Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig fupvirksomhed - betaler ikke

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle

Jeg har kigget i nogle inkasso tråde osv. Jeg har solgt en computer på kredit tilbage i august. Alt kommunikation var via mail, og senere telefon.

Jeg får ikke svar på e-mail adressen - jeg får heller ikke en besked fra postserveren, om at e-mail adressen ikke eksisterer. Så der sidder nogle i den anden ende og sletter mails...
Jeg har et telefonnummer - men der kommer en stemme og siger at nummeret er udgået når jeg ringer...

Jeg har på fornemmelsen at det er en fupvirksomhed. Jeg kan ikke finde nogle telefonnumre - kun adresser. Virksomheden står som "i normal drift" i CVR registret.

Er der nogen chance for at få Politiet til at undersøge sådan noget - eller hvad gør man?
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:10
Har du sendt rykkerbreve for dit tilgodehavende via almindelig post til den adresse hvortil computeren er faktureret? Hvis ikke, så bør det være dit første skridt. Derefter kan du sende sagen til inkasso hos advokaten.

Og nej - du kan ikke politianmelde dem. Hverken for ikke at betale deres regning, eller for at slette deres mails.
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 14:32

Jeg har sendt 3 rykkere siden jeg sendte fakturaen - og det er som sagt ved at være 4 måneder siden.

Jeg har tidligere idag, lavet et opslag i debitorregistret hvor de står registreret med tre domme, på 8.000, 13.000, og 19.000. Det tyder jo ikke godt.

Så jeg har på en måde mere eller mindre opgivet at inddrive pengene...
Tilmeldt 11. Dec 05
Skrevet kl. 14:35
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 14:53
Dato: 12/13/2005 2:35:23 PM Forfatter: Jan H. Andersen

Okay. Det er så ikke et selskab men en enkeltmandsvirksomhed kan jeg næsten forstå?

Det er nemlig et enkeltmandsfirma. Kan se via debitorregistret at det er et gift par - og de har begge nogle "domme" som er registreret i debitor registret.

Jeg har tænkt på, at finde et telefonnummer på en nabo, og bare spørge; "Er det hos xxx? Nå - men så må jeg have fået forkert nummer, kender du evt. deres nummer?" - eller noget lign.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 15:01

Når de nu har flere domme bag sig, er der så noget juridisk til hinder for at fortælle navnet på virksomheden i dette forum?

Bare så vi andre ikke brænder os på de samme.

Tilmeldt 11. Dec 05
Skrevet kl. 15:09

Jeg har ikke den store erfaring med at kradse penge ind fra private, udover at jeg da også for mange år siden var ude og banke på døre, når nogle kunder ikke havde betalt deres regninger. Ellers er det primært københavnske reklamebureauer der har svært ved at forstå betydningen af regninger...

Jeg er bange for, at sådan et par karnevalssørøvere og forlorne tæppehandlere er svære at vriste penge ud af. Noget kunne tyde på at de er vant til møllen.

Hvor meget har du til gode hos dem? Hvis det ikke er mange tusinde kroner, så kan en inkassosag slet ikke betale sig.
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 15:11
Dato: 12/13/2005 3:08:32 PM Forfatter: Jan H. Andersen
Hvor meget har du til gode hos dem? Hvis det ikke er mange tusinde kroner, så kan en inkassosag slet ikke betale sig.

Jeg har 11.750 kr. til gode hos dem... Men begynder jeg at bruge penge på inkasso, kan det jo hurtigt stige, såfremt de ikke betaler...

Tilmeldt 11. Dec 05
Skrevet kl. 15:24
Jeg har selv tidligere(*) brugt Intrum Justitia når der skulle kradses penge ind hos småfirmaer. Jeg mener at de kørte med helt faste priser for processen indtil et vist punkt. Så har man trods alt et vist loft over tingene, og kan vurdere om det er den yderligere risiko værd. I dit tilfælde ville jeg nok trods alt gå videre.
Prøv at kontakte dem. www.intrum.dk

* I dag er det aldrig et problem. Gør kunderne så afhængige af dig, at de ikke tør andet end betale

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:28

En inkassosag mod en enkeltmandsvirksomhed kan jo ende med at de bliver erklæret insolvent, og det er der ikke ret mange der ønsker sig, så mon ikke de betaler når de modtager brev fra din advokat.

OG... brug aldrig RKI eller Intrum eller lign. - de har ingen respekt i folks øjne. Jeg bruger min advokat til sådanne sager. Han pålægger debitor udgiften, og det er kun i de tilfælde hvor de ikke betaler her heller, at jeg hænger på advokatregningen.

Men som regel reagerer folk på et brev fra et stort advokatbureau Blot min erfaring.

Derudover, sælg Aldrig aldrig aldrig, og jeg gentager, ALDRIG på kredit til folk du ikke stoler på eller kender. Ikke engang langvarige relationer kan du føle dig sikker på. Og intet kan dræne én for energi eller ødelægge et samarbejde som økonomi kan det.

I sidste ende kan du om ikke andet altid få 50% hjem... bare ta' fat i dem med rygmærker, deres pris er 50% - og de er effektive skal jeg sige
Side 1 ud af 4 (34 indlæg)