Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man direktør når man bestiller sine visitkort på Vistaprint?

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt "Det er helt galt", men har i virkeligheden allerede fortrudt :o)

Hvad folk vil skrive på deres visitkort, er helt op til dem selv. Og hvis de føler en glæde/tilfredsstillelse ved at skrive Direktør eller andet, så må de meget gerne få det for min skyld.

Men der er selvfølgelig noget signalværdi i det. Og hvis det er meget tydeligt at vi har at gøre med en enkeltmandsvirksomhed med kun indehaveren på lønningslisten, så kommer paraderne alligevel op. For hvis han/hun har behov for at tale/skrive sig selv op på den måde, uden rigtigt at have noget at have det i, så bliver man i tvivl om det samme gælder for de varer eller ydelser personen forsøger at komme af med. Så det kan have en negativ effekt.

Men på den anden side har jeg lige modtaget et, hvor der står "I'm a Monster", der hvor man normalt har stillingsbetegnelsen. Og det virker på ingen måde useriøst. Men der ved jeg så også, at der er tale om et aldeles seriøst firma :o)

Men lad folk skrive hvad de vil. Personligt bruger jeg som udgangspunkt ikke stillingsbetegnelse på visitkort, eller i mails, Men har alligevel nogle liggende med stillingsbetegnelse, til de få tilfælde hvor det er "påkrævet".

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09

Hej Daniel

Jeg har ingen problemer med direktør-titlen. Da jeg startede for 6 år siden med egen virksomhed, kunne jeg jo ikke vide, om jeg efter 1 eller 2 år ville have nogle ansatte og så ville det ikke være upassende overfor de modtagere af visitkortet.

Jeg har dog aldrig set mig selv som direktør men som andre skriver ejer/partner/indehaver - det llader i bedre jord.

En anden ting: Kunne aldrig drømme om at score gratis visitkort, hvis der skulle stå Vistaprint bagpå (eller et andet virksomhedsnavn) i den sammenhæng virker enhver titel latterlig og useriøs. Man reklamerer da ikke for andre firmaer, når man forsøger at sælge sig selv og sine produkter/ydelser.

Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 14:20

Hej synes det er helt ok :) mere interesseret i det han kan tilbyde :)

ang. vista visitkort:) har jeg lige bestilt en bunke der skal bruge som skræmme kampagne da jeg sælger visitkort 
mit råd til direktøren bestil visitkort hos www.onlinetryksager:) vi er endda billigere end vista print på et hav af produkter :)

Thomas

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:21

Hvis jeg en sjælden gang i mellem skal bruge en tittel så er det indehaver eller daglig leder...

Jeg syntes personlig at med mindre man har en ledelsesgang på en 3-4 km med 30-40 mand (MK) så kan jeg ikke se nogen ide i brugen af af store selvophøjende titler som direktør, ceo mm og når titlerne så enda går over og bliver engelske og kunderne udelukkende er danske ...tja så syntes jeg sgu den er afsporet.

Og så lige den med vistaprint på bagsiden den er sgu "no go" lige meget hvad.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:29

En anden vej at gå er at tage pis på det, så det bliver lidt sjovt. Det kunne være en titel som "Verdenshersker" eller lignende. Det skal man dog nok kun gøre hvis man har en branche hvor der er et stort behov for at skille sig ud og det samtidig giver mening.

Der er i hvert fald ikke tvivl om CEO og direktør er for meget til enkeltmands virksomheder. Jeg hopper på Partner vognen.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Casper Schneidereit:
Adm. Direktør ;-)

Fødselsdagsbarn ville vist være mere passende i dit tilfælde! (Tillykke)

Ellers er jeg enig - lad folk pudse deres ego'er af med de titler som de har løst til. Om en direktør bruger Vistaprint eller ej - tja måske vil han signalerer at han er omkostningsbevidst....

/Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:32

Den sejeste jeg har modtaget var "Ninja" og han arbejde som montør :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:51

Hvad med generaldirektør?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg brugte i mange år et visitkort, hvor der stod følgende:

Thomas Rosenstand

HA, BB, IBA

8 ud af 10 kiggede anerkendende på de tre forkortelser og sagde ingenting - de lod som om, de vidste, hvad det betød.

De sidste to spurgte ærligt: "Hvad fa... betyder det?". Og de fik alle samme svar: HA for Hårdt Arbejdende, BB for Brandbeskattet og IBA for I've been around.

Så var isen brudt hos alle - 8 af dem fik tilfredsstillet deres trang til titler og 2 af dem et godt grin.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 15:07

Jeg tillader mig at kalde mig teknisk chef. Vi har et par ansatte i supporten og teknikken, hvor jeg er i toppen, så det er vel fair nok. Jeg er heller ikke meget for titelræset, sålænge det bare afspejler hvem man taler med, og man ved på hvilket niveau vedkomne kan tage beslutninger.

Teknisk set, så er vedkomne i et enkeltmandsfirma jo direktør, da han er øverste entitet og sidder med final call. Så det er sgu fair nok for mig - jeg skal bare bruge det, så jeg ved, hvem jeg taler med :-)

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)