Kan det lade sig gøre, at få udviklet en app til iPhone og android, som kun kan bruges intern i en organisation? Sådan at alle medarbejderne kan hente appen fra en URL og downloade den ned på deres telefon, så de kan bruge den uden internet forbindelse. Det skal ikke være muligt for alle andre, at hente appen, da der vil være oplysninger i, som andre ikke må se. Kan ovenstående lade sig gøre? Mvh |
App til intern brug - muligt?
- 1
Koster 1700,- årligt. |
Mvh., Elias Sørensen
Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)
Du kan godt have en URL hvor det kræver et link for at downloade. Jeg har netop skrevet en artikel om (fra CNN), at de i USA er ved at lave en modificeret version af Android til følsomme oplysninger. Hvis du laver en app hvor det feks kræver en konto for at bruge den og kommunikere på tværs af jeres mobiler, så kan jeg jo ikke tilgå den.. Ihvertfald ikke lovligt. For at være sikker på at en anden app ikke kan opsnappe noget fra jeres tvivler jeg på at det er 100% sikkert med hensyn til de tilladelser der vil kræves af brugeren for at bruge jeres app, at du kan være sikker. Jeg er ikke udvikler vil jeg lige sige, en dygtig udvikler vil kunne svare bedre end mig. Hvis du får brug for hjælp til at teste den for fejl og bugs og forskellige versioner af Android, så sig til. Held og lykke med projektet. |
På window phone kan du umiddelbart gøre det - men det er måske ikke relevant. |
E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk
På Android er det somregel muligt med mindre ens teleselvskab har blokeret for at install apps uden for market (man skal først sætte en indstilling til før man kan det), men det sker vidst ikke så meget i DK så vidt jeg ved. |
Har jeg helt misforstået spørgsmål? Hvis du bare spørger om det er muligt at installere apps der ikke er fra Android Market, så er det som han også siger bare et hak der skal sættes. |
Nej det var muligheden for at lave en app fra bunden til iPhone og android, som andre ikke kunne hente vis et market, men som man installeret via en intern URL. |
Ok.. Du kan sagtens smide en APK op på en URL, som kun i der skal bruge app' en kan tilgå. Android Market er kun en shop hvor Google sørger for det hele, det er ikke en nødvendighed at have jeres app der hvis i ikke ønsker det. Som nævnt er der i Android mulighed for at installere apps der ikke kommer fra Android Market. Er jeg med nu :-)?? |
Det er altså muligt på begge platforme. 1000 tak |
Hej Kristian. Jeg ville se på at lave det med phonegap der kan du lave html5 apps der kan fungere offline, og så kan du faktisk pakke til stort set alle mobile platforme (android, iphone, blackberry, symbian, windows phone, bada og OS 4.6-6+) Bare en tanke |
Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk