Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor er telefoni på MLM en dødssejler

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Haugesund/Cheng Du
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Når det gjelder AGEL''s innovative produkter så har de 8 patent pending til nu og flere kommer. Så de tenker helt klart på det, men når det er sagt så er det 110% sikkert at de vil bli kopiert. Det skjer altid. MEN historien viser også a "first to market" sjelden (om noen gang) blir slått omsetningsmessig av kopien.

 

Ser man historisk på det:

 

AMWAY......Hvor mange MLM firma har ikke kopiert AMWAY...Hvor mange har nådd dem til knærne omsetnings messig.

 

10 år etter Amway kom Mary K. Hvor mange MLM selger kosmetikk i dag og hvor mange av dem omsetter for mer enn Mary K.

 

Herbalife (vekt reduskjon) hvor mange MLM selger vekt reduskjons produkter i dag? Og hvor mange omsetter for mer enn Herbalife?

 

Juice.... TNI: i dag er der ca 90 MLM der selger "jungle juice", hvor mange omsetter i nærheten av hva TNI gjør...

 

Listen er lang og er et klart bevis på at ORGINALEN i de ALLER FLESTE tilfeller forbli størst-

 

FIRST TO MARKET betyr også meget for produkt gjennkjenning. Skal en kjøpe papir servietter i dag så sier man CLEENEX selv om man kjøper et annet brand.

En ungdom i dag setter ikke "panasonic music device" på ønskelisten sin, han setter IPOD (måske får han et annet brand og er like glad, men benevnelsen er og blir IPOD.

 

AGEL er og blir A GEL

 

First to market and with  a new delivery system. Destined for greatness

Rune Evensen
Global Team Builder
amo@in.no
Skype: amoinvest

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-05-2007 17:58:28 Forfatter: Rune Evensen


Juice.... TNI: i dag er der ca 90 MLM der selger 'jungle juice', hvor mange omsetter i nærheten av hva TNI gjør...

Listen er lang og er et klart bevis på at ORGINALEN i de ALLER FLESTE tilfeller forbli størst-

FIRST TO MARKET betyr også meget for produkt gjennkjenning.

----------------

Det glæder mig, Rune, at du pointere "First to market" (eller first mover effekten) især i relation til TNI - Tahitian Noni der er et godt eksempel på et gigantisk marked som blev åbnet for da man så at TNI ramte et hul i markedet; det ny område, nemlig juice-baseret produkter.

Sidenhen er det jo gået slag i slag - først kom en række selskaber på banen med deres egne noni-juicer, ligeså vel som helt nye juice produkter opstod, eks. Mangosten-baseret juicer, goji-baseret - og blandingsprodukter hvor de mange frugter (dog minus noni) blev mixet sammen.. der findes en helt underskov af juice produkter - som alle sammen har set dagens lys ovenpå den firstmover effekt TNI oplevede fra 1996 og ind i det nye årtusinde.

Noget tyder på at AGEL muligvis er firstmovers indenfor gel - ligesom Forever Living jo i flere årtier har skabt hele aloe vera bølgen.

Nu tager jeg så lige fat i din kommentar, Mads - hvor du påpeger at konventionelle firmaer og deres produkter kan udgøre en relativ trussel i forhold til informationsniveauet - men du har sådan set allerede selv svaret, at styrken for Forever Living netop ligger i network marketing - og vil derfor tillade mig at citere Ludbrooks bog, "Shakeout", som er den del af jeres forhandlerstarterkit:


I bogen beskriver han "salg ved inspiration" - hvor man vel nærmest kan sige at konventionelle firmaer udøver professionel salg af deres "aloe"-produkter mod Forevers "inspirations-salg" - hvor forbrugeren vælger Forever udfra produktets styrke og inspiration fra "promoteren"/repræsentanten - så længe produktet er præsenteret med entusiasme, møder et behov og er af god værdi, så vil forbrugeren købe det; med andre fravælge den konventionelle konkurrent.

MVH
Lasse





Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-05-2007 17:58:28 Forfatter: Rune Evensen
Når det gjelder AGEL''s innovative produkter så har de 8 patent pending til nu og flere kommer. Så de tenker helt klart på det, men når det er sagt så er det 110% sikkert at de vil bli kopiert. Det skjer altid. MEN historien viser også a ''first to market'' sjelden (om noen gang) blir slått omsetningsmessig av kopien.


