Derudover, sælg Aldrig aldrig aldrig, og jeg gentager, ALDRIG på kredit til folk du ikke stoler på eller kender. Ikke engang langvarige relationer kan du føle dig sikker på. Og intet kan dræne én for energi eller ødelægge et samarbejde som økonomi kan det.
Hej Mads
Vi har indført en generel betalingsaftale på 1/3 ved aftalens indgåelse og en bankgaranti på resten, det har godt nok fået nogle til at trække følehornene til sig, til gengæld har vi ikke tabt noget siden denne indførelse.
For nogle år siden fik vi en opgave fra en international kendt virksomhed, placeret i Japan. Deres egen rådgiver fik desværre lokket den helt essentielle ide ud af mig (jeg store kvaj) det kostede et stort 6 cifret beløb i $.
Næste gang var det en mega stor dansk virksomhed som kostede os mere end 150.000 DKK og selvom vi blev så pissed at vi lagde en "blacklistside" ind på vores hjemmeside i 12 måneder, så var de totalt ligeglade.
Så se jer for, også selvom det evt koster et par kunder eller tre. Pengesorger er den største dræber af insitamentet for at fortsætte.
"det har godt nok fået nogle til at trække følehornene til sig, til gengæld har vi ikke tabt noget siden denne indførelse."
...er hvad man bliver nødt til at være forberedt på, nemlig at skulle sige nej til tilbud, såfremt de ikke ønsker at spille med på betalingsvilkårene!
Men hellere miste en ordre, en end masse spildte kræfter og ærgrelser, omkostninger etc. - på en kunde der jo "er så kreditværdige at det nærmest er en fornærmelse at spørge efter bankgaranti, eller 50/50 forskud" - personligt har jeg dog aldrig kunnet forstå dem, idet de jo snildt burde kunne betale hvis deres kreditværdighed er så stor
PS: Undskyld jeg ikke tog telefonen da du ringede senere Lars, fik øje på min kalender - revisormøde kl. 9 i morgen, og er netop nu blevet færdig med at sortere debitor/kreditorbilag - længe leve EDB... hehe! Du ringer bare til mig i morgen, men helst efter 12...
Jeg har kigget i nogle inkasso tråde osv. Jeg har solgt en computer på kredit tilbage i august. Alt kommunikation var via mail, og senere telefon.
Jeg får ikke svar på e-mail adressen - jeg får heller ikke en besked fra postserveren, om at e-mail adressen ikke eksisterer. Så der sidder nogle i den anden ende og sletter mails...
Jeg har et telefonnummer - men der kommer en stemme og siger at nummeret er udgået når jeg ringer...
Jeg har på fornemmelsen at det er en fupvirksomhed. Jeg kan ikke finde nogle telefonnumre - kun adresser. Virksomheden står som ''i normal drift'' i CVR registret.
Er der nogen chance for at få Politiet til at undersøge sådan noget - eller hvad gør man?
Hej MartinHN
Jeg har et lidt lusket forslag som måske kan gøre rigtig ondt på din kunde der ikke har betalt.
Hvis det er en lille virksomhed med en omsætning under 1 mill (tror jeg grænsen er) så afregner de kun moms hvert halvår. Dvs at de fremsender afregning til toldvæsenet i marts 2006. Hvis du ikke har fået dine penge til den tid, kunne du jo henvende dig til CVR registret og finde frem til den afdeling der har med det pågældende CVR nr at gøre.
Her kan du forelægge din sag med den ubetalte faktura. Hvis virksomheden har medregnet momsudgiften på din faktura, så har de rent faktisk gjort noget fyha - som koster en revision fra toldvæsenet. Det er ikke sjovt - især ikke hvis man har urent mel i posen.