Jeg har valgt "Det er helt galt", men har i virkeligheden allerede fortrudt :o) Hvad folk vil skrive på deres visitkort, er helt op til dem selv. Og hvis de føler en glæde/tilfredsstillelse ved at skrive Direktør eller andet, så må de meget gerne få det for min skyld. Men der er selvfølgelig noget signalværdi i det. Og hvis det er meget tydeligt at vi har at gøre med en enkeltmandsvirksomhed med kun indehaveren på lønningslisten, så kommer paraderne alligevel op. For hvis han/hun har behov for at tale/skrive sig selv op på den måde, uden rigtigt at have noget at have det i, så bliver man i tvivl om det samme gælder for de varer eller ydelser personen forsøger at komme af med. Så det kan have en negativ effekt. Men på den anden side har jeg lige modtaget et, hvor der står "I'm a Monster", der hvor man normalt har stillingsbetegnelsen. Og det virker på ingen måde useriøst. Men der ved jeg så også, at der er tale om et aldeles seriøst firma :o) Men lad folk skrive hvad de vil. Personligt bruger jeg som udgangspunkt ikke stillingsbetegnelse på visitkort, eller i mails, Men har alligevel nogle liggende med stillingsbetegnelse, til de få tilfælde hvor det er "påkrævet". |
Hej Daniel
Jeg har ingen problemer med direktør-titlen. Da jeg startede for 6 år siden med egen virksomhed, kunne jeg jo ikke vide, om jeg efter 1 eller 2 år ville have nogle ansatte og så ville det ikke være upassende overfor de modtagere af visitkortet.
Jeg har dog aldrig set mig selv som direktør men som andre skriver ejer/partner/indehaver - det llader i bedre jord.
En anden ting: Kunne aldrig drømme om at score gratis visitkort, hvis der skulle stå Vistaprint bagpå (eller et andet virksomhedsnavn) i den sammenhæng virker enhver titel latterlig og useriøs. Man reklamerer da ikke for andre firmaer, når man forsøger at sælge sig selv og sine produkter/ydelser.
Michael