Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engodsag.dk hæver gebyret

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er jeg nødt til at høre Jonathan, hvor stor en procentdel af de 12000,- går så til velgørendhed?

Man skal jo ikke glemme provisionen. Skaber i en omsætning hos mig på 100.000,- og f.eks får 8% så er jeg jo oppe på 20K, hvor stor en procentdel gårtil "gode sager". I en 2006 kontrakt skriver at det typisk er 75% af indtjeningen.Gælder det stadig og er det af HELE indtjeningen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42
Til Mikkel: Jeg har også læst den undersøgelse, men den påvirkning, der omtales der, handler om noget ganske andet. Den kan bedre sammenlignes med TV markedsføring, der også er med til (hvis det ellers gøres ordentligt) at tilføre troværdighed til brandet. Men hverken søgemaskiner eller TV kan tillægge ens brand og ens produkter positive værdier på samme måde, som koblingen med sociale brands formår. Det dokumenterer utallige undersøgelser herhjemme og i udlandet (samlet på bl.a. Promovator.dk), som understreger betydningen nu og i fremtiden af, at virksomheder tænker cause related marketing ind på en intelligent måde. Og ikke tænker sponsorater og marketing i fortidens traditionelle kasser, hvor man primært tænker pris og markedstænkning.

Denne pointe understreger også, hvorfor traditionelle donationer, som der nævnes herinde, er på retur i nogle europæiske lande. Det er bestemt yderst sympatisk med velgørende donationer, og vi udgør jo udelukkende et supplement til normal fundraising (indsamlinger, donationer, lotterier etc.) ... men en donation på 12.000 kr. er ikke noget, der hverken vil skabe stor PR eller skabe kontinuerlig positiv co-branding. Hvis det er det, man går efter. For nogle ønsker jo rent faktisk blot at donere penge uden at få presse eller salg på det - og det er jo også smukt. Det vil vi aldrig sætte en finger på.

Men hvis man tænker charity en som en del af ens marketing strategi, så er det, at vi hos ENGODSAG.DK for alvor begynder at give mening og resultater.

Fordi Google går no cure no pay vejen, betyder det jo ikke, at man behøver at følge trop. Man må jo også gerne tænke selv :-) Google er på mange måder genialt, men også søgemaskiner rummer en lang række svagheder - ikke mindst når man taler om den emotionelle del af forbruget, som fylder rigtig meget hos den moderne forbruger. De er smukke til målrettet produkt- og informationssøgning, men en række andre behov tilfredsstilles ikke. Og AdWords som eksempel er jo i høj grad et produkt, hvor marketing personen selv skal være den kreative ... eller hyre firmaer, som hjælper med optimering, tekstskrivning etc. Det behov ønsker vi bl.a. at dække for virksomhederne fremover overfor vores målgruppe.

Dertil kommer, at der jo stadig er tale om et meget beskedent beløb, man betaler for samarbejdet med os - 1000 kr. pr. måned + provision. Sammenlign det beløb med store internationale marketingpartnere som Tradedoubler, Valueclick, MSN m.fl. - så er det peanuts, der er tale om. Og man får for alvor noget for sin investering - både kompetent rådgivning, optimering af sin kommunikation, mulighed for positiv co-branding både hos os og overfor egne kunder samt ikke mindst flere ordrer i butikkerne.

En anden Amino skriver:
"Med provision af hvert salg ville en fokuseret markedsføringsindsats overfor udvalgte virksomheder alligevel resultere i øgede indtægter. Hvorfor så ikke bare sætte provisions procenten op?"

Det er jo ikke så enkelt. Med 580 virksomheder er der utrolig meget administration - og vi ønsker netop IKKE at drukne i administration, da vi giver 3/4 af alle e-handels indtægter videre ... og vi vil netop sikre, at vi fremover kan samle endnu flere penge ind til de gode formål. Det gør vi kun ved at tænke professionelt og målrettet. Det betyder bl.a., at vi er nødt til også at stille større krav til vores samarbejdspartnere.

