Ja det tror jeg på...
Jeg kontaktede en lokal Advokat idag. Inkassokonuslenten sagde, at hun ikke vil garantere noget - og jeg skal overveje om jeg vil køre en inkassosag, da det kan koste ekstra....
Men jeg tror jeg kører sagen, det er trods alt næsten 12 kilo... |
Mulig fupvirksomhed - betaler ikke
|
Jeg ville ikke tvivle... jeg har lige sendt én afsted til advokat i fredags for bare 3600... men det er lige så meget et princip for mig, jeg HADER folk der ikke betaler deres regninger. Mest fordi vi arbejder som regel (de fleste af os) i en kreditzone på 8, 14 og 30 dage - men den tager ikke hensyn til leasingudgifter, lokaleomkostninger, lønninger, telefonregninger etc. som jo bekendt altid falder den 1. og frem til den 5. i måneden!
Dette betyder, at når folk ikke betaler mine regninger, er jeg inhabil i forhold til at betale min egne regninger - og det gør MIG til en dårlig betaler = pisser man på mig pisser jeg igen!! Jeg kan ikke ha' det...
|
Ok. Jeg takker for de gode svar. Jeg har bestemt mig for at køre en inkassosag via Advokaten, og se om det bringer noget af sig.
CVR nummer på pågældende er: 27829465 |
Jeg kan kun give dig ret!
Det er også derfor jeg vælger at køre inkassosag - det er princippet i det. Og når de nu har domme, så hjælper det dem ikke at få én mere... Og det kan måske være med til at afholde virksomheder fra at handle med dem - så de ikke falder i samme fælde... |
|
|
> Dette betyder, at når folk ikke betaler mine regninger, er jeg inhabil i forhold til at betale min egne regninger - og det gør MIG til en dårlig betaler = pisser man på mig pisser jeg igen!! Jeg kan ikke ha'' det... Jeg forstår så udenmærket din frustration, Mads, men hvis jeg må være lidt fræk, så er det også lidt dit ansvar at have en tilstrækkelig "buffer" i form af en sund kassebeholdning. Det forsvarer naturligvis ikke kunder der betaler for sent, men det gør de nu engang en gang imellem - og en gang imellem kan man helt tabe et beløb. Og det skal der altså være råd til, hvis man skal kunne sove roligt om natten.
I mange, mange år kørte jeg præcis som dig, Mads, og mange andre med en stram økonomi, der netop betød, som du også skriver, at JEG blev dårlig betaler når mine kunder ikke betalte til tiden. Skide surt! Men i de seneste 5-6 år har jeg arbejdet meget hårdt på at ændre på dette. I dag har jeg vel en buffer på ca 12-16 måneder - forstået på den måde at jeg hvis ALLE indtægter forsvandt med et trylleslag i morgen ville jeg kunne fortsætte uændret i 12-15 måneder - og MEGET længere med tilpasninger. Det giver altså ro om natten :) Og, det gør at jeg ikke behøver at stresse og fokusere lige så meget af min energi på dårlige betalere. Nuvel, jeg bliver stadig skide sur når rigtig store regninger ikke bliver betalt - sådan flere hundredetusinde kroner. Det er altid træls, men jeg overlever selv med dette i dag uden de store praktiske problemer fordi min buffer er tilstrækkelig stor.
Jeg ved godt det ikke er bare sådan lige, at få opbygget en sådan "buffer" men en af de ting der i hvert fald skal til (for de fleste) er en lang periode med MEGET hårdt arbejde og MEGET små udbetalinger. I lang tid har jeg kørt med en tommelfinger regel om at 50% af indtjeningen skulle opspares - måned til måned. Jeps, det er super konservativt, men det gav til gengæld forholdsvist hurtigt de ønskede resultater - og det helt uden at stifte ny gæld til de satans banker ("#!&%#""). Jeg synes personligt det i den grad har været slidet værd! |
|