Når det gjelder AGEL''s innovative produkter så har de 8 patent pending til nu og flere kommer. Så de tenker helt klart på det, men når det er sagt så er det 110% sikkert at de vil bli kopiert. Det skjer altid. MEN historien viser også a "first to market" sjelden (om noen gang) blir slått omsetningsmessig av kopien. Ser man historisk på det: AMWAY......Hvor mange MLM firma har ikke kopiert AMWAY...Hvor mange har nådd dem til knærne omsetnings messig. 10 år etter Amway kom Mary K. Hvor mange MLM selger kosmetikk i dag og hvor mange av dem omsetter for mer enn Mary K. Herbalife (vekt reduskjon) hvor mange MLM selger vekt reduskjons produkter i dag? Og hvor mange omsetter for mer enn Herbalife? Juice.... TNI: i dag er der ca 90 MLM der selger "jungle juice", hvor mange omsetter i nærheten av hva TNI gjør... Listen er lang og er et klart bevis på at ORGINALEN i de ALLER FLESTE tilfeller forbli størst- FIRST TO MARKET betyr også meget for produkt gjennkjenning. Skal en kjøpe papir servietter i dag så sier man CLEENEX selv om man kjøper et annet brand. En ungdom i dag setter ikke "panasonic music device" på ønskelisten sin, han setter IPOD (måske får han et annet brand og er like glad, men benevnelsen er og blir IPOD. AGEL er og blir A GEL First to market and with a new delivery system. Destined for greatness ![]() |
Dato: 14-05-2007 17:58:28 Forfatter: Rune Evensen
Juice.... TNI: i dag er der ca 90 MLM der selger 'jungle juice', hvor mange omsetter i nærheten av hva TNI gjør...
Listen er lang og er et klart bevis på at ORGINALEN i de ALLER FLESTE tilfeller forbli størst-
FIRST TO MARKET betyr også meget for produkt gjennkjenning.
----------------
Det glæder mig, Rune, at du pointere "First to market" (eller first mover effekten) især i relation til TNI - Tahitian Noni der er et godt eksempel på et gigantisk marked som blev åbnet for da man så at TNI ramte et hul i markedet; det ny område, nemlig juice-baseret produkter.
Sidenhen er det jo gået slag i slag - først kom en række selskaber på banen med deres egne noni-juicer, ligeså vel som helt nye juice produkter opstod, eks. Mangosten-baseret juicer, goji-baseret - og blandingsprodukter hvor de mange frugter (dog minus noni) blev mixet sammen.. der findes en helt underskov af juice produkter - som alle sammen har set dagens lys ovenpå den firstmover effekt TNI oplevede fra 1996 og ind i det nye årtusinde.
Noget tyder på at AGEL muligvis er firstmovers indenfor gel - ligesom Forever Living jo i flere årtier har skabt hele aloe vera bølgen.
Nu tager jeg så lige fat i din kommentar, Mads - hvor du påpeger at konventionelle firmaer og deres produkter kan udgøre en relativ trussel i forhold til informationsniveauet - men du har sådan set allerede selv svaret, at styrken for Forever Living netop ligger i network marketing - og vil derfor tillade mig at citere Ludbrooks bog, "Shakeout", som er den del af jeres forhandlerstarterkit:
----------------
Det glæder mig, Rune, at du pointere "First to market" (eller first mover effekten) især i relation til TNI - Tahitian Noni der er et godt eksempel på et gigantisk marked som blev åbnet for da man så at TNI ramte et hul i markedet; det ny område, nemlig juice-baseret produkter.
Sidenhen er det jo gået slag i slag - først kom en række selskaber på banen med deres egne noni-juicer, ligeså vel som helt nye juice produkter opstod, eks. Mangosten-baseret juicer, goji-baseret - og blandingsprodukter hvor de mange frugter (dog minus noni) blev mixet sammen.. der findes en helt underskov af juice produkter - som alle sammen har set dagens lys ovenpå den firstmover effekt TNI oplevede fra 1996 og ind i det nye årtusinde.
Noget tyder på at AGEL muligvis er firstmovers indenfor gel - ligesom Forever Living jo i flere årtier har skabt hele aloe vera bølgen.
Nu tager jeg så lige fat i din kommentar, Mads - hvor du påpeger at konventionelle firmaer og deres produkter kan udgøre en relativ trussel i forhold til informationsniveauet - men du har sådan set allerede selv svaret, at styrken for Forever Living netop ligger i network marketing - og vil derfor tillade mig at citere Ludbrooks bog, "Shakeout", som er den del af jeres forhandlerstarterkit:
I bogen beskriver han "salg ved inspiration" - hvor man vel nærmest kan sige at konventionelle firmaer udøver professionel salg af deres "aloe"-produkter mod Forevers "inspirations-salg" - hvor forbrugeren vælger Forever udfra produktets styrke og inspiration fra "promoteren"/repræsentanten - så længe produktet er præsenteret med entusiasme, møder et behov og er af god værdi, så vil forbrugeren købe det; med andre fravælge den konventionelle konkurrent.
MVH
Lasse
MVH
Lasse