Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 12 ud af 13 (122 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:

Du har helt ret, Allan, men de historier, man hører om de hovedrige mennesker i 'toppen' af det, der ikke er pyramider, har jeg meget svært ved at tro på. Historierne er enslydende og jeg tillader mig at tvivle på, at de er sande, at de mennesker findes i virkeligheden.

Hvad er det for historier du hentyder til her på Amino. Jeg syntes det er lidt ærgerligt at vi skriver en masse ting, men disse ting læses og forsvinder åbenbart ud i det blå.

Hvad er det du tvivler på, jeg forstår ikke helt dit indlæg...Jeg syntes ikke jeg hører noget om hovedrige i toppen, eller det der ligner, så hvilke mennesker mener du ikke findes?

Garamond:

Så det med paladser og store biler var tænkt ironisk. Det flyver rundt med store pengebeløb i MLM-branchen, men det er meget svært at vide noget konkret om det, for når det skal dokumenteres, så klappes der i. I det firma, du omtaler med direktør-Audien, der kan medarbejderne jo også (forhåbentlig) leve af den løn, de får.

Tja, de store pengebeløb syntes jeg ikke nævnes så ofte, men facts er at omsætningerne stiger i flere selskaber, hvilket gør aktierne ret interessante, har en kollega der investere 200.000 istedet for at følge bankens råd så i et MLM firma, de er idag 600.000 værd. Så at det går godt i disse firmaer er jo ikke varm luft. Men det er ikke det samme som at love folk rigdom hvis de starter, den slags indlæg syntes jeg er sjældne herinde.

Garamond:

Jeg har personligt ikke mødt nogen, der har tjent noget af betydning I MLM-branchen, men hold da kæft, hvor de knokler for det! Og de gode historier skorter det som sagt ikke på.

Tja, er du da virkelig interesseret i at møde en?

Hvad skulle grundlaget være for at en der tjener penge ville møde dig? Ikke for at lyde fjendsk, men du lyder jo lidt som en "hvad sagde jeg", HVIS jeg skulle introducere en person for en af "dem" der tjener pengene, så ville det da i mine øjne være en hån imod "dem" hvis personen kun var med for at være negativ, bedrevidende, langt fra åben osv....Skeptiske og åbne personer jo det er helt i orden.

Facts er at alle i mlm kan selv vælge deres "kollegaer", og de fleste går efter personer de har en god kemi med og mennesker som virker positive og åbne. Og det lyder du ikke til at være...så kan du vælge at sige at du er klogere end som så...Men skriftligt syntes jeg let man kan misforstå eller fejlfortolke...du vurdere ud fra din fortolkning af mlm, og det er jo også helt op til dig selv.

Og succes i MLM måles altså ikke kun i penge.

Det er jo lidt vildt...den ene "negative" efterlyser de gode historier herinde, og du siger at det ikke skorter på dem...

Garamond:

Alle har ret til at tjene penge, og hvis nogen kan tjene penge på MLM, så er det da alt ære og respekt værd, ingen tvivl om det. Jeg tillader mig bare at tro på, at nogen gør det. Men hvis nogen gør det, så er det da fint med mig. Jeg bryder mig dog ikke om det med at tigge venner og familie om at købe produkterne, det minder lidt om Scientology, men det er jo en del af gamet.

Hmm, humor svar...først påstår du at du giver respekt, men dernæst tvivler du på at de findes...

Og det med at tigge...kan vi ikke holde os til AMINO brugernes arbejdsmetoder, det er ved at være skørt at skulle svare på metoder som vi ikke rigtig taler om herinde. NEJ det er ikke en del af gamet.

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Facts er at alle i mlm kan selv vælge deres "kollegaer", og de fleste går efter personer de har en god kemi med og mennesker som virker positive og åbne. Og det lyder du ikke til at være...så kan du vælge at sige at du er klogere end som så...Men skriftligt syntes jeg let man kan misforstå eller fejlfortolke...du vurdere ud fra din fortolkning af mlm, og det er jo også helt op til dig selv.

Du har ret, Martin...

De fleste indenfor MLM vælger nemlig at joine personen der præsenterer produktet og ikke firmaet!

"People join people, people don't join companies"!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:

Du har helt ret, Allan, men de historier, man hører om de hovedrige mennesker i 'toppen' af det, der ikke er pyramider, har jeg meget svært ved at tro på. Historierne er enslydende og jeg tillader mig at tvivle på, at de er sande, at de mennesker findes i virkeligheden.

Den er jeg helt med på, og jeg er da heller ikke i tvivl om, at der bliver pyntet lidt på nogle af disse historier - og flere af dem er nok også opfundet til lejligheden, hvilket i begge tilfælde selvfølgelig gør mere skade end gavn.

MLM kan og bliver nogen gange solgt på drømmen om et liv med økonomisk uafhængighed, palmestrande, lækre biler mv. - men det skal IKKE være hovedargumentet for at starte med forretningen, for det er langt fra alle, der når disse indtjeninger med MLM - men INGEN er blevet rige med MLM, hvis de ikke har haft det som et mål. Derfor er der jo nødt til at være en gulerod, men der er så mere eller mindre etisk korrekte måder at "sælge" denne gulerod på.

I nogen tilfælde tror jeg dog også, at disse historier bliver "opfundet" i ren afmagt. Ikke for at manipulere med folk, men fordi man simpelthen ikke ved, hvordan man ellers skal kommunikere sit budskab ud. Altså - hvis du selv synes, at du står med et godt produkt og en god forretningsmulighed, og folk så skyder dig ned med, at produktet er fup, og det kun er toppen der tjener penge, uden at de overhovedet har spurgt ind til dit produkt eller din forretning, så kan der jo godt ryge en finke af panden - specielt hvis man ikke er vant til at sælge.

Og så findes der jo også dem der bare siger det, fordi sådan blev de selv introduceret til forretningen.

Det er vel lidt det samme, som når Silvan-ekspedienten bare siger, "ja, du kan sagtens bruge den udendørs også" - fordi, det har han hørt sin kollega sige, men reelt ved han ikke om det er sandt.

Hvis du forstår det billede? :-)

Personligt mener jeg dog, at det kun er et fåtal af forhandlere, der markedsfører konceptet på denne måde. Og her taler jeg om forhandlere fra de reelle MLM-firmaer, såsom Tupperware, Oriflame, NuSkin, LR m.fl. 

Selvfølgelig render der også plattenslagere rundt og tilbyder dig at blive millionær på mandag, men det er ikke dette jeg selv forbinder med "ægte" Network Marketing. 

Personligt er jeg ikke gået ind i MLM for at blive millionær - kan jeg bare oparbejde en hæderlig ekstra indtægt på omkring 10.000 om måneden, så vil jeg være mere end tilfreds. Dette regner jeg med vil tage ca. 1½ - 2 år at opnå. Mange andre i firmaet har gjort det på kortere tid, så jeg mener det er et realistisk mål.

Nogen vil sikkert sige, at det er et lavt mål at sætte sig, men prøv at sammenlign det med at skulle få 10.000 ekstra om måneden via lønforhøjelse. Det ville tage mig en 4 - 5 år (og nok også mere) at opnå det samme resultat.

Og når de 10.000 er hjemme, så bliver næste mål selvfølgelig at kunne leve at sin MLM-forretning 100%.

Garamond:
Det flyver rundt med store pengebeløb i MLM-branchen, men det er meget svært at vide noget konkret om det, for når det skal dokumenteres, så klappes der i.
 

Nu er MLM jo en speciel branche, da det ikke kun er produkter der markedsføres - men også selve den bagvedliggende forretningsmodel - og helt ærligt, hvordan pokker skal man markedsføre en forretningsmodel, hvis man ikke må nævne indtjeningspotentialet?

Vi er helt enige om, at det skal gøres korrekt, med faktuelle tal - men selvom man gør dette, vil der stadig være folk, der rynker på næsen, for man er ikke vant til, at dette er noget man taler om.

Men når man tænker på, hvor mange der starter i MLM hvert år, så synes jeg det er forbavsende få gange, at man ser MLM markedsført efter "guld-og-grønne-skove" modellen. Problemet er bare, at det oftest er den form man lægger mærke til. Og oftest er det suspekte eller semi-suspekte firmaer der markedsfører sig sådan - og altså ikke reelle MLM-firmaer.

Hvis jeg f.eks. spurgte dig, om du var tilfreds med din nuværende indtægt, eller om du kunne tænke dig at supplere den med en ekstraindtægt - og du så sagde nej, så ville du jo ikke tænke over, at det var et MLM-koncept, som du var ved at blive introduceret for - eller at det var en MLM-forhandler, du stod overfor.

Hvis jeg derimod kom og spurgte, om du kunne tænke dig at være millionær på mandag, så ville du med det samme antage, at der var tale om MLM og det ville så underbygge dine fordomme yderligere. (endda selvom det bare var et aktietip, jeg ville give dig - men det nåede du aldrig at finde ud af fordi du tænkte: åh nej, ikke en af de der Scientology tumper igen.) Big Smile

Garamond:
Jeg bryder mig dog ikke om det med at tigge venner og familie om at købe produkterne, det minder lidt om Scientology, men det er jo en del af gamet.