Ser man historisk på det:


AMWAY......Hvor mange MLM firma har ikke kopiert AMWAY...Hvor mange har nådd dem til knærne omsetnings messig.


10 år etter Amway kom Mary K. Hvor mange MLM selger kosmetikk i dag og hvor mange av dem omsetter for mer enn Mary K.


Herbalife (vekt reduskjon) hvor mange MLM selger vekt reduskjons produkter i dag? Og hvor mange omsetter for mer enn Herbalife?


Juice.... TNI: i dag er der ca 90 MLM der selger ''jungle juice'', hvor mange omsetter i nærheten av hva TNI gjør...


Listen er lang og er et klart bevis på at ORGINALEN i de ALLER FLESTE tilfeller forbli størst-


FIRST TO MARKET betyr også meget for produkt gjennkjenning. Skal en kjøpe papir servietter i dag så sier man CLEENEX selv om man kjøper et annet brand.

En ungdom i dag setter ikke ''panasonic music device'' på ønskelisten sin, han setter IPOD (måske får han et annet brand og er like glad, men benevnelsen er og blir IPOD.


AGEL er og blir A GEL


First to market and with  a new delivery system. Destined for greatness


 

Kan du ikke klargøre for mig Rune, hvad der er fantastisk med AGEL GELs teknologie - hvorfor og hvordan denne gel kan lade sig gøre? (kemisk process, særlig pantenterede behandlingsform etc.)

 

FLP har selv lanceret et produkt (pt. ikke i Skandinavien) hvor Aloe Vera Gelsaft blandes med Forever Pomesteen Power (Mangosten og Granatæble juice blandet med yderligere 5 forskellige antioxidante bær). "Aloe 2 Go" hedder produktet - se http://www.foreveraloe2go.com/ Produktet er altså blanding af noget eksisterende i en emballage til når man er undervejs - ligner altså AGELs emballageform.

 

Undskyld til Lasse hvis dette spørgsmål har meget lidt med overskriften på denne tråd at gøre.

 

mvh

Fra Haugesund/Cheng Du
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
"Kan du ikke klargøre for mig Rune, hvad der er fantastisk med AGEL GELs teknologie - hvorfor og hvordan denne gel kan lade sig gøre? (kemisk process, særlig pantenterede behandlingsform etc.)"

 

Hadde jeg kunne svart detaljert på det, så hadde jeg oppsøkt investorer og starte "agel" selv. Jeg er distributør og ikke biokjemiker eller noen form for doktor. Se forøvrig www.geldocs.com for mer info om produktene.  Du kan også gå hit og Downloade  Marcia Dadds powerpoint: http://geldocs.com/media.php 

 

 

Rune Evensen
Global Team Builder
amo@in.no
Skype: amoinvest

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :


Undskyld til Lasse hvis dette spørgsmål har meget lidt med overskriften på denne tråd at gøre.



Det er bare helt ok - det er jo blot en debat der har udviklet sig ;-)
Kan du i forlængelse af din info om Forever Pomesteen Power give et bud på hvorfor produktet endnu ikke er i Skandinavien? Er det grundet manglende godkendelse eller en del af en større strategi?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
[Kan du i forlængelse af din info om Forever Pomesteen Power give et bud på hvorfor produktet endnu ikke er i Skandinavien? Er det grundet manglende godkendelse eller en del af en større strategi?

MVH [/QUOTE]

 

Hej Lasse,

 

nej jeg kan desværre ikke fortælle dig hvorfor Forever Pomesten Power pt. ikke kan fås i Skandinavien. Aloe Vera Freedom heller ikke. Det er egentligt synd for Pomesteen smager utroligt godt - meget sødt og derfor fantastisk at blande med Aloe Vera Gel, hvis smag kræver en tilvenning. I og med at FLP producere og sælger ca. 180 forskellige produkter indenfor sundhed, wellness og skønhed er det klart at man i enkelte lande løber ind i alle mulige rekstriktioner mod at sælge enkelte produkter. Hvad kan sælges i et land fungere ikke i det næste. Schweiz er meget rekstriktiv, østrig er bedre end Tyskland etc.etc. I Skandinavien sælges Forever Kids - det fås i hverken østrig eller Tyskland. Det afhænger klart af lokale tilladelser som måske mere eller mindre er påvirket af den lokale pharmaindustri - eks. i Schweiz. Fra FLPs side er der ikken noget ønske om at holde visse produkter væk fra markedet, med mindre at de lokale distributører ikke synes om produktet og derfor ikke skaber en afsætning. Det sidste er vist endnu ikke forkommet. 

