Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scandinavia Office supply ringer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en god fidus, men kun for dem.
De sælger blæk og laser patroner til overpris, men fortæller at de er 10 gange bedre end dem du bruger nu.
Fup og fidus.

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:04
Scandinavian Office Supply ringede i går :)

De havde fået mit lokalnummer og samtlige printerrtyper af vores piccoline.
Den flinke dame, Jeanne, nævnte at vi havde været med i en undersøgelse om kontorartikler og havde vundet et sæt computerhøjtalere... på 150 Watt!!
Allerede dér lugter det jo lidt af ged.. 150Watts PC-højtalere??
Nu hvor hun havde mig i røret ville hun da lige fortælle om deres nye fantastiske toner til vores LaserJet 3055 (som er en sort/hvid printer), men
"ville lige høre om vi bruger farvepatroner til den?" 

"Øhh, nej det gør vi ikke, idet det er en sort/hvid-printer..."

"Nåh, ok. Nå, men vores nye toner er økologisk, og består af micro powder der gør at den kan skrive 18000-20000 sider ud før den skal udskiftes." (mod de normale 3000 eller 6000 sider/toner) "Og der er 5 års lagergaranti, så hvis vi ikke får dem brugt kan de bare sendes tilbage og få pengene retur"

"Interessant, men jeg har lige en aftale, så må jeg ringe tilbage til dig om en halv time?"

"Øøøøøhhmm, nej, fordi, deeeet, altså, jeg tror ikke vi har noget nummer hvor du kan ringe tilbage og få fat på mig"

"Nå, så må du ringe tilbage om en halv time..."

"Ok, det gør jeg :)"

Jeg bruger 30 sekunder på at google denne side og afventer herefter hendes opkald.

"Hej igen, skal vi ikke bare sende 3 eller 5 tonere til jer, der er jo lagergaranti?!"

"Det behøves ikke for vi jeg har lige fundet ud af at vi slet ikke bruger tonere"

<lang pause> "Øhhh, nå!??!?! Hvad bruger i så?"

"Ja, vi har en langtidsledig som kommer en gang om måneden og trævler henlagte traktordæk op, nede i kælderen. Det er meget billigere!"

<lang pause> "Øhh, jamen, øhh, bruger i ikke CMYK?" siger hun og lyder som om hun det tætteste hun kommer på viden om farver og grafik er MS Paint.

"Om vi bruger CMYK???  :-/ " 

"Ja, altså i tonerne"

"Hmm, hvordan staver du CMYK?"

"Øhhh, s-m-y-k, ligesom det udtales!"

"Whatever, men hør, vi vil gerne have de der højtalere vi vandt snart!"   ..så er man da sikker på at hun skrider!

"jaja, de kommer.."

"Godt så, farvel"

"Farvel"

Bitch!
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:21
Jeg har en gang arbejdet for dem. De er det største hustler firma jeg kender. De har bopæl i Malmø. Fatter ikke at jeg blev der i 1½ uge før jeg sagde op. De bruger 2 forskellige virksomhedsnavne, SLC (Scandinavian Ligthning Company) og det andet som jeg ikke kan huske. Referer altid til en undersøgelse der foregik for 7-8 måndeder siden (som aldrig fundet sted) og man sjovt nok ikke kan huske. Køber man hos dem, får man sin gave, men ellers er det bare for at komme i snak med folk. Har heller aldrig fået så dårlig en løn. Næste gang, så forsøg at overtale dem til at sige op. Det er virkelig et hustler firma...
Fra Valby
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:10

selvpension45:
Dato: 08-05-2007 19:06:40 Forfatter: Jesper Norbøll
&nbsp; Næste gang de ringer til dig, gider du så ikke lige hilse dem fra mig og minde dem om at de stadig skylder os nedenstående:

- 3 flasker god vin

- 2 lækre æsker chokolade
- En prisliste
- En prøve-toner
- Et digitalkamera

De ved at næste gang de ringer hertil og ikke har leveret ovenstående som de ellers løbende har lovet os, så går jeg ud og selv køber 3 flasker rigtig god vin, 2 store æsker overlækker chokolade samt et mellem klasse digitalkamera og sender derefter en faktura til dem på indkøbet inklusiv den tid der er brugt på det. Jeg fik vist skåret det tydeligt nok ud i pap for telefonsælgeren sidste gang, at jeg mente det seriøst, siden ingen af dem har ringet hertil igen i de sidste 4-5 måneder. Men min trussel er stadig reel - Ringer de, så skal jeg på indkøb og de får efterfølgende fakturaen. På det punkt er jeg total kold i r..... .

Hej Jesper nu har jeg da så sparet dig for lidt arbejde med at finde adressen.

Jeg syndes bare de skulle med ind i denne katagori så de snart kan googles ordentligt.

Thomas Bonde

For at være fair, er det ikke kun Scandinavia Office supply, du har talt med.

