Det er i grunden en fin målsætning - ikke kun at være nummer 1 indenfor Aloe - men nr. 1 indenfor en hel branche-kategori. Det overrasker mig ikke at så stor en procentdel af omsætningen kommer fra Aloe drikke-gel. Tilgengæld vil jeg så bruge de tal i et tankespind, som evt. kan dreje debatten ind på hovedtemaet i denne tråd: Telefoniens fremtid i netværksregi. Hvis vi siger at Forever omsætter for 2mia$ i året - så kan vi cirka regne med der ryger godt 1mia tilbage i bonus/godtgørelse gennem forhandlerstrukturen. Nu er det muligt talet er lidt højere eller lidt lavere - afhængig af om man regner bonus af det der rent faktisk er betalt for produkterne hos Forever - og ikke hvad de er handlet til ude hos kunden. Lad os sige at X telefoni-MLM selskab også omsatte for 2mia dollars i telefoni (altså REN telefoni, ikke andre indtægtskilder; opstartsgebyrer m.m) - vil jeg da nok ikke helt skyde ved siden af hvis vi snakker et return på 10-15 % af den omsætning i bonus gennem forhandlerstrukturen.... eller er jeg helt fejl på den? Havde måske forventet feedback tidligere i debatten (fra erfarne folk indenfor MLM baseret telefoni) - men lader den så lige stå et øjeblik... MVH |
[/QUOTE]
Det er i grunden en fin målsætning - ikke kun at være nummer 1 indenfor Aloe - men nr. 1 indenfor en hel branche-kategori.
Det overrasker mig ikke at så stor en procentdel af omsætningen kommer fra Aloe drikke-gel.
Tilgengæld vil jeg så bruge de tal i et tankespind, som evt. kan dreje debatten ind på hovedtemaet i denne tråd: Telefoniens fremtid i netværksregi.
Hvis vi siger at Forever omsætter for 2mia$ i året - så kan vi cirka regne med der ryger godt 1mia tilbage i bonus/godtgørelse gennem forhandlerstrukturen. Nu er det muligt talet er lidt højere eller lidt lavere - afhængig af om man regner bonus af det der rent faktisk er betalt for produkterne hos Forever - og ikke hvad de er handlet til ude hos kunden.
Lad os sige at X telefoni-MLM selskab også omsatte for 2mia dollars i telefoni (altså REN telefoni, ikke andre indtægtskilder; opstartsgebyrer m.m) - vil jeg da nok ikke helt skyde ved siden af hvis vi snakker et return på 10-15 % af den omsætning i bonus gennem forhandlerstrukturen.... eller er jeg helt fejl på den?
Havde måske forventet feedback tidligere i debatten (fra erfarne folk indenfor MLM baseret telefoni) - men lader den så lige stå et øjeblik...
MVH [/QUOTE]
Det er i grunden en fin målsætning - ikke kun at være nummer 1 indenfor Aloe - men nr. 1 indenfor en hel branche-kategori.
Det overrasker mig ikke at så stor en procentdel af omsætningen kommer fra Aloe drikke-gel.
Tilgengæld vil jeg så bruge de tal i et tankespind, som evt. kan dreje debatten ind på hovedtemaet i denne tråd: Telefoniens fremtid i netværksregi.
Hvis vi siger at Forever omsætter for 2mia$ i året - så kan vi cirka regne med der ryger godt 1mia tilbage i bonus/godtgørelse gennem forhandlerstrukturen. Nu er det muligt talet er lidt højere eller lidt lavere - afhængig af om man regner bonus af det der rent faktisk er betalt for produkterne hos Forever - og ikke hvad de er handlet til ude hos kunden.
Lad os sige at X telefoni-MLM selskab også omsatte for 2mia dollars i telefoni (altså REN telefoni, ikke andre indtægtskilder; opstartsgebyrer m.m) - vil jeg da nok ikke helt skyde ved siden af hvis vi snakker et return på 10-15 % af den omsætning i bonus gennem forhandlerstrukturen.... eller er jeg helt fejl på den?
Havde måske forventet feedback tidligere i debatten (fra erfarne folk indenfor MLM baseret telefoni) - men lader den så lige stå et øjeblik...
MVH [/QUOTE]
Mht. FLP ser regnestykket faktisk nemt ud:
FLP omsætter for rundt regnet 2,1 Mia $. Jeg går ud fra at dette er omsætningen blandt distributorer, da ikke alle produkter vidresælges, men konsumeres. Ellers vil omsætningen runde de 3 Mia$.
Da FLP udbetaler kommissioner på basis af den endelig salgspris - altså 3 Mia$, svarer de 2,1 Mia. $ til 70%. Så vidt jeg er orienteret udbetales ca. 40% (kan godt være mere) af de 100% i provisioner = 1,2 Mia $ - resten beholder FLP til produktion, udvikling, medarbejdereomkostninger osv. - nå ja overskudsdeling til distributørene!!. FLP er privatejet, så der er ganske få aktionærer.
Nu ved jeg intet om omkostningsstrukturen ved produktion af telefonsamtaler. Med med de lave telefontakster som et telefonselskab skal tilbyde og selvom at omkostningen for produktion af éen telefonsamtale alt andet lige er degrasiv aftagende jo flere samtaler der bliver solgt, vil det stadig betyde at der skal omsættes en fandes masse telefonsamtaler for at kunne udbetale provisioner nok til distributørene.
Hvordan ser regnestykket ud i andre MLM selskaber?