 

Hilsen

 

Mads

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra FLPs side er der ikken noget ønske om at holde visse produkter væk fra markedet, med mindre at de lokale distributører ikke synes om produktet og derfor ikke skaber en afsætning. Det sidste er vist endnu ikke forkommet.


Det forståes - og egentlig skulle man jo tro at EU medlemsskab gav nogle fordele - men det er åbenbart ikke altid tilfældet.
Skægt du iøvrigt nævner at du synes Aloe Vera Gel kræver tilvænning - er det ikke blot et spørgsmål om at promote den ved Cranberry/æble..? Den smager da rigtig godt ;-)

Har du link til Forever Freedom og Pomesteen - virker som nogle meget interessante produkter at få implementeret i jeres øvrige produktsortiment i Danmark.

MVH



Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjekkede lige Pomesteen videoen - den indeholder mangosteen - så den kommer jo i den grad til at "go head to head" med Xango´s mangosteen juice i Europa - umiddelbart mener jeg at Xango, til trods for deres fase p.t. i Europa nok når at ramme markedet bredere inden Forever får lancheret Pomesteen i EU?

Forever forbinder man jo netop med Aloe - og lidt "skægt" at Forever træder ind på et domæne som forbindes med Xango - nok også en af grunden til Xango netop har kastet deres nye "Xalo" ind i EU.

Som forbruger kan man da ikke andet end blive lidt svedt ved de mange valgmuligheder - men Forever må så siges at have en klar fordel grundet stor markedspenetration - dermed kan man forvente at det bliver lettere at få fodfæste med Pomesteen gennem eksisterende Aloe kunder.

Good luck ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 11:10:37 Forfatter: Lasse Burholt Tjekkede lige Pomesteen videoen - den indeholder mangosteen - så den kommer jo i den grad til at ''go head to head'' med Xango´s mangosteen juice i Europa - umiddelbart mener jeg at Xango, til trods for deres fase p.t. i Europa nok når at ramme markedet bredere inden Forever får lancheret Pomesteen i EU?

Forever forbinder man jo netop med Aloe - og lidt ''skægt'' at Forever træder ind på et domæne som forbindes med Xango - nok også en af grunden til Xango netop har kastet deres nye ''Xalo'' ind i EU.

Som forbruger kan man da ikke andet end blive lidt svedt ved de mange valgmuligheder - men Forever må så siges at have en klar fordel grundet stor markedspenetration - dermed kan man forvente at det bliver lettere at få fodfæste med Pomesteen gennem eksisterende Aloe kunder.

Good luck ;-)

MVH

 

Forever Pomesteen sælges allerede i en række europæiske lande - herunder Tyskland - og det siden lanceringen i maj 2006 - altså før Xango. (Hvem sagde "First-to-Market"). Ja det bliver interessant. Forever er ikke kun Aloe Vera, men ogsaa kosmetik (med Aloe godt nok) samt en masse ernæringstilskudsprodukter (uden Aloe). Forever har ogsaa store bi-avl, netop til ernæringsprodukter såsom Royal Jelly, Bee Pollen og producere rent faktisk ogsaa honing. Alle Bi-avls produkter fås i Skandinavien.

 

Iøvrigt vil Xango vist nok lancere en Mangosten drink med Aloe - til sommer 07. Det bliver ogsaa spændende. Men her har FLP altsaa "Aloe2Go" (Pomesteen og Aloe Vera Gel).

 

FLP bevæger sig ikke væk fra kerneforretningen, men ønsker at være nr. 1 når det kommer til sundhed, skønhed og velvære. Af deres over 2 mia $ omsætninger stammer stadig ca. halvdelen fra de 4 Aloe Vera drikke (Gel, Freedom, Bits n'' Peaches og Berry Nectar).

 

MVH

 

Mads

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)