Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - hvad ville du gøre?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
De sidste i tråden forudsætter bl.a. at vedkommende får moms penge retur hvorfra vides ?

Det skriver trådstarter jo selv i sit første indlæg, så det er det vi forholder os til.

@ Ib og Ole: Jeg synes faktisk at Jans forslag lyder som en god løsning. Den færdige shop står åben i tre dage på et testdomæne, hvor køber har mulighed for at teste at arbejdet er som aftalt. Derefter lukkes for adgang indtil betaling er registreret, hvorefter shoppen overdrages og placeres på det endelige domæne.

Det er klart at det ikke er muligt nu, men det virker som en overskuelig opgave at skrive det ind i sine handelsbetingelser, til fremtidige opgaver :o)

(Afhængig af hvad der menes med opsætning, naturligvis)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:59

De sidste i tråden forudsætter bl.a. at vedkommende får moms penge retur hvorfra vides ?

Hvis det er en driftig iværksætter er chancen vil snarere at vedkommende skal betale moms den udgående (salg er støre end den indgående (køb).

Ovenikøbet rakker I ned på den som har penge til gode, som værende den der er skurken

@ Jan det at ikke sende faktura og rykker til tiden er ikke det samme som "ikke at have styr på tingene". Så er der mange der ikke har styr på tingene, og derfor har man også nogle forældelsesregler vedrørende faktura krav. Men hensyn til din ide om selvtægt ved at lukke en hjemmeside ned er meget dårligt, det har bl.a. autoreperatører oplevet, som ikke har villet udleveret bilen til ejeren efter endt reperationer.

Trådstarter skal "bare" kræve sin betaling, og som en skriver længere oppe jo ældrer gælden er jo sværere er den at kradse ind.

Men har vedkommende værdier (fast ejendom m.m.) er det bare om at få en Dom. man kan derefter foretage udlæg. Endvidere registrer vedkommende i RKI, Debitorregister m.m. 

Trådstartr hold du på din ret, og afgør om vedkommende efter lovlig varsling omklring inkasso og overholdelse af inkassobekendtgørelsen 10 dage, om vedkommende skal have et betalingspåkrav (Fogedretten) eller en stævning (byretten i vedkommende værneting. Dette kan du også ses på www.domstol.dk)

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Ville være en fordel at læse mit første svar til trådstarter, og læse det sidste svar fra Igang.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:01

Kan du ikke sende ham i retten.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:03

Ole Schelde:

Entrepreneur - Jan:
Havde du haft styr på tingene havde du givet ham adgang til den færdige shop i 3 dage og derefter lukket den indtil der var betalt for arbejdet og først derefter overdraget den.

Den holder ikke i byretten. Når du har fået en opgave med at opsætte en webshop, og derfor formentlig har administrator adgang til kundes webshop, så har du ikke lov til at lukke kundes webshop med begrundelse i et økonomisk mellemværende.

Det vil være selvtægt, og du vil formentlig også kunne gøres ansvarlig for manglende salg i webshoppen.

Mvh.

Ole

Vær venlig at læse hvad jeg skriver, eller se det efterfølgende indlæg fra Igang.

Udført arbejde er ikke de facto det samme som overdraget arbejde.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:06

Entrepreneur - Jan:
Ville være en fordel at læse mit første svar til trådstarter, og læse det sidste svar fra Igang.

Har læst det hele, både det første og det sidste.

Beklager det giver ingen fordel.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:08

Remydk:
Kan du ikke sende ham i retten.

Kan først sende i retten når inkassobekendtgørelsen til punk og prik er overholdt. Herunder de meget vigtige 10 dages frist.

Men det er nok med en rykker, og altså ikke 3 rykker som mange fejlagtigt tror.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:12

igang:

@ Ib og Ole: Jeg synes faktisk at Jans forslag lyder som en god løsning. Den færdige shop står åben i tre dage på et testdomæne, hvor køber har mulighed for at teste at arbejdet er som aftalt. Derefter lukkes for adgang indtil betaling er registreret, hvorefter shoppen overdrages og placeres på det endelige domæne.

Det er klart at det ikke er muligt nu, men det virker som en overskuelig opgave at skrive det ind i sine handelsbetingelser, til fremtidige opgaver :o)

(Afhængig af hvad der menes med opsætning, naturligvis)

Yes JEPS

@ igang - Udmærket forslag, her var jeg selv lidt hurtigt på tasterne Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:16

Entrepreneur - Jan:

Det kan det da godt - hvorfor ikke ?

Men det kan også være som du nævner.

Altså både og og enten eller

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:25

Entrepreneur - Jan:

Det kan det da godt - hvorfor ikke ?

Men det kan også være som du nævner.

Altså både og og enten eller

Ib Abildgaard

Råd & Mal

I mine verden for håndværksmæssige opgaver, og jeg betragter dette som en it-håndværksmæssig opgave, så er det udført når shoppen er lavet, og overdraget når shoppen er afleveret. Det øjeblik man ikke forstår hvorunder hvilke vilkår lovens regler gør sig gældende f.s.a. kreditgivning, så skal man lære dette og lave sine betingelser der passer til ens forretningsmodel.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:29

Entrepreneur - Jan:

Har læst det hele, både det første og det sidste.

Beklager det giver ingen fordel.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Så forstår jeg ikke dit svar, da jeg jo netop skriver man skal rykke (og derved er han i gang med en procedurere for senere inkasso) men jeg anfører at han skal gøre det lempeligt uden gebyrer m.m. (hvis det er mange penge) for at opnå den bedste position for at få sit tilgodehavende, og igen Igang havde glimrende beskrevet det.

Jeg har intet sted skrevet at der skal udøves selvtægt ved at lukke for noget der er afleveret. Jeg fantaserer aldrig i disse henseender Ib, forholder mig alene til det lovmæssige og det praktiske.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)