Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet blacklistet af Google?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at tjekker herinde, om du er blevet blacklistet af Google:

http://www.domainformidler.dk/tools.php


Anders

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan

 

Jeg checker sandelig flere gange om dagen. Men faktum er at flere og flere af mine sider forsvinder totalt. Jeg har været ude for det før med en enkelt side eller 2, som efter nogle dage er kommet tilbage igen. Her taler vi om 30-40% nu og der er flere hver dag.

 

Jeg har svært ved at forstå at pressemeddelelser, som plejer at holde deres plads i flere uger også forsvinder. Og kun på Google.

 

Det koster knapper det her. Også fordi det har tvunget mig til at køre Adwords, hvilket jeg ikke har behøvet før. Men det er måske her det ligger. Det er jo en metode til at tvinge folk til at annoncere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Søg efter dit domæne i Google - domain.xx. Hvis der dukker resultater op er du ikke blacklistet. Hvis der intet dukker op er du nok smidt ud.

Hvis du er helt smidt ud kan du bede om en reinclusion, men det kræver at du har en ide om hvad du har gjort galt og RETTET dette inden du henvender dig.

Men, på det du siger lyder det fortsat ikke som en blacklistning. Det tyder mest af alt på en filtrering, eller nogle fejl som du laver, og det kan ingen give dig et svar på uden at se på den konkrete sag.

En ting er jeg dog 99,99999% sikker på - der er ingen på Google der sidder og langsomt piller sider fra på dit website. Sådan foregår det ganske enkelt ikke :)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det står heller ikke i min teoribog, at nogen skulle pille sider fra.

 

Men du må da indrømme at det ser mærkeligt ud at jeg kan ligge som nr. 1 og 2på et meget velkendt søgeord i flere dage, for derefter at forsvinde helt. Nr. 3 og 4 var en presseomtale af samme fra PresseWire om samme emne. Først forsvinder mine 2 sider fuldstændig fra Googles index. Efter yderligere et par dage forsvinder PressWires omtale.

 

Ovennævnte er blot et eksempel. Jeg har mistet 30-40 1.pladser på en uges tid og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er ændret, så det retfærdiggør en sådan degradering.

 

Kan du forklare hvad du mener med filtrering?

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mekanikker


Hvis dit site ikke er med kan du checke det som Mikkel skriver – nu kender jeg ikke domænet og det bør du nok heller ikke oplyse her på Amino, hvis der udført noget som måske ikke er så smart.
Man de piller ikke en eller to sider ud - så ville der være fast arbejde til mange flere redaktører end nu – så der er nok en forklaring som tidligere nævnt.


HVIS domænet er helt væk…..


Er du er velkommen til at sende mig en PM med din logfil fra det tidspunkt, hvor du mener det er taget ud. Jeg har database med de IP adresser deres manuelle redaktører normalt bruger. ( Deres 100 punkt algoritme ) Så jeg kan køre loggen igennem for dig og hvis de har været der give dig svar på tid og sted for begivenheden.


Med venlig hilsen
Wesecureit


René


Wececureit René
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for tilbuddet. Det vil jeg overveje.

 

En ny interessant vinkel som jeg opdagede her i aften:

 

Hvis jeg søger site:www.domænenavn.dk får jeg en liste med de 30-40% færre sider end for nogen tid siden.

 

Men hvis jeg søger på de nøgleord som jeg normalt bliver fundet på efterfulgt af firmanavnet (domænenavnet), viser Google faktisk både siderne + de manglende pressemeddelelser.

 

Er der nogen der kan give en god forklaring på dette fænomen?

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mekaniker


 Dit websted er ikke pillet ud af Google - du kan se et vist antal sider og du skal tænke på at søgemaskiner er åbne databaser der indekserer hele tiden, det fænomen du beskriver er et helt normalt mønster og forekommer hele tiden både for dig og alle dine konkurrenter, der kan være store afvigelser i antallet af sites, der vises afhængigt af mange faktorer, tidspunkter ol. hvor mange sider linker ind til dit websted mv. tingene er ikke statiske, men hold øje med sitet løbende og du vil selv konstatere der er forskellige antal sites vist når du forespørger.


Du skriver om de har taget dit website ud og er lidt nervøs her, hvis det var ude var du ikke i tvivl, du ville ikke kunne se nogle resultater overhovedet når du søgte på dit domænenavn.
 
Med venlig hilsen

Wesecureit


René


Wececureit René
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Martin, du blander nogle ting sammen her. PageRank har intet med det du snakker om at gøre. PageRank benyttes IKKE mere af Google - det handler om linkpopularitet...

Hej Mikkel

Kan du prøve at beskrive hvori du ser forskellen mellem PR og linkpopularitet. Eller har du et link på emnet du kan anbefale. Jeg kan forstå hvis folk nemt kommer til at blande dem sammen.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Petersen:
Selvom Pagerank er et patenteret begreb, lader det sig vel nok fint oversætte med siderangering!

PageRank er ikke et patenteret begreb, men en patenteret algoritme. Skrevet af Google stifteren Larry Page deraf navnet PageRank. Du bør derfor ikke oversætte PageRank til siderangering.

Den patenteret PageRank algoritmen er i sagens natur fuldt offentlig, og kan læses af alle.

PageRank for en side angiver sandsynligheden for, at en surfer rammer siden, ved tilfældigt at følge de links han måtte støde på.

Støder han på en side uden nogen udgående links, vælges en tilfældig side fra hele netværket.

En sides PageRank er derfor givet ud fra antallet af ind og udgående links, og deres respektive PageRank.

Diverse tekster og titler har intet med din PageRank at gøre.

Google bruger idag en modificeret og lukket algoritme til at beregne din PageRank(TM).

PageRank(TM) har betydning for sidens placering i søgeresultatet, men den er som sagt kun en faktor ud af mange.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser det originale PageRank og så ser på hvordan Google behandler links i dag vil du finde mange forskelle - jeg har ikke lige en samlet liste her. Men alt andet ville da også være underligt - det er virkelig mange år siden PageRank blev patenteret (iøvrigt at Stanford og ikke Google!) og der er derfor tale om helt forældet teknologi.

Google har så valgt at holde fast i betegnelsen PageRank - sikkert fordi det er et godt brand, uanset at den patenterede algoritme altså er ændret 1 million gange siden.

Iøvrigt lider Google stadig under nogle problemer med deres linkberegning, som stammer helt tilbage fra PageRanks originale algoritme. Det mest alvorlige problem, efter min mening er, at PageRank beregnes som en del af indekset og således er helt uafhængig af søgningerne. Her gør Teoma det meget bedre, for de beregner deres linkpopularitet i run-time, efter de har fundet den kollektion af dokumenter som er relevante for søgningen. Således bliver det kun links fra relevante sider der medtages, og linkværdien ændrer sig i forhold til hvad der søges efter. Men det har Google svært ved at gøre ...

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)