Det er langt mindre angstprovokerende, hvis man er ny i gamet - eller ny inden for salg i det hele taget, at tage fat i moster Oda, i stedet for en vildt fremmed, og jeg tror dette er den primære årsag til, at mange starter med at hive fat i venner og familie. Det er så også tit disse personer, der hurtigt stopper igen - oftest skuffede, og som fremover deltager på diverse fora, hvor de fortæller, at MLM ikke virker. Wink

Jeg mener personligt ikke, at det er sådan en MLM-forretning skal drives, og jeg ved jeg deler denne holdning med mange andre MLM'ere.

Jeg ser intet problem i at fortælle om produkterne til familie og venner, men det er som udgangspunkt ikke i nogens interesse at gøre et familiemedlem eller en ven til en forretningsforbindelse.

Men hvis moster Oda lider af eksem, og jeg har en creme der kan hjælpe, så vil det da være tarveligt af mig at holde det hemmeligt.

I første omgang ville jeg selvfølgelig give hende cremen gratis. Når hun så vender tilbage for at få en ny - så ville jeg enten sælge den til hende til indkøbspris, eller anbefale hende at oprette sig som kunde, så hun selv kunne købe den til indkøbspris fremover. Eller jeg kunne sige, at hun kunne få en ny til sin fødselsdag. ;-)

På den måde kan hun få det som hun selv vil - og vi har ikke "pengesager" kørende mellem hinanden, og jeg har ikke skulle presse et familiemedlem til noget.

Hvis fætter Hans derimod er træt af at være busschauffør, så vil jeg da også mene, at det vil være tarveligt ikke at fortælle om forretningsmodellen. Hvis han vælger at sige ja tak, så har man jo så også en forpligtelse til at hjælpe ham med hans nye forretning.

På denne måde bliver man selvfølgelig forretnings-partner med et familiemedlem, men så længe man har fortalt ærligt om forretningsmuligheden, og han stadig mener det lyder interessant, så ser jeg heller ikke noget problem i dette.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan, jeg synes du et langt stykke hen ad vejen har ret i det, du skriver.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nogen vil sikkert sige, at det er et lavt mål at sætte sig, men prøv at sammenlign det med at skulle få 10.000 ekstra om måneden via lønforhøjelse. Det ville tage mig en 4 - 5 år (og nok også mere) at opnå det samme resultat.

Jeg syntes jo det der ofte "glemmes" her, er at det i mange tilfælde er 10.000 ekstra om måneden via MLM residualindkomst. Som du selv nævner har du sat noget tid af til at komme derop, for alle starter jo fra 0, men forskellen på dette og en lønforhøjelse er at du her har arbejdet røven ud af bukserne frem til de 10.000 er på plads, og i realiteten kan sætte tempoet voldsomt ned. Det kan man vist ikke i det traditionelle lønmodtager job, får du en lønforhøjelse, så vil cheffen nooook lige være lidt ekstra opmærksom på ens indsats.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Jeg syntes jo det der ofte "glemmes" her, er at det i mange tilfælde er 10.000 ekstra om måneden via MLM residualindkomst. Som du selv nævner har du sat noget tid af til at komme derop, for alle starter jo fra 0, men forskellen på dette og en lønforhøjelse er at du her har arbejdet røven ud af bukserne frem til de 10.000 er på plads, og i realiteten kan sætte tempoet voldsomt ned. Det kan man vist ikke i det traditionelle lønmodtager job, får du en lønforhøjelse, så vil cheffen nooook lige være lidt ekstra opmærksom på ens indsats.

 
Nemlig.
 
Vi har faktisk lavet statistik over de sidste par års indtjeninger - og tallene viser klart, at hvis man formår at skaffe 3 nye kunder hver måned i det første år, så har man 10 - 15.000 i indtjening efter 12 måneder.
 
Så det er jo til at tage at føle på. Det er ikke nemt - men det er simpelt! Wink
 
 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Multi level marketing eller network marketing. Det går ud på samme... Resultater. Og at snakke om et emne som kun har dårligt ry bag sig, da medierne kun vælger at sige negativt om det. Så tal er en god måde at vise folk at det ikke kun er ham/hende der er på "toppen" så alle der har tal, kast dem frem.

Vil gerne kommentere yderligere til dig John:
Da personen der slog denne debat op er tydeligvis et fornuftigt menneske. Som undersøger tingene (selv det du har fået af vide af den som har givet dig muligheden alt er sandt)
Bare fordi han/hun ved at en bekendt tjener 60.000. Behøver det ikke at være en fordel. Det er da en god idé at skabe flere indtryk af det som du kommer til at beskæftige dig med de næste mange år.

Rigtig god idé at slå det her op. Vil gerne hører folks negative oplevelser.
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig !

Gross90:
Rigtig god idé at slå det her op.

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra jFrederikshavn
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Home Page Pays Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

MLM er enkelt og lige til at gå til.
Det er faktisk så enkelt at de fleste ikke forstår det.

