Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vækst alfa-omega?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at få en diskussion omkring det mantra der er omkring vækst. Måske skal man også her til at tænke innovativt og finde nye mere bæredygtige modeller?

Med henvisning til denne sublime forelæsning &feature=related">

&feature=related

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:35

Jeg har tidligere set videoen, og den er meget tankevækkende, og der findes også langt mere bæredygtige økonomiske modeller, selvom intet er fejlfrit.

Det kræver en længere forklaring, men som samfundet pt er skruet sammen, så ja, så kræves der vækst, men den forskruede "kapitalisme" vi har i dag er opbygget med samme principper som et ponzi scheme eller pyramidespil. Det går en periode, og er dømt til at fejle, men som i pyramidespil, er der altid nogen der scorer kassen. De der er involveret i det største verden hidtil har set, bliver bare aldrig straffet :)

En monetær standard der ville stoppe centralbankers pengestrøm af kapital som ikke er bakket op, et frit marked som selv sætter renten i forhold til situationen og markedet og politikere der ikke bailer out med befolkningens penge til dem de mener skal overleve vil være en god start til at sætte gang i et ægte frit marked, hvor konstant vækst ikke er en tvingende nødvendighed for at bevare økonomisk status quo i samfundet, men der er lang vej. Det kræver de rette politikere, der er villige og har nosserne til at tage kampen op. I USA har de Gary Johnson og Ron Paul, i UK Daniel Hannan og Nigel Farage, i Danmark har vi nada, og har lidt svært ved at se hvem der pt skulle sætte sig igennem på de punkter.

Man kan læse om filosofierne bag austrian economics og keynesian economics, for at forstå hvad der driver i dag (keynesian) og austrian economics (ægte kapitalisme, free market) økonomi

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 00:40

Vækst er ikke alfa og omega for mig og min virksomhed. Jeg elsker mine kunder. Jeg elsker at snakke med dem, og høre om deres forretning, og hjælpe dem med deres problemer. Jeg går ikke efter at få 10 medarbejdere indenfor 5 år. Jeg går efter at have glade kunder, som kommer igen og igen og anbefaler mig og min virksomhed. Det betyder samtidig at jeg bruger meget tid på lange samtaler over telefonen eller på skype, som ikke kan faktureres, men jeg ved at kunden er glad for det. Derfor er det ikke vækst, jeg går efter, men glade kunder. At glade kunder betyder flere kunder pga. word of mouth gør ikke noget, men vækst er ikke selve målet. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:05

vækst kan jeg heller ikke overleve uden der er ønsker hele tiden flere besøgene og kunder på min stripper side og man vil altid gerne have vækst så man gør sit yperste for der sker en positive udvikling

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:33

Jeg går også efter flere kunder, bedre bundtal osv. Det er næsten altid positivt. Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad trådstarter mener, men selvfølgelig er vækst at foretrække, den ville bare være knap så tvingende nødvendig i samfund generelt hvert eneste år, hvis systemet var skruet anderledes sammen end det er.

Vi kan ikke stå stille i 1 år uden at blive noget fattigere pt, og det tager mange år at komme videre fra nedgangsperioder. Hvis væksten er reel, gør den landet rigere, hvis store dele af væksten kun er tal på papir der bryder sammen (set som samfund generelt), er væksten intet værd, fordi den efterfølgende nedgang smadrer det hele i samfundet overall. Derfor er der heldigvis nogen der vækster rigtig meget, også i store nedgangsperioder, ellers ville det se rigtig skidt ud, fordi samfundet i sig selv ikke holder skruen bare nogenlunde i vandet, når det står stille.

Billigt Hundeudstyr Online

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)