Hej Jeg arbejder i pizzaria og har min egen virksomhed som sideindtægt. Hvordan kan det være, at jeg skal betale 60% skat og har ingen fradrag? |
Måske fordi du bruger dine fradrag på din lønindtægt og skal betale topskat?
Hej Jeg arbejder i pizzaria og har min egen virksomhed som sideindtægt. Hvordan kan det være, at jeg skal betale 60% skat og har ingen fradrag? |
Måske fordi du bruger dine fradrag på din lønindtægt og skal betale topskat? |
Lyder mere som du ikke har afleveret skattekort? |
Min virksomhed startede i det her år, 1. januar. På min lønseddel fra mit arbejde står der skat 60% og fradrag: 0,00 |
Så må det være fordi mit hovedkort er skiftet til min virksomhed og bikort på mit nuværende arbejde? |
Ja, det må det være - har du opgivet en forventet indkomst i firmaet? |
Ja det lyder det som. Har du forskudsangivet noget både fra dit faste arbejde og for virksomheden og hvad har du evt gjort i E-indkomst hos skat eller i Danløn - har du valgt hovedkort for dig selv som ansat i din egen virksomhed evt? Du skal nok ha hovedkort i brug i dit faste arbejde og bikort i din virksomhed vil jeg mene. Det burde dit arbejde kunne ændre i deres lønsystem så de rekvirerer hovedkort hvis ikke du selv har "besat det" til din selvstændige virksomhed på en eller anden måde. Du burde vel også kunne styre det i skat.dk uden jeg lige husker hvordan - i din forskudsopgørelse Du mister ikke penge ved det, men det koster jo likviditet vh |
Okay tak for jeres svar. det kan kun være det. Jeg har ikke lavet noget om virksomhedens indtjening endnu, tager til skattecentret og får lige tingene på plads. :) |