Så vidt jeg husker, er det dem der tilbyder rødvin. Nordisk Datatilbehør ( som er startede af tidligere gensælgere fra Scandinavia Office supply) tilbyder chokolade.

Det er et helt 3. firma der tilbyder kamera.

Så vidt jeg husker er det Scandinavia Office supply der startede det hele.. Lidt efter lidt er sælgere derfra stoppet, og har startet egne firmaer med et nærmest identisk koncept - bare en anden "gave"

Så det er ikke kun 1 firma, men mindst 3-4, som snyder... Så ved i det ;-) 

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:48

Hej alle.

Jeg faldt en dag over siden www.vibrugerikke.dk og den har virkelig været brugbar. Gå ind og læs de historier der er derinde. Min personlige favorit er dem der sælger printerpatroner.

Telefonsælger: "Jeg vil gerne fortælle lidt om vores xx-printerpatroner....."

Mig: "Det bruger vi ikke!!"

Telefonsælger: "Bruger I ikke printerpatroner??"

Mig: "Jo men vi køber ikke nye"

Sælger: "Hvad gør I så?"

Mig: "Vi køber en ny printer, når den anden printerpatron er løbet tør for toner!!!"

Så tier han stille, og siger: Det vil sige at jeg ikke kan sælge dig nogle printerpatroner ??.........

DUHHH, øh nej. Farvel...

Prøv at kigge lidt rundt på siden og få en god griner..

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Fra &#197;rhus
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:51

Hej allesammen

Jeg kender dem også kun alt for godt. (Eller måske kender jeg dem overhovedet ikke)

Jeg blev kontaktet af dem i foråret (inden der var noget info om dem på amino, google, osv.) - og troede egentlig at de havde rent mel i posen. Men ak ak - vi jyder er lette at snyde når man kan "spare" penge. Huh?

Her er hele episoden:

1. opkald - foråret 2007
=====
Jeg kan få en pakke med 5 toner i for xxxx DKK. Jeg gør dem klar at vi egentlig ikke bruger printeren særlig meget. Faktisk - efter 5 år - kører vi på samme toner som fulgte med printeren! Jeg bliver enig med sælgeren om et specielt tilbud hvor han så kan sende en enkelt toner til en special price. Det er godtnok tænkte jeg, den snupper jeg sku... det er vel kun et spørgsmål om tid før den orginale toner er tom.

et par dage senere modtager jeg toner+faktura - alt ser fint ud.

2. opkald - sommer 2007
=======
Jeg bliver kontaktet af en ny sælger, som kan se at jeg stadig har 4 toner stående på min "konto", og hun kommer med spørgsmål om jeg er tilfreds med deres produkt.. og bla bla bla... jeg hidser mig op, og siger at det ikke var hvad jeg aftalte med den tidligere sælger. Hun siger at hun ikke kan gøre så meget, for den anden sælger har åbenbart så lavet en fejl.. Vi aftaler efter en halv times diskussion at hun kan sende én toner og så lukke min konto. Jeg tænker: HURRA, nu er det hele overstået.

et par dage senere modtager jeg toner+faktura - alt ser fint ud.

3. opkald - oktober 2007
==================
Jeg bliver igen kontaktet - igen af en helt ny sælger - som siger, at han kan se at jeg har 3 tonere tilbage på min konto. Denne gang hidser jeg mig virkelig op, spyr med ild og hvad man ellers kan gøre over telefonen. Jeg siger at det IKKE var aftalen, og at jeg var blevet lovet at min konto er lukket hos dem af tidligere sælger. Han svarer - jeg kan kun se at du er lovet at kontoen bliver lukket efter denne forsendelse (1 toner IGEN). Han er endda så fræk og spørge om jeg har lavet aftalen skriftlig. Han er skam snu nok! :)
Jeg siger til ham, at han kan sende mig en opsigelsesbekræftelse på mail, og så ringe igen senere.

jeg har ingen mail fået overhovedet - og idag dumper der sku en ekstra toner ind af døren!!

Jeg er på bar bund - HVAD GØR JEG?

Kan jeg være lige så fræk som dem, og lade være med at betale fakturaen? Og når de så kontakter mig igen, sige at jeg ikke har modtagen nogen pakke? (Jeg skulle af en eller anden grund ikke kvittere for pakken hos Post Danmark)

Håber virkelig I kan hjælpe en stakkels mand i knibe med kælderen fuld af printertonere :-)

PS: Hvis nogle mangler printertoner til en HP LaserJet 1200, kan I købe dem billigt!! :-))

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:30

Nordicmind -> Jeg ved ikek hvad du skal gøre...! Men du skal i hvert fald ikke være flink. Du skal skrue bissen på og gå lige i kødet på dem når du snakker med dem....!

Blev selv ringet op af Nordisk EDB forsyning i forrige uge. Ak, hvor en omgang fejlinformation.