Det giver ikke i sig selv noget af hæve procentsatsen, hvis butikken:
1. Ikke har nogen kunder og f.eks. er en hobbybutik, som ikke arbejder målrettet med salget på fuld tid
2. Ikke tænker professionelt nok og forstår at udnytte co-brandingen og de værdier, man kan bruge overfor egne kunder også
3. Ikke prioriterer samarbejdet, fordi det er gratis og derfor får lav prioritet. Der er meget andet at passe i en netbutik jo.

Alle tre ting peger imod den vej, vi går nu, hvor vi arbejder aktivt indenfor alle 3 punkter til glæde for både butikken, forbrugerne og ikke
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
 Til Tøjmanden... Hvis vi skaber en omsætning hos dig på 100.000 kr., og vi får 8%, så giver det 8000 kr. Heraf går 75% ubeskåret til velgørenhed - det er så forbrugerne, der bestemmer de organisationer, som skal have glæde af pengene. I øvrigt kan du læse om vores seneste regnskabstal, fordeling af midler etc. via dette link:

http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/

Dette tjekkes i øvrigt af vores revisor Deloitte samt ISOBRO - Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation, som også sidder i vores bestyrelse.

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:07
problemet for mig er at du bliver ved med at sige det er dyrere end andre reklame netværk, men EGS er jo ikke noget reklame netværk. Self. sender i mails til 100.000 modtagere, men derfor er i stadig ikke et reklame netværk.

Du kan sagtes for de 12.000 få lavet en test på en af de store reklame netværk, også stå tilbage med samme DB pr. vare som ved EGS, og ved disse netværk bliver man eksponeret på flere hundrede sider.

Man kan jo heller ikke samligne en cykel og en båd, hvis du skal ud og sejle... self begge har formålet og transportere, men tror båden komme noget længere end cyklen i vandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Tillad mig i øvrigt at nævne et eksempel, hvis nogen måtte mene, at det med rådgivning og optimering af varm luft :-) Vi havde tidligere CBB Mobil som indirekte partner igennem Tradedoubler. Vi satte et møde op og mødes nu hver 2. måned med deres marketingafdeling. De har lavet et foreningskoncept, hvor man gratis kan hjælpe sin foretrukne organisation, når man tanker mobilen op.
CBB Mobil har indgået en større aftale med os, som gør, at de nu indrykker helsides annoncer om samarbejdet med os i bl.a. URBAN, laver radiospots m.m. Det er selvfølgelig ikke alle netbutikker, som kan dette, men jeg kan oplyse, at vi via samarbejdet har leveret over 8000 loyale kunder til dem - telekunder som nu snakker og gratis støtter et godt formål via CBB Mobil og hvert kvartal skaber donationer på over 100.000 kr. til hjælpeorganisationerne. Tidligere gav CBB Mobil donationer på ca. 1000 kr. pr. måned til velgørenhed - det er altså mangedoblet, fordi vi havde tid og ressourcer til at optimere det og rådgive dem til, hvordan de aktivt brugte ENGODSAG.DK i deres kommunikation.

Som sagt: Ikke alle netbutikker vil kunne sætte ind med samme marketingtryk som CBB, men blot man starter med at tænke os ind i strategien, så kan man faktisk komme rigtig langt... OG få resultater. Og resultater er jo det, vi ønsker at blive målt på - også på sigt. Og skal vi kunne levere dette, var den nye strategiske beslutning omkring optimering og professionalisering "desværre" nødvendigt. Ikke fordi vi ikke er utrolig glade for opbakningen fra butikkerne, men fordi vi ønsker at samle flest mulige penge ind til de gode formål - og det gør vi bedst ad denne vej.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
"Du kan sagtes for de 12.000 få lavet en test på en af de store reklame netværk, også stå tilbage med samme DB pr. vare som ved EGS, og ved disse netværk bliver man eksponeret på flere hundrede sider."

