uden en cheftitel på dit visitkort - glem det.

De fleste med internationalt virkefelt, jeg kender, har flere visitkort med titler, der er passende til formålet.

Også i Danmark er der store forskelle geografisk og branchemæssigt, og den kloge købmand sørger for at gøre sine potentielle kunder/samarbejdspartnere godt tilpas. Og det betyder igen, at det er klogt at have nogle versioner af sine visitkort.

Mig selv, sagde hunden? Da vi drev reklamebureau, havde ingen af os titel på visitkortene - det var sådan lidt en anti-statement i forhold til de læderbuksede, rødbrillede og multititlede reklamedrenge og -piger i København. Men når jeg agerer på vegne af det af mine firmaer, der har leverandører og værksteder i Asien, kan jeg garantere for, at jeg er über-super direktør med alt, hvad der kan bimle og bamle på visitkortet.

Og i mit amerikanske selskab er der ingen vej udenom - de er bindegale med titler her ;-)

Summasummarum: Hyl med de ulve, du vil have forretninger med. Så går det bedst - uanset om du skal skrive fejedreng eller koncerndirektør på dit visitkort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

De fleste med internationalt virkefelt, jeg kender, har flere visitkort med titler, der er passende til formålet.

Også i Danmark er der store forskelle geografisk og branchemæssigt, og den kloge købmand sørger for at gøre sine potentielle kunder/samarbejdspartnere godt tilpas. Og det betyder igen, at det er klogt at have nogle versioner af sine visitkort.

Bedste råd i tråden.. 10 stjerner (giver dog kun 5)

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)