1. Har sgu aldrig deltaget i en undersøgelse (men indrømmet, min kæreste elsker sgu at få en æske chokolade)
2. Powerpatroner? Hvad er nu det for noget?
3. Ifølge sælgerinden var deres nye "Powerpatroner" (Det hedder altså toner), fyldt til randen, så de har 10.000 sider (til min lj1320) og de printer en bedre kvalitet end de originale. Sig mig tror de HP kommer stålspåner i deres "patroner"?
4. Denne nye "Powerpatron" påståes at kunne printe 10.000 sider for 1.199,- (ex moms) hvor HP kun kan vride 2500  for 450,- (ex moms) ud af deres "patron". Om det første er sandt skal jeg ikke kunne vurdere, hvorimod det andet sgu er sandt! Utroligt.
5. Så nu måtte jeg altså forstå at sideprisen er billigere med "powerpatronen"! Hvad er nu det for noget.. Hun mangler noget! HP har altså også en original patron med 6000 sider til 724 (ex moms) - men det glemte hun altså at fortælle..!
6. Lad os regne på det. Powerpatron: 1199/10.000 = 12 øre pr. side Original HP (med 6.000 sider): 724/6.000 = 12 øre
7. Hold da helt op et tilbud! Siger til hende (og det er sandt), at jeg desværre har adgang til gratis tonere til min printer, så det er ikke interessant. Men hun mente at jeg skulle prøve en af deres fordi kvaliteten er meget bedre. For det første så er der aldrig en test hverken udført af HP eller uvildige, der har vist at uoriginal kan komme op på siden af original. For det andet, er det en sort hvid laser printer - så er nok lidt ligeglad med farverne på mine billeder Smile
8. Jeg sagde nej tak - så fortielse og løgne kunne holde op. Det værste ved samtalen, var at jeg kunne mærke at hun ikke vidste en skid om primtere og tonere.. nej hun må fanme være fyldt med alle disse løgne et eller andet sted fra!

Efterskrift:
Moralen med denne historie er, at man fanme skal kigge sig om inden man køber tonere. Påstår nogle at deres uoriginale tonere kan lave samme output som originale, lyver de, og folk der lyver skal man ikke handle med, eller?

Det den søde pige i telefonen (hun var ikke dame endnu) glemte at sige, er alle de ting jeg går glip af når jeg køber deres "Powerpatroner". F.eks kan jeg kun med originale se hvornår den løber tør! Det må være derfor de gerne vil sælge 5 stk. pakker Smile

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 15:34

Hej

Jeg ville nægte modtagelse, det må være op til dem at bevise at du har bestilt de pågældende produkter hos dem. Jeg ville også sende dem et anbefaldet brev om at denne beslutning og gøre dem opmærksom på at du ikke har nogle aftale med dem. Jeg går ud fra du kun har bestilt den første pr. telefon og ikke har lavet nogle ordrebekræftelse på at du skulle købe 5.

Prøve evt, at tage skabaloner til dialog med annoncehajer og andre svindlere på www.annoncehajer.dk der er flere opskrifter på standard afslag, godt nok til annonce sælgere, men måske et af dem kan bruges. Jeg har brugt det med succes for min bror som var ved at ryge i med en latterlig værdiløs annonce som han ikke havde bestilt efter de havde fået brevet, prøvede de at stresse ham pr. telefon 2 gange og da det ikke virkede opgav de.

Mvh.

Thomas Bonde

Fra &#197;rhus
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:42

Tak for dine guldkorn Thomas! Desværre har jeg jo allerede modtaget pakken, da Post Danmark blot stiller Erhvervspakker uden for døren på min privatadresse. Kan jeg gå ned til det lokale postkontor med pakken og bede dem returnere/afvise den?

Vedr. skabelonerne på annoncehajer.dk er der et par stykker imellem jeg kan bruge med et twist ;-)

Vil du mene det er bedst/lettest at afvise den sidste faktura? (på den 3. toner)

eller mener du jeg kan bryge brev 5, som kræver alle penge retur for alle tonere? 

Tusind tak for din hjælp! 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:31

Hej Nordicmind

Jeg ville nok prøve at komme af med pakken, samt afvise fakturaen på den 3. toner. Den med pengene retur for dem alle tror jeg ikke på.

1. Aflever pakken på posthuset, med et modtagelse nægte mærke.

2. Brev afsted med klar afvisning af bestillingen

3. Tag kampen med dem når de ringer, og afvis alt, i yderste koncekvens advokat på, ellers er bliver det bare ved.

Jeg håber det virker, og husk google / amino hvis du er i tvivl om noget er fup eller fidus, det er ikke 100% sikkert, men jeg tror du hurtigt ved søgning de 2 steder kan blive advaret om 60-80% af banditterne på nettet.

Thomas Bonde

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)