Når han nu er presset likviditetsmæssigt, hvorfor så ikke blot lave en ny betalingsfrist som harmonerer med hvornår han får moms retur? Du kan jo sende rykkere som datomæssigt hænger sammen med ovenstående, men lad være med at tage rykkergebyr, for hvis det er mange penge, så er det gebyr ligegyldigt for dig, men irriterende for ham. Og hvis I ender med at komme rigtigt uoverens, så kan han jo trække betalingen i lang tid. Og din tid du har brugt på at skrive frem og tilbage er ikke ubetalt tid. Det er tid du bruger på din egen konto fordi du ikke har styr på tingene. Er for sagens vedkommende ligegyldigt om det er en Amino eller ej. |
Entrepreneur - Jan:Og din tid du har brugt på at skrive frem og tilbage er ikke ubetalt tid. Det er tid du bruger på din egen konto fordi du ikke har styr på tingene.
Dybt uenig - min situation er jo ikke et udtryk for, at jeg ikke har styr på tingene. Det kan vel ikke blive mit problem, at han er presset likviditetsmæssigt, når jeg har faktureret mine timer bagud og givet 8 dages betalingsfrist. Og slet ikke, da jeg talte med ham to dage efter modtagelsen af fakturaen, som ville blive betalt i løbet af ugen (hvorefter jeg tog på ferie og ikke kunne tjekke mail eller bank i 8 dage).
Jeg har da ingen intentioner om at fortsætte et samarbejde med vedkommende nu. Så hvorfor jeg skulle sende rykkere uden gebyrer. Set fra min stol, er vi er jo kommet rigtig uoverens, ellers havde jeg aldrig bedt om råd her.