Korrekt, hvis det er det. du ønsker. Vi ønsker at fokusere på værdien i at lægge hos netop os og se værdien i den kobling, man får lavet med velgørende brands. Og de ting vi kan tilføre din virksomhed. Er målet at blive eksponeret ikke målrettet på flere hundrede sider, er vi selvfølgelig ikke vejen frem...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:41
Der er som sådan ikke noget odiøst i at ville gå efter mere velbeslåede kunder, og hvis i i dag synes i har for meget administration, er et sådant gebyr en effektiv måde at holde en omsætning men sortere de mindst produktive partnere fra. På samme måde har jeg på digital-spejlrefleks.dk et leveringsgebyr på 110 kr for småordrer fordi de ellers er for besværlige. Så alle der har den luksus at have for mange kunder kan med fordel overveje at styre antallet af kunder på denne måde. Jeg har set mange herinde afhænde deres webshops fordi de var ved at gå til i småordrer, hvilket jeg synes er synd når man i princippet blot kan "hæve sin timepris".

Men i må have foretaget et bevidst valg om at den nye model vil gøre det urentabelt for nogle af jeres tidligere kunder.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:33
Jeg sidder her og er en smule chokeret...jeg har ikke hørt at gebyret hos EGS stiger, men som tilmeldt webshop må jeg gå ud fra at jeg også på et tidspunkt vil modtage meldingen. Jeg ved ikke om jeg er mest chokeret over at gebyret stiger eller al den "snak" Jonathan kommer med eller at jeg har betalt til noget...som så viser sig ikke at holde.

Jeg har intet fået ud af at tilmelde min webshop hos EGS, hvis man lige ser bort fra at linket til ens webshop ligger endnu et sted...

Jeg har faktisk for få dage siden ringet ind og talt med en hos EGS, om at jeg var skuffet over EGS nyhedsbrev, som jeg finder meget lidt proffessionelt og at det faktisk ikke havde nogen effekt, at jeg havde en annonce i deres nyhedsbrev...som bliver sendt ud til...hvor mange er det lige..? Jeg tror jeg talte at der var mere end 20 punkter i nyhedsbrevet, meget tekst, dårligt sat op etc. Ollie Bee''s annonce lå til sidst, og jeg vil væde på at 99% af alle EGS nyhedsbrevlæserere aldrig nåede at læse nyhedsbrevet til ende.

Jeg kan sagtens forstå at man vil hæve priserne for at yde en bedre service, og skille "ikke seriøse website''s" fra (jeg tror Jonathan kalder det Hobbyforretninger???) Men jeg vil virkelig overveje det meget kraftigt, om jeg vil betale ekstra for noget, som måske igen bare er tom luft?! Hvis der havde haft en effekt at min forretning var tilmeldt, ville jeg ikke betænke mig.

Så er jeg lidt træt af, at læse at det jo går til et godt formål og Jonathan du får det til at lyde som om det er det eneste saliggørende, men ærlig talt det er vel ikke en hobby gesjæft du kører, det er vel en forretning som mange andre, der skal tjenes penge og betales løninger og andre faste udgifter...

Dit eks. med CBB, der lyder det som om de reklamerer for jer, og det har givet dem så og så mange kunder...dem havde de måske fået alligevel, men fordi de reklamerede for jer, gik kunderne den vej og bestilte deres abonnement.

Måske vi skulle vende hele forretningsmetoden, I betaler os webshops for at reklamere for jer, vi sparer gebyret men betaler jer en provision...ha..ha..just kidding...

Håber ikke jeg lyder for tvær...men jeg kom lidt op og kører over denne tråd

Sene aften hilsner fra

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:54
Dato: 04-05-2007 21:04:13 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen 12000Kr om året... så kan man lige så godt overrække en check på det beløb...
eller gå en del sammen om et større beløb...

Jeg tror ikke, at de 12.000 kr. går direkte til et godt formål. Nærmere indirekte, hvis man anser støttelse af selve virksomheden En God Sag som værende et godt formål. Det kan det jo på sin vis være idet organisationerne får gavn af at det går EGS godt.

Til gengæld vil det nye tiltag betyde langt mindre udvalg til de, der benytter Det Gode Program. De støtter ikke den gode sag, når de shopper i den lille butik, hvilket er lidt trist, men jeg forstår nu tildels godt det med, at systemet udvandes når der er så mange om budet. Dog ikke noget jeg vil gå ind.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 01:23
Kan vi få en hurtig håndsoprækning fra de Aminoer der regner med at benytte EGS med de nye gebyrer?

Hvis det var i tankerne, er det ihvertfald væk igen :-))

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)