Hvorfor tjener jeg ikke noget? spørger en der har været med i 3mdr.
Det er fordi du ikke har lavet noget aktivt. Du har faktisk ikke lavet en skid.

Hvorfor skal jeg tjene penge til dem der er over mig.?
Forstå det her ret.
Tjener du ingen penge, tjener ham over dig heller ingen penge
og tjener ham over dig ingen penge fra dig, tjener du heller ingen penge.
Det vender igen tilbage til at du ikke har lavet en skid.

Folk der vælger at gå ind i MLM må forstå, indse og erkende
at det er DERES forretning og INGEN andres. De skal forstå
at de står på NUL og det er fra nulpunktet de skal starte deres
forretning.
Det er en mulighed de har fået mellem hænderne og de er
SELV ansvarlige for at opbygge den. Hvis det ikke går er der kun
een at give skylden og det er en selv.
Uplineren er den der har bragt muligheden og skal kun hjælpe
hvis der er brug for det.

Hvis forretningsplanen er god og matrixen i orden, vil jeg
mene det er en af de bedre måder at fordele penge på blandt
mennesker.

Problemet er bare at nogle uplinere har alt for meget ild i røven og
kun tænker på sig selv og alle de penge de skal til at leve for, og
pacer og speedtalker for egen vindings skyld, og ødelægger det
lidt for branchen. Den får et dårligt ry. De har ikke tålmodighed.

Et par gode råd hvis man vælger MLM og man
ønsker at være sikker.

Focuser på forbrug i stedet for salg. Salg går aldrig godt.
Vi hader allesammen at blive solgt noget vi godt kunne undvære.

Find et firma der har så mange forskellige produkter
som muligt. Helst og gerne forbrugsprodukter.

Begynd at bruge produkterne selv. Kan du li' det du bruger har du
meget nemmere ved at tale om det, over for andre, du er dig selv
og slapper af.
Giv produkterne fra din forretning til venner og bekendte
som gave, og sig de altid kan komme til dig hvis de vil
mere. De kommer tilbage efter mere hvis produkterne er i orden.
Kommer de ikke skal du bare tænke.. pyt

Find nogle andre der TØR stå frem og sige de også ønsker en forretning
som den du kan tilbyde.
Med tiden finder du flere.De gør det samme som dig og lige så
stille bliver dit netværk større.
Hastværk er lastværk. Et netværk kan tage flere år at opbygge.
Glem alt det med 90 dage og du er millionær. Tag det roligt.
Kan du ikke li' din upliner, så glem ham.. fyr ham.
Jag ham væk når han kommer og sig han skal blive væk,da han
ødelægger din forretning.
Du kan altid få hjælp af din upliners upliner og længere op.
Du kan altid få hjælp opad, men må klare dig selv nedad.

Jo større et netværk du og dine downlines har opbygget, jo større
forbrug er der og jo større forbrug jo flere penge
tjener i,.. med dig øverst i kæden.
Det var jo dig der startede det hele og skal
derfor tjene mest. Hvem skulle ellers.
GLEM DIN UPLINE, DET HELE STARTER MED DIG.

Focuser ikke på salg.
Salg er noget der falder af en gang i mellem, som lidt ekstra oveni.
Det kommer helt af sig selv. Folk snakker jo (viralt)

PS! Der er flere som har lyst til denne form for arbejde, men
tør blot ikke stå frem pga. mørkemænd der stædigt vil påstå det
hele er fup og svindel uden at ville bruge tid på at sætte sig ind
i hvad det handler om, det er jo spildt læsning på forhånd, mener de.

PS! PS! Når du skal bygge et netværk er det MEGET vigtigt du
ikke går til dine nærmeste først. De vil dig det godt men ønsker
ikke forandring, og derved bliver din drøm knust allerede
inden du kommer i gang fordi du har tendens til at lytte til
hvad de siger om emnet uden at de kender forretningsplanen.

Denne tråd har været lidt barsk synes jeg. MLM'ere har det
svært og altid op ad bakke. En cadou til forsvarerne. Mennesker
der møder modstand med en sag de tror på, har nemt ved at blive
skinger når de taler for døve ører.

Folk der er perskektivløse og kun tænker på idag og i morgen
aften med,kan ikke forstå at dette er fremtidens fordelingsmåde blandt
klodens mennesker når vi runder de 10 milliarder og mere.
Folk skal ha' mad, tøj og et sted at bo for at overleve og
dette er en af måderne det kan gøres på.

Hvordan skal der skaffes arbejde til 10-15-20+ milliarder
mennesker når alting bliver robotiseret.?

Det kunne jeg godt tænke mig et kvalificeret svar på.

OPPORTUNITIESNOWHERE

Side 12 ud af 13 (122 indlæg)